Verschil Vlaamse Wielerbond en Wielerbond Vlaanderen?

Over alles wat met mountainbike te maken heeft kan je hier je ei kwijt!
deadric
Mountainbiker
Berichten: 50
Lid geworden op: zo 09 jan 2011 16:49
Rijdt met: Cannondale FS-I

Verschil Vlaamse Wielerbond en Wielerbond Vlaanderen?

Bericht door deadric »

Allen

Ik zou me graag aansluiten bij een Wielerbond dit voor de verzekering maar ook voor de korting die je krijgt op toertochten.

Nu vroeg ik me af wat juist het verschil was tussen de vlaamse wielerbond en wielerbond vlaanderen? En of je de korting bij de toertochten altijd krijgt (gelijk bij welke je bent ingeschreven)?

Thx!
Gebruikersavatar
freezy
Mountainbiker
Berichten: 2328
Lid geworden op: za 06 sep 2003 16:18
Rijdt met: Endorfin Speed II, TREK OCLV 5200 en een Triumph...

Bericht door freezy »

Normaal krijg je bij zo goed als alle TT's korting (met beide kaarten).
Gebruikersavatar
LuckyIron
Mountainbiker
Berichten: 2052
Lid geworden op: vr 08 nov 2002 12:10
Rijdt met: Orbea OIZ marathon
Contacteer:

Bericht door LuckyIron »

Tja, geen idee waarom er in in het kleine Vlaanderen 2 bonden moeten zijn...misschien beter 1 goede Vlaamse bond.

Wij zitten met onze club bij Wielerbond Vlaanderen.

Bij beide bonden krijg je korting met je licentie.

Maar of de 1 beter is als de andere, geen idee.
Gebruikersavatar
freezy
Mountainbiker
Berichten: 2328
Lid geworden op: za 06 sep 2003 16:18
Rijdt met: Endorfin Speed II, TREK OCLV 5200 en een Triumph...

Bericht door freezy »

Waarschijnlijk zal dat komen zoals bij andere verbonden, een paar ontevreden mensen die eruit stappen en zelf een bond oprichten.

Dan heb je ook nog de BBR, http://www.cyclo.be/SiteFBC-BBR/NL/Intr ... uction.php Daar was ik vroeger lid maar al meermaals meegemaakt dat ik met die lidkaart geen korting kreeg bij een TT.
El Baelos
Mountainbiker
Berichten: 2580
Lid geworden op: wo 26 dec 2007 13:53

Bericht door El Baelos »

Ik vind beide bonden altijd knullig overkomen.

Op Velofollies stonden ze alletwee, en geen van beiden had een stand die in de verste verte hip te noemen was. Ziet er allemaal nogal amateuristisch uit, ook als je hoort hoe lang mensen op hun lidkaart moeten wachten en zo...
Spreekt me niet echt aan om lid te worden, eigenlijk.
darrigade
Mountainbiker
Berichten: 354
Lid geworden op: do 20 jan 2005 22:21
Rijdt met: Gary Fisher

Bericht door darrigade »

Altijd oppassen met wat je hoort vertellen. Ben zelf aangesloten bij WBV; lidkaart wordt altijd een 2-tal weken na betaling opgestuurd. Met de korting die je krijgt + de verzekering is er eigenlijk geen reden om je niet aan te sluiten bij een wielerbond. Wat het verschil tussen de 2 grote bonden betreft; ik zie er weining.
Gebruikersavatar
provo
Mountainbiker
Berichten: 217
Lid geworden op: do 08 jan 2004 00:55
Rijdt met: Giant XTC SE4
Contacteer:

Bericht door provo »

Dat amateuristisch overkomen dat is bijna bij elke bond zo.
Meestal bestaan de besturen uit oudere vrijwilligers.
Het duurt misschien wat langer maar laten we blij zijn dat zij het nog willen doen.

