Verslijten Schijven? remmen niet meer goed
Over alles wat met mountainbike te maken heeft kan je hier je ei kwijt!
Verslijten Schijven? remmen niet meer goed
Hallo, ik heb al effe een probleem met men schijfremmen.
Ik heb ze al wat opgeschuurd voor de eventuele vettigheid eraf te krijgen zonder resultaat.
Mijn probleem is dat ze niet meer zo direct en krachtig remmen als voordien. plus dat er nog eens feel lawaai bij komt.
Nu als ik mijn fiets heb afgespoten, en de remmen nat zijn, werken ze als nieuw.
Iemand een idee hoe dit komt? mijn plaketten zijn nog ok.
Ik heb ze al wat opgeschuurd voor de eventuele vettigheid eraf te krijgen zonder resultaat.
Mijn probleem is dat ze niet meer zo direct en krachtig remmen als voordien. plus dat er nog eens feel lawaai bij komt.
Nu als ik mijn fiets heb afgespoten, en de remmen nat zijn, werken ze als nieuw.
Iemand een idee hoe dit komt? mijn plaketten zijn nog ok.
-
- Mountainbiker
- Berichten: 161
- Lid geworden op: ma 19 jul 2010 07:07
- Rijdt met: Trek 6700 disc 2010
Als beide schijven exact het zelfde doen dan ligt het niet aan de schijven volgens mijkeké schreef:Ik zal de schijven eens nakijken met mijne schuifmaat. als ik ze wissel van plaats blijft het hetzelfde. ik heb deze fiets ongeveer 3 jaar. elke week zeker 1 tot 3 keer mee gereden. i 'll check it out
ik heb er meteen werk van gemaakt en eens men mekaniek-talenten aangesproken.
Er zit wel degelijk wat slijtage op de schijven ( iets wat uitgedund ). Maar heb ook gemerkt dat de schijf niet echt mooi in het midden tussen de rem-blokken stond. Ik heb een dunne rondel van een paar tienden/mm tussen de schijf en mijn wiel gestoken. zodat hij wel in het midden staat en de 2 zuigertjes van de remklauw eve veel drukken. Wat niet het geval was, mijn schijf werd wat naar een kant geduwd door een zuiger.
Ook heb ik de schijf en rem-plaketten eens goed gewarmd met de brander. zodat de vettigheid er meteen af gebrand is.
Het resultaat mag er zijn. enkele keren goed geremd en getest met de conclusie dat alles ok is en als nieuw werkt.
Toch bedankt vr de reacties
Er zit wel degelijk wat slijtage op de schijven ( iets wat uitgedund ). Maar heb ook gemerkt dat de schijf niet echt mooi in het midden tussen de rem-blokken stond. Ik heb een dunne rondel van een paar tienden/mm tussen de schijf en mijn wiel gestoken. zodat hij wel in het midden staat en de 2 zuigertjes van de remklauw eve veel drukken. Wat niet het geval was, mijn schijf werd wat naar een kant geduwd door een zuiger.
Ook heb ik de schijf en rem-plaketten eens goed gewarmd met de brander. zodat de vettigheid er meteen af gebrand is.
Het resultaat mag er zijn. enkele keren goed geremd en getest met de conclusie dat alles ok is en als nieuw werkt.
Toch bedankt vr de reacties
- tafelpoot
- Mountainbiker
- Berichten: 396
- Lid geworden op: di 21 okt 2003 18:17
- Rijdt met: Granville Mahone SL
- Contacteer:
lijkt mij gevaarlijk om de schijf te plooien... ik ken wel niet zo veel van die dingen maar ik zou die schijf eerder met dreft proberen te ontvetten dan ze te verwarmen...keké schreef: Ook heb ik de schijf en rem-plaketten eens goed gewarmd met de brander. zodat de vettigheid er meteen af gebrand is.
-
- Mountainbiker
- Berichten: 161
- Lid geworden op: ma 19 jul 2010 07:07
- Rijdt met: Trek 6700 disc 2010
T is veel veiliger om even met schuurpapier (niet grof) even over de blokjes en de schijf te gaan. Hitte is slecht voor remmen.keké schreef:ik heb er meteen werk van gemaakt en eens men mekaniek-talenten aangesproken.
Er zit wel degelijk wat slijtage op de schijven ( iets wat uitgedund ). Maar heb ook gemerkt dat de schijf niet echt mooi in het midden tussen de rem-blokken stond. Ik heb een dunne rondel van een paar tienden/mm tussen de schijf en mijn wiel gestoken. zodat hij wel in het midden staat en de 2 zuigertjes van de remklauw eve veel drukken. Wat niet het geval was, mijn schijf werd wat naar een kant geduwd door een zuiger.
Ook heb ik de schijf en rem-plaketten eens goed gewarmd met de brander. zodat de vettigheid er meteen af gebrand is.
Het resultaat mag er zijn. enkele keren goed geremd en getest met de conclusie dat alles ok is en als nieuw werkt.
Toch bedankt vr de reacties
Wat je ook kan doen ipv er iets tussen te monteren is de remklauw lossen, het wiel doen draaien en dan enkele keren remmen, zo een paar keer en de laatste keer gewoon de rem dicht houden en terug aanspannen. (Das toch wat ik doe)
Misschien begrijp k u zin niet goed, maar als een van de zuigers meer/minder druk geeft, zou k de klauwen toch een goed reinigen zodat alles terug even goed en gelijk werkt, anders ga je nooit volledige remkracht hebben en gaan u blokjes veel sneller slijten