schade bestek na terug vinden gestolen MTB

Over alles wat met mountainbike te maken heeft kan je hier je ei kwijt!
Gebruikersavatar
iron gonzo
Mountainbiker
Berichten: 355
Lid geworden op: ma 26 nov 2007 18:21
Rijdt met: GEPIDA deore LX/XT + Giant Terrago

schade bestek na terug vinden gestolen MTB

Bericht door iron gonzo »

zoals je in een ander topic kon lezen heb ik de MTB van mijn zoon terug gevonden.
hij is in erbarmelijke staat nu en voor het dosier compleet te maken en toch nog iets trachten te vorderen van de schade is er een bestek (kostenraming) gemaakt om hem terug baanvaardig te maken

schade herstellen =
791euro #-o

hopelijk komt de zaak snel voor en krijgen we het bedrag dan, kan hij terug in orde worden gemaakt
Gebruikersavatar
kawa
Mountainbiker
Berichten: 9962
Lid geworden op: vr 06 aug 2004 10:58

Bericht door kawa »

790€ schadebestek op een Giant Terrago?

Heb je iemand waaraan je die kosten kan gaan voorleggen? Zelf bij de dief gevonden?


Nu, 790€ is behoorlijk veel geld, als je dat zou krijgen zou ik dat nooit gebruiken om die fiets in orde te maken.
Daar koop je best gewoon een nieuwe fiets van voor je zoon, en dan gelijk ene die een paar maten kleiner is, want als ik die foto zie in dat andere topic is die fiets toch wel wat te groot...


Succes ermee :wink:
Gebruikersavatar
iron gonzo
Mountainbiker
Berichten: 355
Lid geworden op: ma 26 nov 2007 18:21
Rijdt met: GEPIDA deore LX/XT + Giant Terrago

Bericht door iron gonzo »

hij is ondertussen gegroeid en de fiets is nu goed van maat.
het dossier is in behandeling en we gaan bericht krijgen als het voorkomt enz...

de fiets is inderdaad bij de dief zelf gevonden, er stonden nog een hoop fietsen en brommers die niet hun eigendom waren.
al dan niet gedemonteerd.

ik heb al zitten kijken voor een nieuwe fiets voor die prijs.
maar eerst afwachten op proces en hopelijk snel vergoed worden
Gebruikersavatar
MC Staf
Mountainbiker
Berichten: 644
Lid geworden op: vr 05 sep 2008 21:23
Rijdt met: Merida TFS 500, Trek Fuel EX 7

Bericht door MC Staf »

Ik denk dat Kawa bedoelt of JIJ hem daar zelf hebt gevonden..

Staf
Gebruikersavatar
kawa
Mountainbiker
Berichten: 9962
Lid geworden op: vr 06 aug 2004 10:58

Bericht door kawa »

iron gonzo schreef:hij is ondertussen gegroeid en de fiets is nu goed van maat.
Los van de maat dan... al mag 'm dan toch een heel stuk gegroeid zijn na het nemen van die foto.


Ik vind het zonde om zoveel geld te steken in een Giant Terrago die je nieuw voor minder kan krijgen. :wink:
Gebruikersavatar
iron gonzo
Mountainbiker
Berichten: 355
Lid geworden op: ma 26 nov 2007 18:21
Rijdt met: GEPIDA deore LX/XT + Giant Terrago

Bericht door iron gonzo »

kawa schreef:
iron gonzo schreef:hij is ondertussen gegroeid en de fiets is nu goed van maat.
Los van de maat dan... al mag 'm dan toch een heel stuk gegroeid zijn na het nemen van die foto.


Ik vind het zonde om zoveel geld te steken in een Giant Terrago die je nieuw voor minder kan krijgen. :wink:
het is dan misschien wel zonde.
maar we zullen toch eerst de uitspraak van het gerecht afwachten om te zien welk bedrag we effectief gaan krijgen.
tevens kan het zijn dat we hem "moeten" laten maken met dat bedrag of niet...veel zal dus afhangen van de uitspraak
en zoals het gerecht de laatste tijd snel werkt :-? kan het dus nog een tijd duren.
de grootste kost is het wegwerken van de schade aangericht door het weg halen van registratienummer ea met dus opnieuw poederlakken van het frame.
de nieuwe voorvork.
+ de werkuren.
Gebruikersavatar
glimburger
Mountainbiker
Berichten: 547
Lid geworden op: wo 02 jun 2010 06:11
Rijdt met: Specialized T.LEVO expert
Contacteer:

Bericht door glimburger »

Als je moet wachten op een gerechterlijke uitspraak ben je nog eens enkele jaren verder vrees ik. Kan je niet via de politierechter of zo snelle procedure inzetten? Of via de familiale verzekering als beschadiging?
Gebruikersavatar
iron gonzo
Mountainbiker
Berichten: 355
Lid geworden op: ma 26 nov 2007 18:21
Rijdt met: GEPIDA deore LX/XT + Giant Terrago

