Bikejöring

Over alles wat met mountainbike te maken heeft kan je hier je ei kwijt!
Gebruikersavatar
MC Staf
Mountainbiker
Berichten: 644
Lid geworden op: vr 05 sep 2008 21:23
Rijdt met: Merida TFS 500, Trek Fuel EX 7

Bericht door MC Staf »

Ge moet het maar durven eh zo in een groepke rijden..
En ook denk ik dat een goeje fully niet overbodig is want een hond heeft geen wielen en voelt ook niet waar jij bijna van je fiets schoddert he..
veel respect voor zij die het doen..

Staf
Evi
Mountainbiker
Berichten: 57
Lid geworden op: zo 14 feb 2010 23:57
Rijdt met: Trek

Bericht door Evi »

Nifty schreef:Lijkt me alvast niet geschikt om in peloton te rijden :-)
Ik denk dat je vooral brede boswegen neemt en dat er weinig technische stukken of steile afdalingen inzitten?
mmmm nee das niet het geval :lol:

belgische kampioenschap was heel technische en een steile afdaling.
ge moet alleen uwe hond goe kennen, en erop vertrouwen
men record snelheid me hond is al 46per u

sommige parkoers hebben brede boswegen, maar vele smalle paden en technische.

sommige honden kunnen er niet tegen dat ze ingehaald worden, die mensen weten dan ook da ze eve opzij gaan.
de mijne kijkt daar niet hene loopt er gewoon mooi voorbij

ge hebt zelfs wedstrijden met een groepstart, is meestal me een 25 tal teams
Evi
Mountainbiker
Berichten: 57
Lid geworden op: zo 14 feb 2010 23:57
Rijdt met: Trek

Bericht door Evi »

MC Staf schreef:Ge moet het maar durven eh zo in een groepke rijden..
En ook denk ik dat een goeje fully niet overbodig is want een hond heeft geen wielen en voelt ook niet waar jij bijna van je fiets schoddert he..
veel respect voor zij die het doen..

Staf
veel fullys ziede ni rijden ze, mischien maar een 2tal op wedstrijd.
Gebruikersavatar
bumble bee
Mountainbiker
Berichten: 63
Lid geworden op: zo 18 feb 2007 19:33
Rijdt met: corratec superbow

Bericht door bumble bee »

Geweldig!! Wist niet dat je dit in competitie kon doen.
Vroeger gingen we met onze husky ook zo wandelen, omdat die veel te hard trok. Zonder trappen topte die 50 km/u. Daarna ging die in de plassen liggen... oververhit :-D

Dus huskies zijn idd hier niet de beste keuze, rap last van de warmte.
Gebruikersavatar
Vale
Mountainbiker
Berichten: 94
Lid geworden op: ma 11 jan 2010 08:29

Bericht door Vale »

Evi schreef:hierse elke gij hier ook :lol:

spijtig da we zo ver uiteen wonen, ik kon wel nen trainingmaat gebruiken :-D
We gaan daar toch een mouw aan passen denk ik...
Vale gaat zienderogen vooruit, trekt bij Gilles bangelijk goed. In Boom starten ze voor de eerste keer in de competitie!
Kom je ook naar daar?

Spijtig dat je zondag niet meekomt! Dan had je samen kunnen gaan! Hij gaat ook terug toertochten rijden om zelf in conditie te komen!
Evi
Mountainbiker
Berichten: 57
Lid geworden op: zo 14 feb 2010 23:57
Rijdt met: Trek

Bericht door Evi »

Vale schreef:
Evi schreef:hierse elke gij hier ook :lol:

spijtig da we zo ver uiteen wonen, ik kon wel nen trainingmaat gebruiken :-D
We gaan daar toch een mouw aan passen denk ik...
Vale gaat zienderogen vooruit, trekt bij Gilles bangelijk goed. In Boom starten ze voor de eerste keer in de competitie!
Kom je ook naar daar?

Spijtig dat je zondag niet meekomt! Dan had je samen kunnen gaan! Hij gaat ook terug toertochten rijden om zelf in conditie te komen!
ha super, ik doe in boom ook mee (allee als bike tegen dan gemaakt is :lol: )

nu de wedstrijden verminderen ga ik proberen ook meer toertochten te doen, en een paar winterduathlons
Evi Photo
Mountainbiker
Berichten: 20
Lid geworden op: ma 16 jun 2014 12:26
Rijdt met: Cube Access WLS GTC 29"
Contacteer:

Re: Bikejöring

Bericht door Evi Photo »

Hoi!

Ik ben aan het uitzoeken welk hondenras ik ga kopen. Omdat ik van grote honden hou, en grote honden veel beweging nodig hebben, wil ik gaan mountainbiken met de hond. Ik zou een teefje kopen, dat staat al vast, maar het ras nog niet 100%.

Ik zou op 2 manieren gaan mountainbiken:
1. Bikejöring
2. Hond laten meelopen naast de fiets. Ik doe ritten tussen 25 en 50 km

Ik heb begrepen dat de sterkste rassen de husky, malamute, groenlander en samojeed zijn, de typische sledehonden.

Maar welke afstanden kunnen andere rassen aan? Kan ik wel 50 km gaan rijden met een ander ras dan die sledehonden? Ik denk er bijvoorbeeld aan om een Oud-Duitse herder te kopen. Of eventueel een Dobermann. Sowieso een teefje zoals ik al zei.

Wie kan me hier een beetje meer info over geven? Wat mag ik van welke rassen verwachten en wat niet? Zo kan ik een weloverwogen keuze maken wat het ras betreft.
Gebruikersavatar
Jakke1
Mountainbiker
Berichten: 406
Lid geworden op: za 29 mar 2008 10:22
Rijdt met: Nen Amerinees !!!

Re: Bikejöring

Bericht door Jakke1 »

Heb dit 2weken geleden gezien in Hamme. Echt ferm !!

En inderdaad hond en rijder zijn bekaf als ze aan komen. Dus is zeker wel een sport, en zeer tof om te zien. Die honden staan daar allen te springen om te mogen vertrekken, dus zullen het zeker graag doen. Die beesten worden ook super verzorgd denk ik. Bij aankomst staan er zelfs zwembadjes om in af te koelen.
Gebruikersavatar
Bebike
Mountainbiker
Berichten: 10
Lid geworden op: do 15 okt 2015 10:19

Re: Bikejöring

Bericht door Bebike »

Da's een moderne versie van de hondeslede! Kan heel leuk zijn voor zowel hond als baasje, als je maar een goeie band hebt...
Gebruikersavatar
eL Tee
Mountainbiker
Berichten: 861
Lid geworden op: do 19 jul 2012 00:54
Rijdt met: a Zwitsersche blonte mé ferme rondingen

Re: Bikejöring

Bericht door eL Tee »

@Evi Photo: over de opgesomde rassen kan ik je niet helpen. Wel kan ik je aanraden weg te blijven van allerhande terriers en ook de jachthonden. Ook doggen en derivaten van bloed- en vechthonden (dogo argentino, boerboer, etc.) zijn verre van aanraders daarvoor... Ik weet niet of herdershonden geschikt zijn, al zie ik een border collie 't niet snel doen. Daarvoor zijn die té slim :lol:

Terriers zijn verdomd koppig. Als ze geen zin hebben, dan mag je naakt de french cancan staan dansen, maar ze gaan niet 'moven'. De jachthonden zouden er in 't jachtseizoen tuk op zijn om niet naar jou, maar wel naar hun neus te luisteren ;-)
Plaats reactie