Forumoverzicht All about MTB MTB Nieuws Gentenaar - Houffalize in Vlaanderen

Gentenaar - Houffalize in Vlaanderen

Data van toertochten of wedstrijden, releases van bikes of onderdelen, info over teams en rijders, geruchten, kortom alles wat collega bikers kan interesseren plaats je hier!

Moderators: Reflex, Angelo., Test team

didius Mountainbiker

Vandaag las ik het volgende in de krant: https://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20190816_04561532

Daarin staat:
De Gentenaar schreef:
"... Cycling Vlaanderen kwam hier al kijken en was onder de indruk. 'Houffalize in Vlaanderen', kregen we als compliment te horen." Het parcours nabij de Koning Boudewijnlaan blijft permanent liggen. Wekelijks geeft de club er al haar trainingen aan een groep van een kleine honderd leden.

Het moet wel "Koning Leopoldstraat" zijn in plaats van "Koning Boudewijnlaan". Het parcours ligt hier: https://www.google.com/maps/@51.0939325 ... a=!3m1!1e3 (Aan de overkant van het crossbosje in Merendree).

Volgens het artikel is het een oud privéterrein waar motorcross gedaan werd. Als ik het artikel goed en wel heb gelezen zou het dus vrij toegankelijk moeten zijn? Iemand al eens geweest?

KrisMaes76 Avatar gebruiker
Mountainbiker

Mijn bike: Canyon Nerve AL 9.0 Stealth 2014 / Canyon Spectral AL 8.0 Stealth 2016

Ik zie nu pas dit bericht 8)

Ja, je kan daar gaan rijden, meestal ligt het er wel redelijk bij, afhankelijk hoeveel mx er recentelijk gepasseerd zijn. Hun sporen zijn soms zo diep dat je met je pedalen op de zijkanten blijft liggen. Er zijn wat kleine bulten en tracks. Ik om er niet zo heel veel omdat de weg naar daar nogal saai is langs die baan en er voor de rest aan die kant van het kanaal niet veel boeiends te biken valt in de omgeving van het terrein.

Aan de overkant van het kanaal, aan dat vijvertje is er trouwens ook een heel leuk terrein waar je ook gap en table jumps kan oefenen. Er zijn trouwens wel meer boeiende terreinen in en rond Gent, al dan niet makkelijk terug te vinden

Keer terug naar MTB Nieuws