Specialized 2012

Data van toertochten of wedstrijden, releases van bikes of onderdelen, info over teams en rijders, geruchten, kortom alles wat collega bikers kan interesseren plaats je hier!
Gebruikersavatar
Kristof Huyck
Mountainbiker
Berichten: 1619
Lid geworden op: zo 06 sep 2009 19:52
Rijdt met: Buggenhout

Bericht door Kristof Huyck »

MC Tim schreef: 4.000 euro voor dit frameset #-o
I know, moest het de helft zijn had ik het al besteld :P Ik vind de kleur en afmontage van de complete S-Works niet alles (liever SRAM XX en een lichter kleurtje), maar de frameset valt nog mee qua kleur.
richie
Mountainbiker
Berichten: 60
Lid geworden op: wo 07 mei 2008 22:16
Rijdt met: Ne linkerpoot

Bericht door richie »

blijft toch een duur merk hoor
Gebruikersavatar
prideandglory1891
Mountainbiker
Berichten: 3342
Lid geworden op: ma 07 jan 2008 21:52
Rijdt met: Niner EMD - Rocky Mountain Instinct 999MSL
Contacteer:

Bericht door prideandglory1891 »

MC Tim schreef:
Kristof Huyck schreef:
Walliebal schreef: Een LBS met goeie lijntjes naar Specialized zou het toch voor elkaar moeten krijgen? Ik weet niet hoe Specialized dan met garantie omgaat met zo'n uit de US geimporteerd frame.
Volgens wat ik in eerdere topics gelezen had, is dit dus niet mogelijk. Garantie kan je vergeten als je een US frame importeert.

Je kan wel een S-works Epic 29" frameset kopen 'dit' jaar, vorig jaar ging dit nog niet. Er is dus vooruitgang :wink:
4.000 euro voor dit frameset #-o
Schandalig vind ik het! Woekerprijzen voor zo'n belabberde afmontage.
Dat ze gewoon es een iet of wat betaalbaar carbon frame aanbieden, dat je naar eigen zin kan afmonteren...
Gebruikersavatar
MC Tim
Mountainbiker
Berichten: 2525
Lid geworden op: za 23 mei 2009 17:31
Rijdt met: Speci-lover :-D
Contacteer:

Bericht door MC Tim »

prideandglory1891 schreef:
MC Tim schreef:
Kristof Huyck schreef: Volgens wat ik in eerdere topics gelezen had, is dit dus niet mogelijk. Garantie kan je vergeten als je een US frame importeert.

Je kan wel een S-works Epic 29" frameset kopen 'dit' jaar, vorig jaar ging dit nog niet. Er is dus vooruitgang :wink:
4.000 euro voor dit frameset #-o
Schandalig vind ik het! Woekerprijzen voor zo'n belabberde afmontage.
Dat ze gewoon es een iet of wat betaalbaar carbon frame aanbieden, dat je naar eigen zin kan afmonteren...
Dit is alleen voor het frame hé. Afmontage kan je toch zelf kiezen...

Maar dezelfde vraag kan je stellen bij bvb. Niner: waarom moet zo'n frame 2500 à 3000 euro kosten ? En hun carbonnen vaste vork kost ook rond 750 euro, wat ook schandalig is in mijn ogen :wink:
Gebruikersavatar
prideandglory1891
Mountainbiker
Berichten: 3342
Lid geworden op: ma 07 jan 2008 21:52
Rijdt met: Niner EMD - Rocky Mountain Instinct 999MSL
Contacteer:

Bericht door prideandglory1891 »

Ik had het eigenlijk over alle fietsen van Specialized, toch zeker de carbonnen...

Over niner.. Daar heb je gelijk in, de prijs van de carbonnen niner frame's zijn er ook over voor mij persoonlijk.
Vaste vork kost wel geen 700 hoor. Dacht er 450 voor betaald te hebben.

