Sven Nys -- mountainbiker

Data van toertochten of wedstrijden, releases van bikes of onderdelen, info over teams en rijders, geruchten, kortom alles wat collega bikers kan interesseren plaats je hier!
need for speed
Mountainbiker
Berichten: 1082
Lid geworden op: zo 06 feb 2011 15:18
Rijdt met: open 0-10

Bericht door need for speed »

Icebreaker schreef:
Kristof Huyck schreef:Die slechte startpositie heeft hij aan zichzelf te danken, als hij zich meer op het mountainbiken had gefocused vorig jaar (= meer wedstrijden rijden) dan had hij misschien vroeger de kwalificatie kunnen binnenhalen.
Tuurlijk, maar dat is het net, het is ne crosser, die zich een hele winter heeft gegeven voor de cross! Dan voor de OS in het mountainbike gaan is verdomme niet zo evident als jullie erover doen.

Ik vind het straf dat jullie wel reageren op dingen in mijn bericht, en de essentie, het halen van de OS helemaal geen prestatie vinden. Voor een atleet zijn de OS vaak één van de belangrijkste evenementen in hun carrière, en als ik jullie reacties lees, is naar de OS gaan niet noemenswaardig.
Je kan tegen de man zijn, maar deze prestatie niet noemenswaardig vinden, vind ik triest.
ge kunt ook anders stellen vind sven nys prima atleet
maar dat ne crosser zich selecteert vind da in de belgische mtb wereld dikke armoede is dus ge hebt hoovels nys een dan dus niks meer bij de elite bij de dames is het nog erger
dus als ge dan ziet vanwaar nys komt dus dik verdient

een wat mij opvalt is da nys nooit de makkelijkste weg neemt l :wink:
KVDB
Mountainbiker
Berichten: 215
Lid geworden op: wo 03 aug 2011 09:18
Rijdt met: Tita no matter what, On-one 29'er

Bericht door KVDB »

Kristof,

Het is wel Nys z'n broodwinning en z'n leven, dat crossen. Zou jij het laten ?

De rekening is gemaakt : hij heeft een heel goed crossseizoen gereden èn heeft zich geplaatst voor de OS.

En nu start z'n voorbereiding. Remember Peking, hier zou hij in principe minstens hetzelfde moeten kunnen doen. En ben ook benieuwd naar Kevin van Hoovels, denk dat die 2 elkaar goed gaan oppeppen.
Gebruikersavatar
madskatingcow
Mountainbiker
Berichten: 5033
Lid geworden op: za 31 jul 2004 12:27
Rijdt met: Scott Scale 900 RC WC N1no 2019 - Scott Spark 900 RC WC N1no 2019

Bericht door madskatingcow »

Icebreaker schreef:
madskatingcow schreef:
Icebreaker schreef:De vele tegenslagen in de WC hebben hem niet kunnen tegenhouden
? :lol:
Lekke band in Zuid Afrika, valpartij in La Bresse (na een zeer goeie start). Als dat geen tegenslagen zijn, wat zijn dan wel tegenslagen? Daarbij komend zijn slechte startpositie aan het begin van het seizoen. Hij had véél eerder een goeie startpositie kunnen hebben en had zich dan in Tsjechië misschien al kunnen plaatsen, en anders zeker in La Bresse.
Jij ziet duidelijk de grap van je eigen zinsconstructie niet in, daarom de initiële quote - de rest weet ik ook :lol:

Afbeelding
Gebruikersavatar
Kristof Huyck
Mountainbiker
Berichten: 1619
Lid geworden op: zo 06 sep 2009 19:52
Rijdt met: Buggenhout

Bericht door Kristof Huyck »

KVDB schreef:Kristof,

Het is wel Nys z'n broodwinning en z'n leven, dat crossen. Zou jij het laten ?
Aan mij moet je die vraag niet stellen, ik ben niet geinteresseerd in CX, dus ik kan het laten ja :-D
KVDB schreef:De rekening is gemaakt : hij heeft een heel goed crossseizoen gereden èn heeft zich geplaatst voor de OS.
Als je inderdaad kijkt naar wat crossers verdienen, dan begrijp ik natuurlijk waarom ze bij cyclocross blijven. Maar Nys heeft ondertussen al wel genoeg geld op zijn bankrekening staan zou ik zo denken en als dan je droom is om de OS nog eens te halen in het mountainbiken, zou hij iets meer in mtb kunnen geinvesteerd hebben door vorig jaar langer op de mountainbike te hebben gezeten. Zo kon hij meer UCI punten hebben behaald wat hem dan weer betere startposities had gegeven bij de eerste WB wedstrijden dit jaar.
KVDB schreef:En nu start z'n voorbereiding. Remember Peking, hier zou hij in principe minstens hetzelfde moeten kunnen doen. En ben ook benieuwd naar Kevin van Hoovels, denk dat die 2 elkaar goed gaan oppeppen.
Ik zou toch opletten met die verwachtingen. Het EK was echt op het lijf van Nys geschreven qua parcours en weersomstandigheden. Als je dan incalculeert dat er een aantal toppers dit EK links lieten liggen en er ook nog eens sterke mannen van buiten Europa meedoen dan wordt het toch bijzonder moeilijk om top 10 te halen op de OS voor Nys vrees ik.

