Bikejöring

Over alles wat met mountainbike te maken heeft kan je hier je ei kwijt!
Evi
Mountainbiker
Berichten: 57
Lid geworden op: zo 14 feb 2010 23:57
Rijdt met: Trek

Bericht door Evi »

hagar schreef:Ik deed met mijn hond canicross (lopen met hond) en heb toen een keertje op een wedstrijd een demonstratie gezien van de Belgisch kampioen bike-joring : bangelijk en tegelijk fantastisch.

Voor meer informatie en wedstijden van bike-joring kan je terecht op de website van de BCF (Belgische canicross vereniging)

www.cani-cross.be/calendrier/stambruges
yep door het canicrossen ben ik deze leuke sport tegengekomen
Gebruikersavatar
Gert zelf
Mountainbiker
Berichten: 34
Lid geworden op: wo 30 sep 2009 01:31
Rijdt met: Ridley Tiger

Bericht door Gert zelf »

Wel niet teveel bergaf gaan. Da's nogal sletig aan honden. :-D
Gebruikersavatar
bucket
Mountainbiker
Berichten: 180
Lid geworden op: ma 21 jul 2008 17:02
Rijdt met: Cannondale F1, Cannondale CAAD10

Bericht door bucket »

Lijkt me geweldig, maar eerst m'n twee Duracelletjes links uit rechts leren herkennen. Dat gaat wat zijn!
Gebruikersavatar
Vos in de bossen
Mountainbiker
Berichten: 2951
Lid geworden op: wo 16 apr 2008 10:58
Rijdt met: VIPER Nitro en CORRATEC Superbow

Bericht door Vos in de bossen »

Mechelaar als trekker :wink:
' t zijn de beste werkers denk ik (bij de politie gebruiken ze ook vaak Mechelaar...omdat ze graag werken). Dat weet ik van een politieagent uit Sittard, is bij de honden brigade en hebben niets anders dan deze woefkes.
Ik heb 2 Duitse mogen verzorgen, maar denk ik niet dat ze daarvoor geschikt waren. En ja, leek me een toffe sport voor zowel de biker als de trekker(s).... =D>
Gebruikersavatar
_Nico_
Mountainbiker
Berichten: 94
Lid geworden op: di 22 sep 2009 11:10
Rijdt met: Scott Scale 40 ('10) / Eddy Merck Easton 7000 Racing ('05) / Diamant ('93)
Contacteer:

Bericht door _Nico_ »

Zijn honden zoals Huskies of Malamutes (of algemene sledehonden) niet beter geschikt hiervoor dan Duitse of Mechelse herders? Met een Berner Sennen zou ik het alvast niet proberen (of de biker moet de hond trekken ;-) )
Evi
Mountainbiker
Berichten: 57
Lid geworden op: zo 14 feb 2010 23:57
Rijdt met: Trek

Bericht door Evi »

_Nico_ schreef:Zijn honden zoals Huskies of Malamutes (of algemene sledehonden) niet beter geschikt hiervoor dan Duitse of Mechelse herders? Met een Berner Sennen zou ik het alvast niet proberen (of de biker moet de hond trekken ;-) )
die husky's en malamuts zijn alleen geschikt vor in de winter. Deze wedstrijden beginnen vanaf maart to november.

De honden die het meest geschikt zijn, zijn de jachthonden omda die veel drift hebben.
Mechelaar is het beste geschikt voor korte sprints, maar de mijne trekt gewoon 7km aan een stuk.
Gé moet gewoon nen hond me veel drift hebben, en dan komde ver in Dees sport.
Ik heb nu nen mechel pup 7maand werkt al 4km fantastische aan de bike.

Duitse herder kunde ook gebruiken maar dat zulde niveel toppers in vinden
amon
Mountainbiker
Berichten: 18
Lid geworden op: do 23 okt 2008 19:58
Rijdt met: LaPierre Pro Race

Bericht door amon »

Evi schreef:
_Nico_ schreef:Zijn honden zoals Huskies of Malamutes (of algemene sledehonden) niet beter geschikt hiervoor dan Duitse of Mechelse herders? Met een Berner Sennen zou ik het alvast niet proberen (of de biker moet de hond trekken ;-) )
die husky's en malamuts zijn alleen geschikt vor in de winter. Deze wedstrijden beginnen vanaf maart to november.

De honden die het meest geschikt zijn, zijn de jachthonden omda die veel drift hebben.
Mechelaar is het beste geschikt voor korte sprints, maar de mijne trekt gewoon 7km aan een stuk.
Gé moet gewoon nen hond me veel drift hebben, en dan komde ver in Dees sport.
Ik heb nu nen mechel pup 7maand werkt al 4km fantastische aan de bike.

Duitse herder kunde ook gebruiken maar dat zulde niveel toppers in vinden
sport zou ik dat nu niet direct noemen..
Evi
Mountainbiker
Berichten: 57
Lid geworden op: zo 14 feb 2010 23:57
Rijdt met: Trek

Bericht door Evi »

amon schreef:
Evi schreef:
_Nico_ schreef:Zijn honden zoals Huskies of Malamutes (of algemene sledehonden) niet beter geschikt hiervoor dan Duitse of Mechelse herders? Met een Berner Sennen zou ik het alvast niet proberen (of de biker moet de hond trekken ;-) )
die husky's en malamuts zijn alleen geschikt vor in de winter. Deze wedstrijden beginnen vanaf maart to november.

De honden die het meest geschikt zijn, zijn de jachthonden omda die veel drift hebben.
Mechelaar is het beste geschikt voor korte sprints, maar de mijne trekt gewoon 7km aan een stuk.
Gé moet gewoon nen hond me veel drift hebben, en dan komde ver in Dees sport.
Ik heb nu nen mechel pup 7maand werkt al 4km fantastische aan de bike.

Duitse herder kunde ook gebruiken maar dat zulde niveel toppers in vinden
sport zou ik dat nu niet direct noemen..
hoe noemt ge dees dan?
Gebruikersavatar
Tronik
Mountainbiker
Berichten: 224
Lid geworden op: do 04 sep 2008 20:52
Rijdt met: TREK/CUBE

Bericht door Tronik »

#-o :drunk:

Nifty
Mountainbiker
Berichten: 448
Lid geworden op: di 04 feb 2003 17:44
Rijdt met: Canyon 29er 9.9SL | Specialized Stumpjumper FSR 120
Contacteer:

Bericht door Nifty »

Lijkt me alvast niet geschikt om in peloton te rijden :-)
Ik denk dat je vooral brede boswegen neemt en dat er weinig technische stukken of steile afdalingen inzitten?
Plaats reactie