heeft MTB een toekomst ?

Over alles wat met mountainbike te maken heeft kan je hier je ei kwijt!
Gebruikersavatar
Zombiker
Mountainbiker
Berichten: 638
Lid geworden op: di 13 nov 2007 12:01
Rijdt met: Napa Valley & Tranny steel

Bericht door Zombiker »

phille schreef:...die quad is vervuilend (en maakt ook lawaai)
Moto's jagen serieuze decibels door natuurgebied waar vele dieren in alle rust hun nest (proberen te) maken.
Een bike/paard/wandelaar niet (zoveel). Denk dat vele natuurliefhebbers vooral daar moeite mee hebben.

Het vervuilen is idd relatief, als ge ziet wat die moto's vervuilen tov 't verkeer op de baan en in de lucht :roll:

En ja ik heb vroeger zelf met de crosser in het bos rondgereden dus weet dat dat heeeeeeeel plezant is! En omdat er geen waardig alternatief bestaat wordt je idd half gedwongen... Geef die mannen gewoon hun eigen boskes of velden om zich te amuseren en weer ze uit de gebruikelijke bossen waar bikers, ruiters en wandelaars (al dan niet in vrede) met elkaar in alle stilte overweg kunnen.
Gebruikersavatar
Mickey Mouse
Mountainbiker
Berichten: 201
Lid geworden op: za 04 aug 2007 11:31
Rijdt met: C'dale chirurg gereedschap
Contacteer:

Bericht door Mickey Mouse »

BeeMeRke schreef: Nog even dit, ik ken Micky Mouse niet
:off:

Ik ben die muis met zijn grote oren die je steeds met Pluto ziet wandelen (met poepzakje in de hand) en die geilt op Minnie é :oops:
De Wreter
Mountainbiker
Berichten: 1240
Lid geworden op: di 14 sep 2010 09:07
Rijdt met: Vanalles

Bericht door De Wreter »

Iemand eigenlijk opgemerkt dat het over tourtochten ging die het probleem veroorzaakten ?????

Ik ken ook een bos waar je als MTB'er niet inmag. Je kan bij wijze van spreken m'n spoor nog niet eens zien als 'k er illegaal doorcross.

Maar een aantal keer per jaar mogen bepaalde paden gebruikt worden voor een toertocht. Alles kapotgereden. Dat mag dan weer wel.

Allemaal politiek.
TITTYMAN
Mountainbiker
Berichten: 743
Lid geworden op: zo 24 okt 2004 19:27

Bericht door TITTYMAN »

Kakken in het bos mag ook niet ....

Vorig weekend op training naar 3-boomkes berg in de kempen nog een horde motocrossers tegengekomen op enkele bospaden waar je nog WEL met de mtb door mag maar niet met quads of crossmoto's. Als je ziet wat een spoor ploegwerk en kapotgereden wortels nog maar op dat stukje achterbleven, dan verbaast het mij niet dat er reactie op komt.

Probleem is uiteraard wel dat "de goeden het met de slechte moeten bekopen" en dat mtb vaak over dezelfde kam wordt geschoren.

Enkele weken terug op het bloso parcours in Herentals ook nog 2 quads gezien. Vraag mij af waar die gasten hun verstand zit van op een mtb bloso parcours de boel te gaan verbrodden en kapotrijden. Moto en quad is heel plezant, maar als ik daar goesting voor heb is het op de plaatsen die daarvoor voorzien zijn dat er gereden wordt.

Mbt het vuil, eveneens in Herentals meer dingen naast de vuilbakken zien liggen dan erin. Het staat nochthans maar een meterke verder hoor om er iets "in" te gooien ipv op de grond.

Wat mij betreft is dit het zoveelste gevolg van het huidige mentaliteits-probleem dat overloopt van ego-centrisme met alle gevolgen vandien.

Spijtig .....
Gebruikersavatar
Mickey Mouse
Mountainbiker
Berichten: 201
Lid geworden op: za 04 aug 2007 11:31
Rijdt met: C'dale chirurg gereedschap
Contacteer:

Bericht door Mickey Mouse »

Zombiker schreef: Moto's jagen serieuze decibels door natuurgebied waar vele dieren in alle rust hun nest (proberen te) maken.
Vroeger dachten de boeren ook dat hun koeien geen melk meer zouden geven als de treinen begonnen te rijden ...

Ik bedoel maar, alles is relatief. Al vind ik dat je uit de echte natuurgebieden moet weg blijven maar dat er al genoeg van die gebieden zijn en dat de groenen moeten stoppen met alles willen in te palmen.
Gebruikersavatar
Zombiker
Mountainbiker
Berichten: 638
Lid geworden op: di 13 nov 2007 12:01
Rijdt met: Napa Valley & Tranny steel

Bericht door Zombiker »

Mickey Mouse schreef:Vroeger dachten de boeren ook dat hun koeien geen melk meer zouden geven als de treinen begonnen te rijden ...
Bach yom, op Bach geven ze meer melk en op 50 cent geven ze zelfs chocomelk!
Spark27
Mountainbiker
Berichten: 237
Lid geworden op: do 25 mei 2006 23:59
Rijdt met: Canyon, Salsa

Bericht door Spark27 »

TITTYMAN schreef:Moto en quad is heel plezant, maar als ik daar goesting voor heb is het op de plaatsen die daarvoor voorzien zijn dat er gereden wordt.
En waar mag je dat dan nog doen ?

Mtb gaat dezelfde weg op als crossen...
Er word minder en minder toegelaten,

Binnenkort kunnen alleen nog de toertochten georganiseerd worden over de bestaande bloso routes.

Een beetje respect voor elkaar zou ni slecht zijn...
En dan is iedereen tevreden.
TITTYMAN
Mountainbiker
Berichten: 743
Lid geworden op: zo 24 okt 2004 19:27

Bericht door TITTYMAN »

Parcours zijn te bekomen bij de firma's die quad trips organiseren, keuze genoeg en dikwijls nog veel mooier dan lukraak het bos te gaan verneuken waar het niet mag.
Gebruikersavatar
kawa
Mountainbiker
Berichten: 9962
Lid geworden op: vr 06 aug 2004 10:58

Bericht door kawa »

Spark27 schreef:
TITTYMAN schreef:Moto en quad is heel plezant, maar als ik daar goesting voor heb is het op de plaatsen die daarvoor voorzien zijn dat er gereden wordt.
En waar mag je dat dan nog doen ?
+1

Wel afgeven dat je als MTB'er straks verplicht wordt om op afgepijlde, vaste en saaie stukken rondjes te gaan rijden, maar deze manier van ontspanning wel OK vinden voor de enduristen?

De enduristen zij zijn in het verleden uit de bossen gestuurd om op afgesloten parcours te gaan rijden en nu zijn ze stillekes aan die parcours ook aan 't verbieden.

Er is gewoon geen plaats meer voor enduristen.
Gebruikersavatar
kawa
Mountainbiker
Berichten: 9962
Lid geworden op: vr 06 aug 2004 10:58

Bericht door kawa »

Zombiker schreef:
phille schreef:...die quad is vervuilend (en maakt ook lawaai)
Moto's jagen serieuze decibels door natuurgebied waar vele dieren in alle rust hun nest (proberen te) maken.
Hoeveel "wild" denk je dat er pal naast de startbaan van Kleine Brogel leeft?

Denk dat het lawaai echt geen argument is. :wink:
Plaats reactie