zwartrijders

Over alles wat met mountainbike te maken heeft kan je hier je ei kwijt!
Josss
Mountainbiker
Berichten: 157
Lid geworden op: za 23 okt 2004 21:57
Rijdt met: Gary Fischer Sugar

Bericht door Josss »

heb al meegemaakt dat er gasten gecopieerde inschrijvingsbonnen afgaven aan de nietsvermoedende controleur. Heb ook al zwartrijders 5 km van het vertrek zien parkeren met hun auto en vandaar het parcours op. Gelukkig zijn deze 'profiteurs' nog beperkt in aantal want anders konden de organisatoren hun boeltje wel sluiten.
Gebruikersavatar
babylove
Mountainbiker
Berichten: 18
Lid geworden op: za 09 okt 2004 20:59
Rijdt met: biachi mutt 7300
Contacteer:

Bericht door babylove »

:colors: :colors: :colors: :colors: :colors:
da koopt ne mtb van 3000€
da hangt den dikkenek er mee uit !
maar 3€ voor nen tt amaai das te veel !
wijzen naar die mannen !!
=D> =D> =D> =D> =D> =D> =D>
Gebruikersavatar
RacScott
Mountainbiker
Berichten: 138
Lid geworden op: za 06 jul 2002 02:00
Rijdt met: Scott Comp Racing
Contacteer:

Bericht door RacScott »

Gewoon met bandjes rond de pols werken en dan word het toch al moeilijker, rijdt men zwart gewoon op die hun k"nt schieten met een paintball-pistool. Ze zullen dan volgende keer wel nadenken om zwart te rijden!!!!!
julleke
Mountainbiker
Berichten: 3
Lid geworden op: ma 29 nov 2004 23:25
Rijdt met: scott - cube

Bericht door julleke »

Een beter voorstel zou zijn : eerst rijden en dan betalen volgens de "kwaliteit" van de organisatie. Alle organisatoren zullen dan wel eens nadenken vooraleer ze een TT inrichten. Want tegenwoordig organiseert Jan en alleman ne TT, hetgeen resulteert in erbarmelijke TT'en (slecht bepijld, een waterke op de bevoorrading, ...) en daarvoor betaal je dan € 4 bij de WVB van Antwerpen. Je zou voor minder gaan zwartrijden. Maar gelukkig zijn ze allemaal niet zo. En daar betaal ik graag voor, maar niet voor een stelletje knoeiers.
Gebruikersavatar
roy
Mountainbiker
Berichten: 1373
Lid geworden op: wo 29 sep 2004 18:20
Rijdt met: Duratec sonix cx3 s-ram X0,hope new mini raceface deus easton Xc-one and ec70 Reba WC
Contacteer:

Bericht door roy »

Deze die betaald hebben moeten ze maar een stempel op hun voorhoofd zetten dan zullen ze het wel weten, wie er betaald heeft of niet. :D :drunk:

Wel nadelig dat wij juist gestempeld worden maar ja.
groeten roy.
:bounce:
El Grande
Mountainbiker
Berichten: 135
Lid geworden op: vr 20 aug 2004 17:14
Rijdt met: Merida HFS 4000 Magura HS 33 / Grand Canyon AL 8.9

Bericht door El Grande »

roy schreef:Deze die betaald hebben moeten ze maar een stempel op hun voorhoofd zetten dan zullen ze het wel weten, wie er betaald heeft of niet. :D :drunk:

Wel nadelig dat wij juist gestempeld worden maar ja.
groeten roy.
:bounce:
Of een speciaal wachtwoord. Ik zal het met een voorbeeld aantonen.
Je vraagt een kommeke soep. Man achter de tafel vraagt: "Wat is het codewoord?" Bv. Alpha Papa Tango on the rocks has arrived :D .
Zo zulde diegene herkennen die aan het begin van de TT zich hebben ingeschreven. :drunk:
Ok, ik trek het nu in het belachelijke, maar het is idd spijtig dat er zoveel zwartrijders zijn, mja met armbandjes werken is miss een oplossing.
Gebruikersavatar
roy
Mountainbiker
Berichten: 1373
Lid geworden op: wo 29 sep 2004 18:20
Rijdt met: Duratec sonix cx3 s-ram X0,hope new mini raceface deus easton Xc-one and ec70 Reba WC
Contacteer:

