wielerterroristen

Over alles wat met mountainbike te maken heeft kan je hier je ei kwijt!
Gebruikersavatar
Te Voet
Mountainbiker
Berichten: 162
Lid geworden op: ma 04 aug 2008 11:24
Rijdt met: ne zwarte

wielerterroristen

Bericht door Te Voet »

Ik vraag mij af of er iets te doen is om onze baanvrienden te sensibiliseren...
Gisterenavond kwam ik na weeral 2 uur fileleed eindelijk in de buurt van mijn woonst in het pajottenland en het was weeral prijs. Een groep van om en bij de 40 wielerfanaten reed daar breed over de weg en blokeerde eigenlijk alle doorgaand verkeer. Nu op zich heb ik daar geen probleem mee zolang die stinkerds de regels volgen... Maar zoals steeds geen volgwagen, arrogant doen op de auto's die hen dan toch voorbij willen en lekker hinderen. Dit terwijl er daar een breed fietspad is aangelegd dat in betere staat is dan de baan waarop ze hun leven wagen.(komt maar eens vanachter den bocht aan 70).
Nu ja dit alles maakte dat die stinkers mij een half uur extra hebben opgehouden omdat ze denken dat de weg van hun is.
Is er van rechtwege een mogelijkheid om die mannen nu eindelijk eens een beetje regels op te leggen of moeten er weeral grote accidenten gebeuren alvorens er hier gevolg aan gegeven wordt?
Gebruikersavatar
LuckyIron
Mountainbiker
Berichten: 2062
Lid geworden op: vr 08 nov 2002 12:10
Rijdt met: Orbea OIZ marathon
Contacteer:

Bericht door LuckyIron »

als ge het toch zo goed weet...weet ge ook dat ge vanaf 15 rijders op de baan MOET rijden!!



ik dacht niet dat een volgwagen verplicht was.


voor de rest: verdraagzaamheid, ooit van gehoord....
Gebruikersavatar
hanske636
Mountainbiker
Berichten: 593
Lid geworden op: zo 21 jun 2009 15:50
Rijdt met: Moozes Chaser
Contacteer:

Bericht door hanske636 »

LuckyIron schreef:voor de rest: verdraagzaamheid, ooit van gehoord....
Dat moet dan ook van twee kanten komen hé.
Die gasten mogen ook wel plaats maken als er iemand voorbij wil. Dat hoort ook bij verdraagzaamheid.
Gebruikersavatar
_alain_
Mountainbiker
Berichten: 5929
Lid geworden op: di 13 mar 2007 20:49
Rijdt met: ¿que?

Bericht door _alain_ »

ik erger mij ook aan traktoren die op de grote wegen rijden terwijl er speciaal voor hen mooie verharde veldwegen bestaan waar ik niet op mag met mijne auto.
Zou je die boeren ook kunnen sensibiliseren?
Of moeten we teurg wat verdraagzamer worden?

Trek die lange tenen in en laat iemand anders ook leven.
De Janssens
Mountainbiker
Berichten: 335
Lid geworden op: za 19 aug 2006 20:51
Rijdt met: Wilier 101x Squadra Corse
Contacteer:

Bericht door De Janssens »

zolang die stinkerds de regels volgen
Gij met uw wagen stinkt harder hoor :wink:
En een half uur opgehouden??? Dan moet ge daar al ongeveer 20km achter rijden. Een beetje overdreven zeker?
Gebruikersavatar
Te Voet
Mountainbiker
Berichten: 162
Lid geworden op: ma 04 aug 2008 11:24
Rijdt met: ne zwarte

Bericht door Te Voet »

tijd is relatief hé :wink:
Net zoals veiligheid blijkbaar, het gaat mij niet om het feit dat die mannen willen rijden, maar het gaat om de manier waarop. Ik ben verdraagzaam genoeg om iedereen zijn plaats op de baan te gunnen maar als er precies tour de france gereden wordt dan vraag ik me af in hoeverre er in volle spits kan gesproken worden van wederzijds respect. Als ik er 1 omhoog rij omdat zij op die manier zonder enige vorm van aanduiding of bescherming rondrijden wordt ik gelynched. Terwijl er voor hen misschien ook beter nekeer een eenduidige reglementatie komt waarbij er eindelijk terug op een veilige manier kan gereden worden door beide partijen en dat is nu net iets dat ontbreekt bij een groot deel van de baanrijders, zij gaan er vanuit dat de baan van hen is.
Gebruikersavatar
den Bart
Mountainbiker
Berichten: 444
Lid geworden op: wo 21 feb 2007 12:09
Rijdt met: Lynskey m290 - Cannondale Flash 29er