Enfin, ik hoop echt dat ze verrassen in London, maar hoge verwachtingen heb ik zo niet voor Nys en Van Hoovels.
Gebruikersavatar
Flashy
Mountainbiker
Berichten: 320
Lid geworden op: za 13 sep 2008 14:29
Rijdt met: Specialized Epic Elite 2015|Rose Mr ride 29er|Carbon Chinees 29er

Bericht door Flashy »

TaurineR schreef:Dat maakt mijn dag goed: Sven mag naar Londen!!
+1 :bounce: :bounce: =D> =D> =D>
Gebruikersavatar
Mojobiker
Mountainbiker
Berichten: 2189
Lid geworden op: di 31 jul 2007 16:17
Rijdt met: TREK 8000 / CANYON Nerve Al 7
Contacteer:

Bericht door Mojobiker »

Nys voor goud! Da's de spirit! :roll: =D> :drunk:

Hoop doet leven.
Gebruikersavatar
BlackRaider
Mountainbiker
Berichten: 100
Lid geworden op: za 30 jul 2011 20:50
Rijdt met: YT Jeffsy 29
Contacteer:

Bericht door BlackRaider »

Kristof Huyck schreef: Ik zou toch opletten met die verwachtingen. Het EK was echt op het lijf van Nys geschreven qua parcours en weersomstandigheden. Als je dan incalculeert dat er een aantal toppers dit EK links lieten liggen en er ook nog eens sterke mannen van buiten Europa meedoen dan wordt het toch bijzonder moeilijk om top 10 te halen op de OS voor Nys vrees ik.

Enfin, ik hoop echt dat ze verrassen in London, maar hoge verwachtingen heb ik zo niet voor Nys en Van Hoovels.
Top 10 is echt wel mogelijk denk ik. Sterke landen zoals Zwitserland en Frankrijk mogen maar 3 rijders sturen waardoor er al een hoop sterke rijders wegvallen.
Icebreaker
Mountainbiker
Berichten: 220
Lid geworden op: do 10 feb 2011 17:07

Bericht door Icebreaker »

madskatingcow schreef:
Icebreaker schreef:
madskatingcow schreef: ? :lol:
Lekke band in Zuid Afrika, valpartij in La Bresse (na een zeer goeie start). Als dat geen tegenslagen zijn, wat zijn dan wel tegenslagen? Daarbij komend zijn slechte startpositie aan het begin van het seizoen. Hij had véél eerder een goeie startpositie kunnen hebben en had zich dan in Tsjechië misschien al kunnen plaatsen, en anders zeker in La Bresse.
Jij ziet duidelijk de grap van je eigen zinsconstructie niet in, daarom de initiële quote - de rest weet ik ook :lol:

Afbeelding
My bad, sorry :) Ik had de dubbelzinnigheid van WC niet door :-)
Gebruikersavatar
Kristof Huyck
Mountainbiker
Berichten: 1619
Lid geworden op: zo 06 sep 2009 19:52
Rijdt met: Buggenhout

Bericht door Kristof Huyck »

BlackRaider schreef: Top 10 is echt wel mogelijk denk ik. Sterke landen zoals Zwitserland en Frankrijk mogen maar 3 rijders sturen waardoor er al een hoop sterke rijders wegvallen.
Schurter, Stander, Vogel, Hermida, Fontana, ... waren allemaal niet aanwezig op het EK. Ik denk dat er maar één rijder voor Nys eindigde op het EK die niet naar de OS mag en dat was Mathias Flückiger.
Niks is onmogelijk, maar het zal toch moeilijk worden hoor imo.
Gebruikersavatar
hANDYman
Mountainbiker
Berichten: 434
Lid geworden op: vr 10 jun 2005 20:31

Bericht door hANDYman »

http://sports.espn.go.com/oly/summer08/ ... ?discId=12

als ge die uitslag ziet (hermida, kulhavy, stander, fumic, paulissen,...) is het wel degelijk mogelijk
Plaats reactie