Bericht door iron gonzo »

glimburger schreef:Als je moet wachten op een gerechterlijke uitspraak ben je nog eens enkele jaren verder vrees ik. Kan je niet via de politierechter of zo snelle procedure inzetten? Of via de familiale verzekering als beschadiging?
hmmmm eigenlijk geen slecht idee
ga eens info nemen daaromtrent
of zitten er hier juristen die meer info daar over kunnen verschaffen
Gebruikersavatar
iron gonzo
Mountainbiker
Berichten: 355
Lid geworden op: ma 26 nov 2007 18:21
Rijdt met: GEPIDA deore LX/XT + Giant Terrago

Bericht door iron gonzo »

vrouw is er gisteren nog eens langs gereden
er staat daar geen fiets meer op het terrein.
alles is dus opgehaald blijkbaar.
Sunn Xtreme
Expert
Berichten: 4878
Lid geworden op: vr 24 okt 2003 21:21

Bericht door Sunn Xtreme »

[quote="iron gonzo"][quote="kawa"][quote="iron gonzo"]hij is ondertussen gegroeid en de fiets is nu goed van maat.
[/quote]

Los van de maat dan... al mag 'm dan toch een heel stuk gegroeid zijn na het nemen van die foto.


Ik vind het zonde om zoveel geld te steken in een Giant Terrago die je nieuw voor minder kan krijgen. :wink:[/quote]

het is dan misschien wel zonde.
maar we zullen toch eerst de uitspraak van het gerecht afwachten om te zien welk bedrag we effectief gaan krijgen.
tevens kan het zijn dat we hem "moeten" laten maken met dat bedrag of niet...veel zal dus afhangen van de uitspraak
en zoals het gerecht de laatste tijd snel werkt :-? kan het dus nog een tijd duren.
de grootste kost is het wegwerken van de schade aangericht door het weg halen van registratienummer ea met dus opnieuw poederlakken van het frame.
de nieuwe voorvork.
+ de werkuren.[/quote]


je MOET hem niet laten maken... ze gaan je daartoe niet verplichten.
het staat je vrij om deze met een bepaald uitgekeerd bedrag te repareren of niet, of gewoon te investeren in een andere fiets of gewoon te houden.

zoals iemand hier ook al aanhaalde :
het zou beter zijn van via de familiale verzekering, een advokaat ter hand te nemen (de verzekering betaald / stelt die aan voor u) en een snelgeding aan te gaan.
ik neem aan dat er een PV omgemaakt is voor diefstal, en de dader dus betrapt is. zoja, zal het een stuk sneller gaan, omdat er een duidleijk bewijs is van diefstal en de dader gekend is.
is dat niet het geval...dan kan het lang aanslepen.
de advokaat die je via de verzekering aangaat, moet best druk zetten op de zaak.
als je via deze weg een advokaat krijgt van de verzekerning om uw belangen te verdedigen, kan je ook veel vlotter een vergoeding verkrijgen voor mentaal leed, naast de geleden schade aan de fiets.
Mogelijk is de dader al gekend bij het gerecht.
In dat geval kan die wel veroordeeld worden, maar niet overgaan tot het betalen van de schade, en kan je opnieuw beginnen.
Probeer via de advokaat, de rechter te overtuigen van over te gaan tot beslagname van goederen, om zeker te zijn dat je schade vergoed raakt.
Zo kan het zijn dat de rechter de uitspraak doet tot vergoeden van de schade , voldaan binnen een gestelde termijn. Voldoet hij niet, kan je direct overgaan tot het aanstellen van de deurwaarder en onmiddelijk beslag laten leggen (na een vonnis, is onmiddelijk beslag mogelijk)
makkelijk zal het niet zijn maar het kan wel.

mocht er een uitspraak zijn in uw voordeel, of de zaak nog in behandeling, kan je proberen de verzekering over te halen tot het betalen van jou schade, en zij nadien de schadekosten verhalen op de dader.
intussen heb je je geld, de verzekering handelt alles verder af.
dit laatste is eigenlijk nog beter, omdat dan de verzekering zich automatisch burgelijke partij stelt en de geleden schade opeist, en een vonnis ijna altijd in uw voordeel valt.
tegelijk zullen zij na vonnis vaker direct overgaan tot onmiddelijke beslagname , ipv af te wachten tot er een euro betaalt word.
voordeel is : uw hebt intussen reeds uw geld en geen zorgen meer erover.
Of ze dit willen doen, hangt van verzekering tot verzekerning af, evenals van zaak tot zaak, en de dader gekend is natuurlijk er een PV van vaststelling schade is, en de dader thuis 'betrapt' is met gestolen goederen waaronder het uwe.

informeer u goed.
uw verzekeringsagent speelt ook een belangrijke rol hierin. Als hij gemotiveerd is deze zaak op te volgen, zal het vlotter gaan.
Is hij iemand die denkt ' laat maar waaien en vis het uit'..... stap gewoon naar een andere agent van uw verzekering, en / of contacteer de dienst op de hoofdzetel die schadezaken beheert.

makkelijk zal dit niet zijn, maar het kan wel.
Plaats reactie