fietsen en impotentie ?

Over alles wat met mountainbike te maken heeft kan je hier je ei kwijt!
Gebruikersavatar
brecht256
Mountainbiker
Berichten: 92
Lid geworden op: di 15 jun 2004 21:30
Rijdt met: Granville pulse team
Contacteer:

fietsen en impotentie ?

Bericht door brecht256 »

is het eigenlijk waarheid dat veel biken kan lijden tot impotentie ? ? ?

vele zeggen van wel , velen dan weer van niet.
ik heb geen ID , maar ik denk dat het mij niet direct zou afschrikken.
Velen mensen die er niets over kennen beweren van wel. maar toch niet iedere prof is impotent??? wel ?

waarheid of niet ? wat denken jullie ?


8)
SPECI
Mountainbiker
Berichten: 735
Lid geworden op: za 07 sep 2002 02:00
Rijdt met: cannondale 26”

Bericht door SPECI »

impotent of onvruchtbaar? ik betwijfel het sterk :wink:
Gebruikersavatar
Yakke
Mountainbiker
Berichten: 1540
Lid geworden op: za 09 mar 2002 02:00
Rijdt met: ne goeie!
Contacteer:

Bericht door Yakke »

Hiernaar is al veel onderzoek gedaan, en daaruit bleek dat fietsers wel degelijk meer kans hebben op impotentie.
Hoeveel groter die kans is zou ik niet kunnen zeggen. In ieder geval acht ik het niet de moeite om hiervoor het fietsen te laten 8)

Hier een verslagje van zulk onderzoek:

Wielrenners meer kans op erectiestoornissen

Perineale compressie gedurende het fietsen kan mede oorzaak zijn van erectiestoornissen. In Düsseldorf werd een onderzoek gedaan waarbij via transcutane meting de zuurstofopname gemeten werd ter hoogte van de penis. Dit voor, tijdens en na het fietsen in een zittende positie en een staande positie. De resultaten toonden aan dat er een duidelijk verschil is in doorbloeding als gevolg van een wijziging in de arteriële perineale druk bij zittend fietsen. Daarentegen bij rechtstaand fietsen wordt er geen perineale compressie gezien. Daarom adviseren de onderzoekers om zoveel mogelijk rechtstaand te fietsen en zo geen verminderde zuurstofopname van de zwellichamen te veroorzaken met mogelijk impotentie als gevolg.


Bron: European Urology 9-Aug-2001
Gebruikersavatar
nigel
Mountainbiker
Berichten: 43
Lid geworden op: zo 07 dec 2003 00:02
Rijdt met: Specialized SJ M4 Comp ('03) en A1 Comp FS ('99)
Contacteer:

Bericht door nigel »

Vanaf morgen enkel recht op de pedalen rijden hé :lol: #-o
Gebruikersavatar
nothing 's impossible
Mountainbiker
Berichten: 3368
Lid geworden op: ma 19 jan 2004 22:02
Rijdt met: Sandman Hoggar

Bericht door nothing 's impossible »

Een goed zadel zal al heel veel uitmaken, een verende zadelpen of een fully zal ook wel helpen.

Iedereen die een beetje op de mtb rondgereden heeft zal wel al een paar kneuzingen aan ballen, zaadleider, zwellichamen... opgelopen hebben, den eenen is al wat harder op zijn ballen gegaan dan den anderen.

De trillingskes die ge op den asfalt oploopt zullen wel meevallen, de koppekes vallen wat meer tegen, het echte werk zal nog wat meer tegenvallen hé.

Verder werkt bij mij alles nog. :drunk: [-o<

PS. Dit is mijn idee hé, geen onderzoeksresultaat.
Gast

Bericht door Gast »

nothing 's impossible schreef:Een goed zadel zal al heel veel uitmaken, een verende zadelpen of een fully zal ook wel helpen.

Iedereen die een beetje op de mtb rondgereden heeft zal wel al een paar kneuzingen aan ballen, zaadleider, zwellichamen... opgelopen hebben, den eenen is al wat harder op zijn ballen gegaan dan den anderen.

De trillingskes die ge op den asfalt oploopt zullen wel meevallen, de koppekes vallen wat meer tegen, het echte werk zal nog wat meer tegenvallen hé.

Verder werkt bij mij alles nog. :drunk: [-o<

PS. Dit is mijn idee hé, geen onderzoeksresultaat.
Twijfel echter of een fully of verende zadelpen iets zal veranderen omdat je an nog steeds zit en nog steeds de bloeddoorstroming belemmert. ik zou eerder gaan om een zadel met uitsnijding op die plaats wordt dan de doorstroming niet belemmert.

Mvg ice
Gebruikersavatar
Yakke
Mountainbiker
Berichten: 1540
Lid geworden op: za 09 mar 2002 02:00
Rijdt met: ne goeie!
Contacteer:

Bericht door Yakke »

nothing 's impossible schreef:Een goed zadel zal al heel veel uitmaken, een verende zadelpen of een fully zal ook wel helpen.
Tja, maar met een fully of verende zadelpen blijf je meer op het zadel zitten, wat dan weer negatief is...
Trebbel
Mountainbiker
Berichten: 14
Lid geworden op: za 20 mar 2004 16:57
Rijdt met: Cube LTD5

Bericht door Trebbel »

Regelmatig met je vrouwtje "fietsen" zal wel een oplossing geven voor een goede doorstroming....
ElStinho
Mountainbiker
Berichten: 75
Lid geworden op: zo 18 apr 2004 18:36
Rijdt met: Cube Ltd 2 '04
Contacteer:

Bericht door ElStinho »

brecht256 schreef:is het eigenlijk waarheid dat veel biken kan lijden tot impotentie ? ? ?
Impotentie zou me straf lijken. Onvruchtbaarheid zou wel eens kunnen.

Ik heb onlangs zaad laten invriezen en die fertiliteitsdokter wist me duizend en één redenen te noemen waarom een man zijn vruchtbaarheid zou kunnen verliezen. Kan me dus wel inbeelden dat langdurige oncomfortabele houdingen aanleiding geven tot problemen met de vruchtbaarheid.

En plus. Als biken samengaat met rotzooien met allerhande chemische hulpmiddelen, vraag je om (fertiliteits)problemen.

Cheers
Gebruikersavatar
Haberdasher28
Mountainbiker
Berichten: 30
Lid geworden op: wo 20 aug 2003 12:07
Rijdt met: Orbea (Nadir) en Thompson
Contacteer:

Bericht door Haberdasher28 »

ice schreef: Twijfel echter of een fully of verende zadelpen iets zal veranderen omdat je an nog steeds zit en nog steeds de bloeddoorstroming belemmert. ik zou eerder gaan om een zadel met uitsnijding op die plaats wordt dan de doorstroming niet belemmert.

Mvg ice
Met die uitsnijding hangen er dan twee zakskes onder mijn zadel: mijn eigen gerief en mijn fietsgerief :bounce:

Ik denk dat die professor dat zegt van zoveel mogelijk rechtop-fietsen nog ni echt veel gefietst heeft blijkbaar.. Ik zie me daar al 50km in spurtpositie staan. Goed gemiddelde zal ik wel hebben :lol: Misschien de nieuwste fiets van de toekomst, zo ene waar we recht op staan, wie weet...

Nou, ik denk ook niet dat het gezond is van zo lang minder bloeddoorstroming te hebben. Da's met alle ledematen en organen zo.. Maar of het zo erg gaat zijn dat je er impotent van wordt op den duur?? Misschien meer door beschadiging (valpartij, harde boomwortel meegehad waardoor zadel tussen de benen gekatapulteerd zou worden..)
Plaats reactie