SRAM XX1 : 1x11 single chainring groep

Data van toertochten of wedstrijden, releases van bikes of onderdelen, info over teams en rijders, geruchten, kortom alles wat collega bikers kan interesseren plaats je hier!
Gebruikersavatar
erwin.91
Mountainbiker
Berichten: 1849
Lid geworden op: zo 26 nov 2006 20:00
Rijdt met: NINER!!!

Re: SRAM XX1 : 1x11 single chainring groep

Bericht door erwin.91 »

Edlisjas schreef:Bedankt voor de reacties. Is er een speciale tool nodig om de cranck te monteren?

Neen.
Japie carbon
Mountainbiker
Berichten: 884
Lid geworden op: di 04 okt 2011 08:52
Rijdt met: Scott scale 29

Re: SRAM XX1 : 1x11 single chainring groep

Bericht door Japie carbon »

Met mn 32 voor kan ik bijtrappen tot een km of 50 (29er) lijkt me meer dan genoeg?
Gebruikersavatar
greenie
Mountainbiker
Berichten: 561
Lid geworden op: wo 07 apr 2004 18:09

Re: SRAM XX1 : 1x11 single chainring groep

Bericht door greenie »

Japie carbon schreef:Met mn 32 voor kan ik bijtrappen tot een km of 50 (29er) lijkt me meer dan genoeg?
Met mijn 32 kan ik in de afdaling ook tot ongeveer 50 bij trappen. Inderdaad meer dan genoeg.
Met 30 toch net iets minder.

Maar, als je wat sterker bent, kan je makkelijk groter gaan :-). Alban Lakata reed de hele Bike Four Peaks met een 38 vooraan =D>
Gebruikersavatar
Jeanke6
Mountainbiker
Berichten: 809
Lid geworden op: zo 06 jan 2008 11:52
Rijdt met: Niner Air9 Kermit Green, GT Force Carbon Sport, Genesis Fortitude, Trek Madone 4.5
Contacteer:

Re: SRAM XX1 : 1x11 single chainring groep

Bericht door Jeanke6 »

greenie schreef:
Japie carbon schreef:Met mn 32 voor kan ik bijtrappen tot een km of 50 (29er) lijkt me meer dan genoeg?
Met mijn 32 kan ik in de afdaling ook tot ongeveer 50 bij trappen. Inderdaad meer dan genoeg.
Met 30 toch net iets minder.

Maar, als je wat sterker bent, kan je makkelijk groter gaan :-). Alban Lakata reed de hele Bike Four Peaks met een 38 vooraan =D>
en die rijdt zelf met een 10 spd 11-36 cassette dacht ik? In Andalucia in ieder geval nog wel...
Gebruikersavatar
greenie
Mountainbiker
Berichten: 561
Lid geworden op: wo 07 apr 2004 18:09

Re: SRAM XX1 : 1x11 single chainring groep

Bericht door greenie »

Jeanke6 schreef:
greenie schreef:
Japie carbon schreef:Met mn 32 voor kan ik bijtrappen tot een km of 50 (29er) lijkt me meer dan genoeg?
Met mijn 32 kan ik in de afdaling ook tot ongeveer 50 bij trappen. Inderdaad meer dan genoeg.
Met 30 toch net iets minder.

Maar, als je wat sterker bent, kan je makkelijk groter gaan :-). Alban Lakata reed de hele Bike Four Peaks met een 38 vooraan =D>
en die rijdt zelf met een 10 spd 11-36 cassette dacht ik? In Andalucia in ieder geval nog wel...
Ik denk dat die nu toch met XX1 cassette reed
Swannie
Mountainbiker
Berichten: 3683
Lid geworden op: ma 14 nov 2005 13:53

Re: SRAM XX1 : 1x11 single chainring groep

Bericht door Swannie »

jup, die rijdt idd met een volledige XX1 groep, toch ook in den alpentour.
Gene gewone..
Gebruikersavatar
robin
Mountainbiker
Berichten: 753
Lid geworden op: zo 25 dec 2005 11:25
Rijdt met: spark RC, Pro winner 29er beach bike

Re: SRAM XX1 : 1x11 single chainring groep

Bericht door robin »

Swannie schreef:jup, die rijdt idd met een volledige XX1 groep, toch ook in den alpentour.
Gene gewone..

heb je dien zijn benen al gezien !! =D>
Gebruikersavatar
Edlisjas
Mountainbiker
Berichten: 2852
Lid geworden op: za 18 aug 2007 15:59
Rijdt met: Cannondale, Cannondale, Cannondale en Canyon Racer

Re: SRAM XX1 : 1x11 single chainring groep

Bericht door Edlisjas »

De groep is in bestelling. Misschien domme vraag maar de gripshift, wordt die met binnenkabel en buitenkabel geleverd? Ook maar een 28T blad bijbesteld voor als het echt bergop moet gaan.
Gebruikersavatar
malmedy
Mountainbiker
Berichten: 524
Lid geworden op: ma 23 jul 2007 20:40
Rijdt met: epic en canondale optimo

Re: SRAM XX1 : 1x11 single chainring groep

Bericht door malmedy »

We zijn nu al een tijd verder hoe zijn de ervaringen met de xx1 ? Lees hier en daar over geluid problemen en hoe zit het met de slijtage van de ketting en de cassette doe zelf wel een 7000km per jaar en dat zijn nu twee cassettes per jaar dus dat kan duur worden
Japie carbon
Mountainbiker
Berichten: 884
Lid geworden op: di 04 okt 2011 08:52
Rijdt met: Scott scale 29

Re: SRAM XX1 : 1x11 single chainring groep

Bericht door Japie carbon »

Edlisjas schreef:Misschien domme vraag maar de gripshift, wordt die met binnenkabel en buitenkabel geleverd?
Als ik het goed heb wel
Plaats reactie