Shimano XTR 2015 - 11 speed

Data van toertochten of wedstrijden, releases van bikes of onderdelen, info over teams en rijders, geruchten, kortom alles wat collega bikers kan interesseren plaats je hier!
Gebruikersavatar
prideandglory1891
Mountainbiker
Berichten: 3342
Lid geworden op: ma 07 jan 2008 21:52
Rijdt met: Niner EMD - Rocky Mountain Instinct 999MSL
Contacteer:

Re: Shimano XTR 2015 - 11 speed

Bericht door prideandglory1891 »

madskatingcow schreef:Afgelopen weekend in Willingen op de stand van Shimano met de XTR Di2 2x11 kunnen rijden op de rollen =D>

Echt wel een sjiek systeem, alles mooi ingewerkt (batterij in de zadelpen of vorkbuis, kabels in het stuur, etc) - ik ben fan !
Dus binnenkort een XX1 groep te koop? :lol:
maarten.ingels
Mountainbiker
Berichten: 3
Lid geworden op: za 21 jun 2014 15:30

Re: Shimano XTR 2015 - 11 speed

Bericht door maarten.ingels »

Wat kost zo een groep eigelijk. Ik zit met oude xtr en begint soms raar te doen
Aeromax
Mountainbiker
Berichten: 220
Lid geworden op: ma 21 okt 2013 10:53
Rijdt met: Scott RockyMountain

Re: Shimano XTR 2015 - 11 speed

Bericht door Aeromax »

ergens al iets van 1000GBP (pond) gezien
Gebruikersavatar
tyro13
Mountainbiker
Berichten: 304
Lid geworden op: di 17 jul 2007 11:05
Rijdt met: BMC te01 xtr 2015. Bmc slr01 campa superrecord Ax lightness lightweight 5.85kg

Re: Shimano XTR 2015 - 11 speed

Bericht door tyro13 »

Na jaren wegfietsen en veel te weinig mtb ga ik volgend jaar wat meer mtb.
Daarbij is de oude flash weg en komt er een nieuwe ofwel een c'dale fsi team met xx1
Ofwel een Bmc te01 met xtr dubbel of xx1.

Er zijn op forums precies weinig mensen overtuigd van de nieuwe xtr en iedereen wil precies op de kar van de xx1 springen.

Ik heb toch precies een beter gevoel bij de nieuwe xtr 2x11 ipv 1x11.
Het steld mij meer gerust dat ik met die vertanding overal terecht kan en een groter bereik heb zonder te moeten verwisselen van tandwiel vooraan. Niet veel werk misschien maar het moet steeds gedaan worden. En wie zich op de moeite ziet zal toch vroeg of laat te maken hebben met een te zwaar of te licht verzet. Je moet maar eens op reis gaan en daar ofroad en wegritjes maken.... Dan heb je volgens mij met de 2x11 alles bij.

Al de andere kant heb je met de 1x11 wel een heel cleane optiek. Beter proper te houden sleetvastere cassette.

Niet makkelijk om kiezen maar mijn balans neigt naar de xtr....

Wat zouden jullie aanrijden voor een degelijke toerist die af en toe een marathon zal rijden en eens per jaar t zwarte woud en de dolomieten opzoekt.
Gebruikersavatar
RigolleM
Mountainbiker
Berichten: 6550
Lid geworden op: di 27 dec 2005 20:14

Re: Shimano XTR 2015 - 11 speed

Bericht door RigolleM »

tyro13 schreef:Wat zouden jullie aanrijden voor een degelijke toerist die af en toe een marathon zal rijden en eens per jaar t zwarte woud en de dolomieten opzoekt.
SLX
Gebruikersavatar
kazzz
Mountainbiker
Berichten: 793
Lid geworden op: di 25 jun 2013 11:20
Rijdt met: Trek SuperFly 9.8

Re: Shimano XTR 2015 - 11 speed

Bericht door kazzz »

RigolleM schreef:
tyro13 schreef:Wat zouden jullie aanrijden voor een degelijke toerist die af en toe een marathon zal rijden en eens per jaar t zwarte woud en de dolomieten opzoekt.
SLX
Met Xt shifters
Gebruikersavatar
henkdetank
Mountainbiker
Berichten: 294
Lid geworden op: za 21 apr 2007 16:37
Rijdt met: Megamo Track xx1 gold ed.

Re: Shimano XTR 2015 - 11 speed

Bericht door henkdetank »

ik wil ook wel graag xtr 2x11 maar die kabelloop van de voorderrie is ruck die gaat recht naar voren dus of een kabel buiten het frame wat geen zicht is en frame niet op gemaakt of een gat in het carbon boren wat ook niet de voorkeur heeft , shimano xtr 2015 gaat dus alleen met nieuwe frame's en dat is erg jammer , waarschijnlijk dan toch xx1 voor mij maar had graag een dubbel gehad
Gebruikersavatar
madskatingcow
Mountainbiker
Berichten: 5036
Lid geworden op: za 31 jul 2004 12:27
Rijdt met: Scott Scale 900 RC WC N1no 2019 - Scott Spark 900 RC WC N1no 2019

Re: Shimano XTR 2015 - 11 speed

Bericht door madskatingcow »

Ma nee gij, de voorderailleur met 'klassieke' kabelloop zit ook in het 2015 gamma. Beter informeren !
Gebruikersavatar
BertG
Mountainbiker
Berichten: 1440
Lid geworden op: za 12 aug 2006 17:27

Re: Shimano XTR 2015 - 11 speed

Bericht door BertG »

Ik begrijp nog steeds het nut van die nieuwe xtr groep niet. De cassette heeft te weinig bereik om de concurrentie te kunnen aangaan met Sram voor de 1x11 rijders en diegene die rijden met een dubbel weten dat een 11-36 cassette ruim volstaat in combinatie met slim gekozen kettingbladen. Over het rijden met 3x11 zal ik al helemaal maar niet beginnen.
Volgens mij gaan die gasten van Shimano liever vissen om hun visgerief te testen dan dat ze met de mtb gaan rijden.
Laatst gewijzigd door BertG op za 30 aug 2014 17:53, 2 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
henkdetank
Mountainbiker
Berichten: 294
Lid geworden op: za 21 apr 2007 16:37
Rijdt met: Megamo Track xx1 gold ed.

Re: Shimano XTR 2015 - 11 speed

Bericht door henkdetank »

madskatingcow schreef:Ma nee gij, de voorderailleur met 'klassieke' kabelloop zit ook in het 2015 gamma. Beter informeren !
da wist ik dus niet had het uit een test gelezen en kan het dus ook nergens terug vinden , niet bij shimano en niet bij webwinkels waar je al pre kan bestellen over een klassieke kabelloop heb je een linkje
Plaats reactie