Garantie Cube

Over alles wat met mountainbike te maken heeft kan je hier je ei kwijt!
Gebruikersavatar
Terrilpatser
Mountainbiker
Berichten: 63
Lid geworden op: di 03 aug 2010 10:49
Rijdt met: Rockrider XC100s

Garantie Cube

Bericht door Terrilpatser »

Naar aanleiding van een scheur in mijn Cube LTD race heb ik te maken gekregen met de garantieafhandeling van Cube.
Kort verslagje voor rijders die in dezelfde situatie komen te zitten.

Een dikke drie maanden geleden heb ik me bij Janssen in Genk een Cube LTD race 2010 gekocht. In mijn ogen een zalig fietsje met een behoorlijke afmontage. De pret was echter niet van lange duur. Na zo'n twee maanden erop gereden te hebben merkte ik een scheur aan de zitbuis, twee centimeter onder de zadelklem. (foto beneden) Deze scheur gaat gepaard met het nodige gekraak, maar dit heb ik weten te verhinderen door een goei kwak vet ertussen te smeren.

Wat gedaan? Foto gemaakt en doorgemaild naar Erik Janssen. Vrij snel antwoord dat de case doorgegeven was aan Cube België. Enkele weken gewacht en het resultaat was (logischerwijs) een nieuw frame.

Janssen ging in verlof, dus heb ik het frame vrijdag meegenomen (knutsel graag zelf) en daarnet, na de Oetermarathon, gemonteerd. Oude frame mag ik binnenbrengen als alles afgemonteerd is....

Big thumbs up naar Cube en Janssen in Genk. Hopelijk kan ik nu probleemloos bollen met dit masjientje.



Afbeelding

Uploaded with ImageShack.us
Gebruikersavatar
cuberider0611
Mountainbiker
Berichten: 178
Lid geworden op: vr 02 apr 2010 10:36
Rijdt met: Cube AMS 100 pro

Bericht door cuberider0611 »

=D> =D> =D> =D> =D> =D>
cortinovis
Mountainbiker
Berichten: 118
Lid geworden op: zo 09 nov 2008 13:00
Rijdt met: S-works

Bericht door cortinovis »

Ook goeie ervaring met Cube. Vrouwenkoersfiets had 4 kleine haarbreukjes thv kopserie. Kader binnengedaan en we krijgen binnenkort model 2011 in de plaats.
Deze garantie was goed, al heb ik weet van iets moeilijkere zaken waar het niet zo vlot gaat.
Gebruikersavatar
joske77
Mountainbiker
Berichten: 1139
Lid geworden op: za 28 jun 2008 17:44
Rijdt met: Nicolai Argon RoCC '11

Bericht door joske77 »

zo hoort het, fijn om te zien dat er fabrikanten zijn die hun garantie serieus nemen... hebben hier al genoeg andere verhalen gehoord.

Ook goed eens een positieve post ivm garantie te horen, meestal worden enkel de negatieve dingen belicht waardoor we een vertekend beeld krijgen van de realiteit.
mieltje
Mountainbiker
Berichten: 109
Lid geworden op: di 01 dec 2009 01:13
Rijdt met: your not so ordinary cube ltd comp

Bericht door mieltje »

Toevallig een 2009 frame? Ik had op net dezelfde plaats net dezelfde scheurtjes :) en ik ben niet de enige die met die scheurtjes zat.
Desondanks men LBS heb ik het grotendeels met Cube zelf geregeld en iedere keer snel antwoord gekregen!
Gebruikersavatar
Terrilpatser
Mountainbiker
Berichten: 63
Lid geworden op: di 03 aug 2010 10:49
Rijdt met: Rockrider XC100s

Bericht door Terrilpatser »

Mijn cube is een 2010 frame.

In het begin had ik er niet dadelijk een goed gevoel bij, maar via de zoekfunctie op het forum kwam ik bij een gelijkaardig probleem bij een Cube LTD terecht.

Afbeelding
Sunn Xtreme
Expert
Berichten: 4878
Lid geworden op: vr 24 okt 2003 21:21

Bericht door Sunn Xtreme »

mooi afgehandeld.
btw : wie ooit erover denkt een CORRATEC aan te schaffen : bedenk u, want de Duitsers geven maar erg zelden een correcte garantieservice, ondanks alle pogingen van de landelijke distributeur.
Het is Corratec Duitsland die dus erg dwars liggen.
Gebruikersavatar
MC Staf
Mountainbiker
Berichten: 644
Lid geworden op: vr 05 sep 2008 21:23
Rijdt met: Merida TFS 500, Trek Fuel EX 7

Bericht door MC Staf »

Aahn das tof om te weten.. morgen gaik ook mijn cube bestellen..

Staf
fieldmarshall
Mountainbiker
Berichten: 153
Lid geworden op: do 29 jan 2009 19:27
Rijdt met: Specialized Crave Pro 2014

Bericht door fieldmarshall »

Hi,

Ik heb hetzelfde meegemaakt (Cube LTD Pro 2009) en mijn ervaring beschreven in dit topic: http://forum.mountainbike.be/viewtopic. ... light=cube

Nadeeltje: mijn wit-rood kader is vervangen door een zwart 2010 (maar vork & remmen niet)...
Gebruikersavatar
parring
Mountainbiker
Berichten: 301
Lid geworden op: do 29 nov 2007 20:37
Rijdt met: CUBE LTD COMP 2008

Bericht door parring »

Naar aanleiding van dit topic mijn fiets ook eens gecontroleerd. Ik heb een klein scheurtje van een 3 tal millimeter gezien. Ik rij met ne CUBE LTD COMP 2008. Deze namiddag ga ik eens langs gaan bij lbs en vragen wat ik moet doen. Kga iets laten weten als ik terug ben.

Grz Thijs
Plaats reactie