fietsen en lopen?

Over alles wat met mountainbike te maken heeft kan je hier je ei kwijt!
Plaats reactie
diert
Mountainbiker
Berichten: 211
Lid geworden op: di 17 aug 2010 16:20
Rijdt met: specialized epic expert - trek costum paint beachbike

fietsen en lopen?

Bericht door diert »

Hoi,
Eens een vraagje. Kan je fietsen en lopen combineren ?
Ik ben aan het trainen voor Houffalize en dacht om samen met het trainen op de fiets ook wat lopen erbij te nemen omdat ik gehoord had dat je daar nog sneller een goede conditie van krijgt maar ik weet niet of dat kwaad kan in combinatie met de fietstrainingen.
Alvast bedankt
Gebruikersavatar
kawa
Mountainbiker
Berichten: 9962
Lid geworden op: vr 06 aug 2004 10:58

Bericht door kawa »

Lopen en fietsen samen zal zeker gene kwaad kunnen... anders zou er geen Triathlon of Duathlon bestaan he.
Gebruikersavatar
Walliebal
Mountainbiker
Berichten: 64
Lid geworden op: do 18 nov 2010 07:53
Rijdt met: Specialized Epic Comp Carbon 29

Bericht door Walliebal »

Ik ben een loper die fietst. Dit seizoen zal voor mij voor het eerst het zwaartepunt bij het fietsen (race en mtb) liggen. Het valt me wel zwaar, vooral van lopen naar fietsen. Je gebruikt heel andere spieren. Andersom gaat nog wel. Maar het is natuurlijk heel persoonlijk. Je moet het gewoon proberen.
Faxe
Mountainbiker
Berichten: 94
Lid geworden op: vr 14 sep 2007 14:35
Rijdt met: Scott Scale 35 & Idworx Mountain Rohler en Scott CR1 Team

Bericht door Faxe »

Ik doe een combinatie van voetballen, hardlopen, MTB'en en racefietsen.

Voetballen doe ik in competitieverband op recreatief niveau. Train 2 keer in de week en op zondag een wedstrijdje. Lopen doe ik één a twee keer per maand. Loop dan een kilometer of 12 waar ik ongeveer 50 minuten over doe. MTB'en doe ik 3 tot 4 dagen per week en fiets per jaar een stuk of 8 marathons. De racefiets gebruik ik alleen om te trainen en ga hiermee in de zomermaanden 1 a 2 keer per week naar het werk.

Heb zelf het idee dat dit allemaal prima te combineren is. Of ik er per saldo een betere fietser van wordt weet ik niet. Maakt me ook niet zoveel uit. Heb toch niet het talent om wedstrijden te winnen.

In de week voorafgaand aan een mountainbike marathon ga ik in principe niet hardlopen en sla ik ook wel eens een voetbaltraining over.

Grote voordeel van lopen is dat je in een relatief korte tijd vrij intensief kunt trainen.
BeeMeRke
Mountainbiker
Berichten: 222
Lid geworden op: za 29 mei 2010 12:03
Rijdt met: CUBE

Bericht door BeeMeRke »

Ik jog nu de laatste tijd ook regelmatig en moet zeggen dat ik daardoor precies beter fiets. Wel opletten, want joggen/lopen is totaal iets anders als fietsen. Ondervind ook dat als ik goed gefietst heb moeilijker jog als andersom. Na lopen fiets ik de dag erna veel beter.
Plaats reactie