schade bestek na terug vinden gestolen MTB

Over alles wat met mountainbike te maken heeft kan je hier je ei kwijt!
naish
Mountainbiker
Berichten: 17
Lid geworden op: di 27 jan 2009 15:22
Rijdt met: Ridley Shark

Bericht door naish »

Volgens mij is niet alles wat hier neergeschreven is even juist! Maar het laatste stuk is wel van toepassing indien je een degelijke verzekering hebt, er is een dader bekend en de zaak is lopend en duidelijk zou je moeten van je verzekering je geld kunnen terug krijgen en zij zullen verder dat geld verhalen van de dader(s).

En idd normaal gezien heb je bij de meeste verzekeringen rechtsbijstand inbegrepen, net om dat geld te kunnen verhalen op de dader(s)

Veel succes en vergeet zeker niet via je verzekering te informeren naar wat mogelijk is... Als je de stappen naar het gerecht zelf moet gaan ondernemen ga je veel opzoekwerk moeten doen. <vergeet je in dat geval niet om slachtoffer statuut bij de griffie te gaan aanvragen. De stappen die je dan moet ondernemen zouden bij de papieren moeten zitten die je bij je klacht indienen gekregen hebt.

succes.
Gebruikersavatar
kawa
Mountainbiker
Berichten: 9962
Lid geworden op: vr 06 aug 2004 10:58

Bericht door kawa »

Sunn Xtreme schreef:je MOET hem niet laten maken... ze gaan je daartoe niet verplichten.
Ik zie toch niemand schrijven dat je wel verplicht zou zijn om die fiets te laten herstellen?

Ik zou het gewoon niet doen... Voor 790€ heb je een nieuwere en betere fiets dan wat je nog kan maken van die Giant...


en, quoten is toch niet zo moeilijk he... :wink:
Gebruikersavatar
iron gonzo
Mountainbiker
Berichten: 355
Lid geworden op: ma 26 nov 2007 18:21
Rijdt met: GEPIDA deore LX/XT + Giant Terrago

Bericht door iron gonzo »

amaai dat is een hele boterham, maar wel zeer nuttige tips.
ik ga deze week zeker eens aankloppen bij onze familiale en verhaal halen.

alvast een welgemeende dank U
Gebruikersavatar
iddi
Mountainbiker
Berichten: 546
Lid geworden op: di 01 jan 2008 15:32
Rijdt met: anti diefstal bike

Bericht door iddi »

sorry hoor, maar je gaar die 790 euro in geen geval krijgen. Stel dat je fiets (en ik geef maar een voorbeeld!) 5 jaar geleden 1000 euro kostte, en je hebt daar nu voor 800 euro schade aan, gaan ze die fiets net als bij een auto 'pert total' verklaren, en krijg je wat de fiets nu nog waard zou zijn, in dit geval bv 200 euro...
Gebruikersavatar
iron gonzo
Mountainbiker
Berichten: 355
Lid geworden op: ma 26 nov 2007 18:21
Rijdt met: GEPIDA deore LX/XT + Giant Terrago

Bericht door iron gonzo »

dossier is binnen bij advocaat via RB die bij de familiale zit.
nu is het dus afwachten hoe het verder verloop zal zijn.

ik ga geen valse hoop nemen, maar volgens de makelaar heb ik inderdaad het volle recht op dat bedrag en bijkomstige schade geleden door het feit dat hij gestolen was.

we wachten af en zien wel wat er uit de bus komt
quab
Mountainbiker
Berichten: 140
Lid geworden op: wo 31 mar 2010 11:13
Rijdt met: Cube

Bericht door quab »

Sunn Xtreme schreef: je MOET hem niet laten maken... ze gaan je daartoe niet verplichten.
het staat je vrij om deze met een bepaald uitgekeerd bedrag te repareren of niet, of gewoon te investeren in een andere fiets of gewoon te houden.
Klopt, hoewel de verzekering dan niét de BTW op de herstelling uitbetaalt. Tenandere, er bestaat ook zoiets als "total loss", waarbij de expert oordeelt dat de kostprijs voor herstelling hoger is dan de economische waarde van de fiets op het ogenblik van de diefstal. En dan krijg je enkel die economische waarde uitbetaald minus de wrakwaarde. Ook hiervoor kan je "in proces gaan" en herstelling eisen, maar dan ben je voor een aantal jaar vertrokken....

Verder vrees ik dat je weinig kans maakt op recuperatie - zulke daders hebben veelal geen beslagbaar inkomen en/of goederen... Ik hoop voor jou van wel!
Laatst gewijzigd door quab op wo 22 dec 2010 12:58, 1 keer totaal gewijzigd.
Magnum_
Mountainbiker
Berichten: 216
Lid geworden op: za 28 mar 2009 18:14

Bericht door Magnum_ »

Mijn fiets is eens vernield geweest. Ik heb de politie kunnen bellen, net voor ze hem in de vaart gingen gooien komen die ter plekke. De daders waren dus gekend, ze hebben die meteen ondervraagd in de combi. De politie stelde voor om dat in der minne te regelen, en om dus niet meteen te schrijven, behalve als ze niet overgingen tot betaling... Ik was daar zelf niet happig naar, ik had liever dat ze meteen schreven, maar goed... Die 2 gasten hebben niet betaald, zelfs niet als de politie daarvoor 2x aan hun deur stond. Dan is er uiteindelijk toch geschreven, en zijn we daarmee verder gegaan. Uiteindelijk ook de verzekering erop gezet. Die hebben mij meteen uitbetaald, maar volgens de makelaar nooit hun geld gezien.
Gebruikersavatar
iron gonzo
Mountainbiker
Berichten: 355
Lid geworden op: ma 26 nov 2007 18:21
Rijdt met: GEPIDA deore LX/XT + Giant Terrago

Bericht door iron gonzo »

iets meer info te weten gekomen nu:

blijkt nu uit meer info over desbetreffend persoon, dat hij niet alleen handelde en er dus meerdere personen aan deze praktijken mee werkten.

dat gaat nog leuk worden :-?
Plaats reactie