Bericht door roy »

El Grande schreef:
roy schreef:Deze die betaald hebben moeten ze maar een stempel op hun voorhoofd zetten dan zullen ze het wel weten, wie er betaald heeft of niet. :D :drunk:

Wel nadelig dat wij juist gestempeld worden maar ja.
groeten roy.
:bounce:
Of een speciaal wachtwoord. Ik zal het met een voorbeeld aantonen.
Je vraagt een kommeke soep. Man achter de tafel vraagt: "Wat is het codewoord?" Bv. Alpha Papa Tango on the rocks has arrived :D .
Zo zulde diegene herkennen die aan het begin van de TT zich hebben ingeschreven. :drunk:
Ok, ik trek het nu in het belachelijke, maar het is idd spijtig dat er zoveel zwartrijders zijn, mja met armbandjes werken is miss een oplossing.
=D> =D> :D :drunk: :bounce:
Gebruikersavatar
WT6
Mountainbiker
Berichten: 1452
Lid geworden op: do 30 jan 2003 15:28
Rijdt met: 2 wielen, een stuur, ge kent dat..

Bericht door WT6 »

En hoeveel geld en moeite moet je investeren om een paar (3 %) zwartrijders te 'pakken' ?
Het moet natuurlijk wel de moeite blijven om die enkelingen te verrassen met een doordachte controle...
kevdyck
Mountainbiker
Berichten: 1
Lid geworden op: vr 24 dec 2004 21:08
Rijdt met: cube

zwartrijders

Bericht door kevdyck »

De clubs zijn naar mijn mening onze populaire sport aan het "uitbuiten".
Men werkt het zwartrijden in de hand wanneer de kwaliteit van de tocht niet recht evenredig stijgt met de stijging van het inschrijvingsgeld.

Het ligt er soms vingerdik bovenop dat de clubs enkel uit zijn of grof (gemakkelijk) geldgewin. (of met er veel geld doorgestort worden naar de bonden ?????)

Ik herinner me dat ik nog niet zo lang geleden geleden 1.5 tot 2 Euro moest betalen. De organisatoren van WVB hebben hun inschrijvingsgeld zowaar verdubbeld.

Wat mij betreft kan 3 Euro nog net voor een tocht die goed is ingericht.

Als ik soms 4 Euro moet betalen voor een tocht :
- waar ik tot 10 min moet aanschuiven om te kunnen betalen
- geen bewaakte fietsenstalling
- geen deftige parking
- tot 3X toe verkeerd rijden omdat de weg slecht afgepijld is
- bevoorrading : flauw gemixte sport"poeder"drank en een vervallen koek
- regelmatig oversteken van gevaarlijke gewestwegen zonder begeleiding van politie laat, staan organisatoren
- afspuitstand waar amper water uit de slangen komt (zonder druk op het water)
- ik kan nog wel even doorgaan

Ik heb soms na een tocht spijt dat ik betaald heb. In de toekomst zal ik me zeker wel een bezondigen en zwart rijden.

Misschien moeten we als bikers wel een signaal geven en ervoor zorgen dat het inschrijvingsgeld binnenkort niet zal stijgen naar ongekende hoogtes.

Ik heb met dit verhaal maar een stokje in het kot willen gooien - graag reacties!!!!!!!!
Gebruikersavatar
rallymaster
Mountainbiker
Berichten: 189
Lid geworden op: do 10 jul 2003 20:15
Rijdt met: trek 8000 + red bull cc-werks

Bericht door rallymaster »

ik rij enkel tochten die het jaar daarvoor goede kritiek krijgen. Meestal rij ik er enkel die georganiseerd worden door mtb club's =D>
Plaats reactie