Met afmontage bedoel ik:

Wielen, heb ik al, crest velgen met hope naven
Stuur, stuurpen en zadelpen kies ik wel zelf.
Crank, vertanding trekt op geen kloten
Remmen, enkel hope voor mij
Versnellingen, shimano, maar liefst xtr
Vork, de lefty komt er in (of het moet die speci vork zijn met brain)

Als ik een frame aan een degelijke prijs zou kunnen kopen zoek ik de rest wel online (want, serieus, voor een x7/x9 groep en nog 2 zware wielen en een zware vork betaal ik geen duizenden euro's) zo dat ik het naar mijn smaak kan opbouwen.

En probeer maar eens een fietsenmaker te vinden die dit alles er af wil halen... Ik ga eens m'n toer doen denk ik om eens te praten. :lol:
Gebruikersavatar
MC Tim
Mountainbiker
Berichten: 2525
Lid geworden op: za 23 mei 2009 17:31
Rijdt met: Speci-lover :-D
Contacteer:

Bericht door MC Tim »

prideandglory1891 schreef:En probeer maar eens een fietsenmaker te vinden die dit alles er af wil halen... Ik ga eens m'n toer doen denk ik om eens te praten. :lol:
Die had ik gelukkig voor mijnen Trek gevonden :-D
Gebruikersavatar
MC Tim
Mountainbiker
Berichten: 2525
Lid geworden op: za 23 mei 2009 17:31
Rijdt met: Speci-lover :-D
Contacteer:

Bericht door MC Tim »

prideandglory1891 schreef:Als ik een frame aan een degelijke prijs zou kunnen kopen zoek ik de rest wel online (want, serieus, voor een x7/x9 groep en nog 2 zware wielen en een zware vork betaal ik geen duizenden euro's) zo dat ik het naar mijn smaak kan opbouwen.
Hier heb je wel gelijk in. Stel dat je het frame met brain kon kopen voor een 1500 euro en je bouwt zelf alles op, dan kan je voor 3000 euro een supermooi afgemonteerde bike hebben. Mocht je dit dan volledig bij Speci kopen, betaal je 5000 euro...
Gebruikersavatar
prideandglory1891
Mountainbiker
Berichten: 3342
Lid geworden op: ma 07 jan 2008 21:52
Rijdt met: Niner EMD - Rocky Mountain Instinct 999MSL
Contacteer:

Bericht door prideandglory1891 »

MC Tim schreef:
prideandglory1891 schreef:Als ik een frame aan een degelijke prijs zou kunnen kopen zoek ik de rest wel online (want, serieus, voor een x7/x9 groep en nog 2 zware wielen en een zware vork betaal ik geen duizenden euro's) zo dat ik het naar mijn smaak kan opbouwen.
Hier heb je wel gelijk in. Stel dat je het frame met brain kon kopen voor een 1500 euro en je bouwt zelf alles op, dan kan je voor 3000 euro een supermooi afgemonteerde bike hebben. Mocht je dit dan volledig bij Speci kopen, betaal je 5000 euro...
Voila, exact mijn punt.
MAAR specialized verkoopt genoeg hé... Zo'n lastigaards hebben ze niet nodig.
Had ik het geld én wou ik het er aan uitgeven (wat ik zeer betwijfel) kocht ik me direct de Sworks zoals Kulhavy er mee rond rijdt en ook die gekke skatende koe (madskatingcow) maar die prijs is er gewoon zwaar over. Alsook bij de andere "grote" merken.
Gebruikersavatar
Conrad
Mountainbiker
Berichten: 1086
Lid geworden op: vr 15 sep 2006 10:10
Rijdt met: Specialized S-Works Epic 2021
Contacteer:

Bericht door Conrad »

Joepie, vandaag mijn SJ HT Expert 29er besteld & dinsdag heb ik hem al!

Naast mijn S-works Epic 29er nu een HT. :drunk:
hakkentuut
Mountainbiker
Berichten: 6
Lid geworden op: za 20 mar 2010 09:30
Rijdt met: scott scale RC 27,5 scott scale 930

SJ expert 29er

Bericht door hakkentuut »

conrad is dat al het model van 2012?
heb de mijne drie weken geleden besteld en moet wachten tot eind september.
Gesloten