Cannondale 2011 - 2011 catalogen beschikbaar (p. 123)

Data van toertochten of wedstrijden, releases van bikes of onderdelen, info over teams en rijders, geruchten, kortom alles wat collega bikers kan interesseren plaats je hier!
Gebruikersavatar
mtb arno
Pro
Berichten: 3349
Lid geworden op: di 29 aug 2006 12:39

Bericht door mtb arno »

Afbeelding


Volgens de officiële Cannondale berichtgeving gaat het om één van de zovele full suspension XC prototypes die ze ontwikkelen. Maar het feit dat dit prototype aanwezig is op de stand van het team Cannondale-Vredestein tijdens een manche van de Wereldbeker bewijst dat het hier gaat om een prototype in een vergevorderd stadium.

Wanneer we de fiets van wat dichterbij bekijken, zien we dat de achterbrug sterk gelijken op deze van de huidige Scalpel. Er zit m.a.w. nog steeds geen scharnierpunt op de liggende achterbrug van dit model. De plaatsing van de demper is daarentegen verschillend, deze bevindt zich nu onder de bovenbuis in plaats van achter de zadelbuis. De voordriehoek van het frame is vooralsnog uit aluminium opgebouwd, zolang er nog gewerkt wordt aan de geometrie en het design van de achtervering. Eens deze aanpassingen achter de rug zijn, zou er ook werk gemaakt worden van een volledige carbon-versie.

bron: http://www.bikers.be/newsDetail.asp?newsID=520
Gebruikersavatar
RigolleM
Mountainbiker
Berichten: 6550
Lid geworden op: di 27 dec 2005 20:14

Bericht door RigolleM »

Als ik dit zie & hoor dan is het echt de moeite om te wachten op de Scalpel model 2008. Persoonlijk vind ik de Rush niet zo mooi, vergeleken met bv. een Specialized Epic. De huidige Scalpel vind ik qua uiterlijk één van de mooiste 'full suspension' bikes, maar biedt iets te weinig veerweg achteraan... 'k Ga in 2007 nog wat verder hardtailen en ik zie wel wat 2008 gaat brengen...
Gebruikersavatar
Steven vd Eynde
Mountainbiker
Berichten: 2896
Lid geworden op: di 02 jan 2007 18:19
Rijdt met: C'dale Flash - C'dale Rush Carbon 2 - C'dale SM500 - Endorfin Speed III
Contacteer:

Bericht door Steven vd Eynde »

Tijdig bestellen zal de boodschap zijn denk ik!
Ziet er knap uit. Vooral die kleurstelling. =P~
Gebruikersavatar
Mister T.
Mountainbiker
Berichten: 1952
Lid geworden op: di 21 nov 2006 14:38
Rijdt met: is schoner dan de uwe!
Contacteer:

Bericht door Mister T. »

mtb arno schreef:Afbeelding


Volgens de officiële Cannondale berichtgeving gaat het om één van de zovele full suspension XC prototypes die ze ontwikkelen. Maar het feit dat dit prototype aanwezig is op de stand van het team Cannondale-Vredestein tijdens een manche van de Wereldbeker bewijst dat het hier gaat om een prototype in een vergevorderd stadium.

Wanneer we de fiets van wat dichterbij bekijken, zien we dat de achterbrug sterk gelijken op deze van de huidige Scalpel. Er zit m.a.w. nog steeds geen scharnierpunt op de liggende achterbrug van dit model. De plaatsing van de demper is daarentegen verschillend, deze bevindt zich nu onder de bovenbuis in plaats van achter de zadelbuis. De voordriehoek van het frame is vooralsnog uit aluminium opgebouwd, zolang er nog gewerkt wordt aan de geometrie en het design van de achtervering. Eens deze aanpassingen achter de rug zijn, zou er ook werk gemaakt worden van een volledige carbon-versie.

bron: http://www.bikers.be/newsDetail.asp?newsID=520
De bike die ik in houffa zag, had een andere koppeling tussen staande achterpoten en demper. Zie mijn eerste bericht. Dit is dus een ander protoype dan hetgeen ik gezien heb...

welkeen wordt het... spannend... :drunk:
Robthebiker
Mountainbiker
Berichten: 5
Lid geworden op: di 24 jan 2006 10:38
Rijdt met: Centurion

Bericht door Robthebiker »

Deze fiets stond gisteren in heubach ook te pronken, Ze zeiden daaro dat het ging om "het"" nieuwe model van canniedale
Gebruikersavatar
bettes
Mountainbiker
Berichten: 945
Lid geworden op: wo 11 sep 2002 02:00
Rijdt met: norco 853 Team Trial, Haro Mary SS

Bericht door bettes »

Ik denk dat jullie zich vergissen, dit is niet het nieuwe model van cannondale maar het oude model van gary fisher! De sugar gewoon en die hebben het model al laten varen voor een singlepivot. Als cannondale dit ook volgt is hun circel rond en zijn ze terug bij de superV's enz.

Dit model lijkt mij een heel klein beetje been there done that door verschillende (of moet ik veel zeggen) andere fabrikanten. Wat niet wegneemt dat dit model bijna ideaal is voor xc (demper zit uit de modder, "4bar" principe ondanks minder draaipunten, doorlopende zitbuis voor de zadelpen.)

greetz
bettes
Gebruikersavatar
Mister T.
Mountainbiker
Berichten: 1952
Lid geworden op: di 21 nov 2006 14:38
Rijdt met: is schoner dan de uwe!
Contacteer:

Bericht door Mister T. »

New early intro models 2008 klik!

Met een nieuwe reeks frames 'Made in Asia' :-?
hmmm...
Gebruikersavatar
Steven vd Eynde
Mountainbiker
Berichten: 2896
Lid geworden op: di 02 jan 2007 18:19
Rijdt met: C'dale Flash - C'dale Rush Carbon 2 - C'dale SM500 - Endorfin Speed III
Contacteer:

Bericht door Steven vd Eynde »

Ik geloof dat er momenteel al een aantal alu-frames in Azië worden gefabriceerd. Maar wel volgens de strenge Cannondale-regels.
Gebruikersavatar
Mister T.
Mountainbiker
Berichten: 1952
Lid geworden op: di 21 nov 2006 14:38
Rijdt met: is schoner dan de uwe!
Contacteer:

Bericht door Mister T. »

stevenvde schreef:Ik geloof dat er momenteel al een aantal alu-frames in Azië worden gefabriceerd. Maar wel volgens de strenge Cannondale-regels.
En carbonframes... alle carbonframes komen uit Azië (China als ik me niet vergis). Vandaar ook dat er op de Taurine en de Carbon rush geen sticker hangt met 'Handmade in the USA'. Je moet er maar eens op letten.

De kwaliteit van die kaders blijft Cannondale-kwaliteit. Mijn Rush carbon heeft al goed 'onder zijn doze gehad' (zoals we dat in West-Vlaanderen zeggen :-) ) en nog niets van problemen. En hoe dan ook geldt de levenslange garantie ook voor deze carbonframes!
Gebruikersavatar
scale unlimited
Mountainbiker
Berichten: 74
Lid geworden op: vr 06 jan 2006 16:07
Rijdt met: unlimited

Bericht door scale unlimited »

'k vind de kleuren zo op het eerste gezicht veel schoner dan die van 2007 =D>

Op de Rushes zie ik geen lefty's meer :roll: , de achtervork van dat nieuwe super six frame (road) is wel erg dun... :-D
Plaats reactie