Mountainbikers, opgepast!

Over alles wat met mountainbike te maken heeft kan je hier je ei kwijt!
Jay Kay
Mountainbiker
Berichten: 70
Lid geworden op: do 27 mei 2010 10:24
Rijdt met: Banshee Prime & Cube Elite 29" Carbon

Mountainbikers, opgepast!

Bericht door Jay Kay »

Opgepast op 2dehands.be!
Ik zag gisteren een Intense Spider 2 te koop staan op bovenvermelde site, voor maar € 730. Dit bedrag voor zulk een goed afgemonteerde fiets deed me al even de wenkbrouwen fronsen. Maar ik dacht “wie niet waagt niet wint” dus ik contacteerde de verkoper. Bleek dat de reden voor verkoop was dat hij vanuit zijn werk in een hotel in Namen overgeplaatst was naar Londen. Vandaar de reden van verkoop. Toen ik hem terugmailde dat ik natuurlijk geen geld ging storten als ik de fiets niet eerst in handen had of niet had kunnen inspecteren stelde hij voor om te werken via www.ceo-expedition.com Een internationale transportfirma.
Ik heb dit even ingegoogled en vind hier echter niets van terug. Wél bestaat ceoexpeditions.com een firma die jachten chartert. Van de transportfirma is echter geen spoor terug te vinden. Vervolgens stuurde de verkoper in gebrekkig engels (vreemd voor iemand van Groot Brittanië vond ik) de link van de transportfirma door – Ook deze staat krom van de schrijffouten. De foto’s zijn nietszeggen en te klein om een logo op een vrachtwagen te zien - er is met andere woorden niks van te maken. CEO-Expedition zou werken als een kluis: ik stort het bedrag aan hen, zij doen de levering en ik mag vervolgens de fiets inspecteren. Indien ik tevreden ben geef ik groen licht aan CEO-Expedition om het bedrag door te storten aan de verkoper, zo niet storten ze me het geld terug en zou ook de fiets terugkeren naar de verkoper. Ik zou vooraf zelfs een contract moeten ondertekenen (???)
Van jullie weet ik het niet, maar ik ga géén geld storten aan een zgzd internationale firma die nergens te vinden is en waar de website wel zeer amateuristisch is en bevondien scheef van de fouten staat. Laat staan een document tekenen.
Ik heb hem gezegd dat ik dit niet wens maar indien we echter overeenkomen om de levering via een transportfirma van mijn keuze (DHL, FedEx,…) én cash on delivery (betalen bij levering & goedkeuring) ik als teken van goeie wil geen € 730 maar €800 wil betalen. Hierop heb ik nog geen antwoord gekregen.
To be continued maar ik zou zeggen: I smell bullshit.

Toen ik trouwens deze morgen nogmaals ging zoeken op 2dehand.be stond er nog een andere intense bij, voor € 780. Van zogezegd een ander everkoper uit een klein Namens dorpjes. Een downhillfiets waarvan normaal het kader alleen al in de 2000 euro loopt.
Uitkijken dus. En zeker geen geld geven als jullie de levering niet in handen hebben – maar dat wisten jullie al ;-)
Swannie
Mountainbiker
Berichten: 3683
Lid geworden op: ma 14 nov 2005 13:53

Bericht door Swannie »

Zij doen dat ook met auto's.
Geld storten, geld kwijt :lol:
Gebruikersavatar
Schijfrem
Mountainbiker
Berichten: 2677
Lid geworden op: zo 30 mei 2004 21:23
Rijdt met: Moots 29" / Lynskey M290 29" / OnOne Gravel

Bericht door Schijfrem »

Als je een goede 2de hands fiets zoekt dan is dit forum nog de beste en meest betrouwbare manier.
Die 2de hands sites zijn sowieso altijd louche dinges.
Gebruikersavatar
Vos in de bossen
Mountainbiker
Berichten: 2951
Lid geworden op: wo 16 apr 2008 10:58
Rijdt met: VIPER Nitro en CORRATEC Superbow

Bericht door Vos in de bossen »

+1
Hier heb je nog echt contact met bike genoten.
Ik heb hier op mtb.be heel wat gekocht, nog nooit bedotten (tweede hands blijft uiteraard tweede hands, maar je weet het van tevoren dat je geen nieuwe spullen koopt).
mieltje
Mountainbiker
Berichten: 109
Lid geworden op: di 01 dec 2009 01:13
Rijdt met: your not so ordinary cube ltd comp

Bericht door mieltje »

Het is een gekend fenomeen met die "buitenlandse" verkopers, het is pure oplichting.
Het gerecht kan er niet ( bijna ) niks aan doen omdat ze in het buitenland wonen.
Procederen heeft bijna geen nut want het kost een bom geld en veeeeel tijd.
Gebruikersavatar
NielsVV
Mountainbiker
Berichten: 179
Lid geworden op: ma 04 aug 2008 07:10
Rijdt met: Nicolai Helius TB'Pinion

Bericht door NielsVV »

Gebeurt ook veel met dieren. Vooral bij Ara's, ben er zelf ook al eens ingelopen.
Gebruikersavatar
_alain_
Mountainbiker
Berichten: 5929
Lid geworden op: di 13 mar 2007 20:49
Rijdt met: ¿que?

Bericht door _alain_ »

if it's too good to be true, it usually is ;)
Laatst gewijzigd door _alain_ op do 27 mei 2010 12:42, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
egidius
Mountainbiker
Berichten: 186
Lid geworden op: wo 05 aug 2009 10:04
Rijdt met: cube attention [magura edition,fournales fork]; rockrider 8.1 ; merckx koersfiets

Bericht door egidius »

aangifte van doen, dan maken ze hopelijk geen slachtoffers die niet doorhebben dat ze in het zak gezet worden...
Gebruikersavatar
kawa
Mountainbiker
Berichten: 9962
Lid geworden op: vr 06 aug 2004 10:58

Bericht door kawa »

_alain_ schreef:if it's too good to be true, it usually is :)
+1

Trouwens, advertenties zoals deze bestaan al lang, ook bij auto's en motoren.

Wie zich daardoor laat vangen heeft het zelf gezocht, mijn gedacht.
El Baelos
Mountainbiker
Berichten: 2580
Lid geworden op: wo 26 dec 2007 13:53

Bericht door El Baelos »

De Nigerianen zijn weer aan het werk...
Als je ze eens wil pesten en tijd over hebt, kijk hier eens:
http://www.419eater.com/index.php
Plaats reactie