Wat het verschil betreft denkt ik dat de Vlaamse Wielrijdersbond zich enkel bezig houdt met het recreatieve waar de Wielerbond Vlaanderen ook competitie organiseert.
deadric
Mountainbiker
Berichten: 50
Lid geworden op: zo 09 jan 2011 16:49
Rijdt met: Cannondale FS-I

Bericht door deadric »

darrigade schreef:Altijd oppassen met wat je hoort vertellen. Ben zelf aangesloten bij WBV; lidkaart wordt altijd een 2-tal weken na betaling opgestuurd. Met de korting die je krijgt + de verzekering is er eigenlijk geen reden om je niet aan te sluiten bij een wielerbond. Wat het verschil tussen de 2 grote bonden betreft; ik zie er weining.
Dit is precies de reden waarom ik me zou aansluiten.

Thx voor alle antwoorden =D>
Gebruikersavatar
COSMOS
Mountainbiker
Berichten: 135
Lid geworden op: ma 21 jul 2008 08:13
Rijdt met: Flanders Gravity 1.0

Bericht door COSMOS »

Vorig jaar was ik aangesloten bij WBV. Lidkaarten (ook voor vrouw en kids) keurig geleverd (na ong 14 dagen). Gekende kortingen tijdens tochten, één of 2 keer per jaar een magazine.

Gisteren aangesloten bij VWB, op stand tijdens Velofollies. Lidgelden zijn identiek, kreeg bij inschrijving ook een fietsbril van Uvex en een fleece kraag/muts, beiden met opdruk VWB. Volgens de persoon op de stand krijg ik tweemaandelijks een tijdschrift. Bovendien staat op de achterkant van de kaart ook dat je korting krijgt bij Van Eyck (dacht 10 % op kledij en accessoires). Vandaag al een bevestigingsmail ontvangen en ook een pdf met voorlopige lidkaart (intussen uitgeprint), die is 4 weken geldig. Zal dus morgen al van pas komen!
Gebruikersavatar
Haaike
Mountainbiker
Berichten: 714
Lid geworden op: di 05 dec 2006 11:55
Rijdt met: Thompson Mach5

Bericht door Haaike »

Goh ja, ze hebben elk hun voordelen he. Ik ben bij WBV door mijn club. Tweemaandelijks tijdschrift hebben wij ook en leden van WBV krijgen korting bij het VWEM (piste in Gent), wat die van VWB niet hebben.

De verschillen zijn miniem denk ik, eigenlijk zie ik er ook niet echt het nut van in twee bonden te hebben, ma bon, ik bekijk het maar zo: twee kalenders en dus nog meer tochten om uit te kiezen :P

Maar misschien is het wel eens handig om een soort overzicht te maken van de voordelen bij elk. Want dit is niet het eerste topic over verschil WBV/VWB... Kan iemand die lid is van de VWB dat deel verder aanvullen. Ik weet dat namelijk niet, aangezien ik er geen lid van ben en wil hier ook geen foute informatie gaan schrijven. Iemand van WBV kan daar natuurlijk ook nog aanvullen, het is nu niet alsof ik daar alles van af weet, maar het is een begin... :-)



Wielerbond Vlaanderen - WBV
Prijs vergunning:
* Individueel: €28/jaar
* Familie: €38/jaar
* Promotievergunning: aan dezelfde prijzen, maar 16 maanden geldig ipv 12

Verzekering:
* 24u/24u, 7 dagen op 7
* dekking "Burgerlijke Aansprakelijkheid", "Rechtsbijstand" en een "Persoonlijke Ongevallenverzekering"
* geldig in het buitenland

Toertochten:
* korting voor vergunninghouders
* aantal grotere evenementen: Regionale Bijeenkomsten & Belgian Cycling Happening

Extra's:
* Laureaatschappen met prijzen
* Korting op de wielerpiste van het VCEM (€5 i.p.v. €7,5) en extra trainingsuren
* Tweemaandelijks "Magazine voor de recreant"
* Korting op wielerwedstrijden en op bepaalde wielerstages


Vlaamse Wielrijdersbond - VWB
Prijs vergunning:
* Individueel: €28/jaar
* Familie: €33/jaar
* Promotievergunning: aan dezelfde prijzen, maar 16 maanden geldig ipv 12

Verzekering:

Toertochten:
* korting voor vergunninghouders

Extra's:
* Geschenken bij inschrijving
* Tweemaandelijks tijdschrift
* Korting bij Van Eyck
Plaats reactie