Bericht door den Bart »

de regeltjes over het 'in groep rijden' staan in het nieuwe boekske van de wielrijdersbond, met daarbij ook de bepaling vanaf wanneer een volgwagen en dergelijke nodig is.
Gebruikersavatar
J.E.
Mountainbiker
Berichten: 2413
Lid geworden op: di 01 jan 2008 21:52
Rijdt met: Oud verwrongen Duikbootijzer.

Re: wielerterroristen

Bericht door J.E. »

Te Voet schreef:Ik vraag mij af of er iets te doen is om onze baanvrienden te sensibiliseren...
Is dat uw roeping misschien?
Gisterenavond kwam ik na weeral 2 uur fileleed eindelijk in de buurt van mijn woonst in het pajottenland en het was weeral prijs.
Ge kunt ook met de fiets naar uw werk, minder stresserend, en ge maakt geen deel uit van de File dan...
Een groep van om en bij de 40 wielerfanaten reed daar breed over de weg en blokeerde eigenlijk alle doorgaand verkeer. Nu op zich heb ik daar geen probleem mee zolang die stinkerds
Hebde gij daar aan geroken? de regels volgen... Maar zoals steeds geen volgwagen, arrogant doen op de auto's die hen dan toch voorbij willen en lekker hinderen.
Grote groepen moeten op de weg, wette da nie, ge wou toch den Polis uithangen? Dit terwijl er daar een breed fietspad is aangelegd dat in betere staat is dan de baan waarop ze hun leven wagen.(komt maar eens vanachter den bocht aan 70).
Nu ja dit alles maakte dat die stinkers mij een half uur extra hebben opgehouden omdat ze denken dat de weg van hun is.
Is de weg dan van u misschien? Waar exact was dit? Mocht ge daar wel 70 doen? Een half uur opgehouden? Gij hebt daar 15kilometer achtergereden?
Is er van rechtwege een mogelijkheid om die mannen nu eindelijk eens een beetje regels op te leggen of moeten er weeral grote accidenten gebeuren alvorens er hier gevolg aan gegeven wordt?
Als er "grote accidenten" gebeuren is dit omdat kiekens zoals gij derop in rijden. Kunde daar van rechtswege "iets" aan doen? Behalve het gebruikelijke excuus: Sorry ik had u niet gezien...
fros
Mountainbiker
Berichten: 155
Lid geworden op: ma 10 okt 2005 16:40
Rijdt met: 29er ss, 29er rolllllhof

Re: wielerterroristen

Bericht door fros »

J.E. schreef:
Te Voet schreef:Ik vraag mij af of er iets te doen is om onze baanvrienden te sensibiliseren...
Is dat uw roeping misschien?
Gisterenavond kwam ik na weeral 2 uur fileleed eindelijk in de buurt van mijn woonst in het pajottenland en het was weeral prijs.
Ge kunt ook met de fiets naar uw werk, minder stresserend, en ge maakt geen deel uit van de File dan...
Een groep van om en bij de 40 wielerfanaten reed daar breed over de weg en blokeerde eigenlijk alle doorgaand verkeer. Nu op zich heb ik daar geen probleem mee zolang die stinkerds
Hebde gij daar aan geroken? de regels volgen... Maar zoals steeds geen volgwagen, arrogant doen op de auto's die hen dan toch voorbij willen en lekker hinderen.
Grote groepen moeten op de weg, wette da nie, ge wou toch den Polis uithangen? Dit terwijl er daar een breed fietspad is aangelegd dat in betere staat is dan de baan waarop ze hun leven wagen.(komt maar eens vanachter den bocht aan 70).
Nu ja dit alles maakte dat die stinkers mij een half uur extra hebben opgehouden omdat ze denken dat de weg van hun is.
Is de weg dan van u misschien? Waar exact was dit? Mocht ge daar wel 70 doen? Een half uur opgehouden? Gij hebt daar 15kilometer achtergereden?
Is er van rechtwege een mogelijkheid om die mannen nu eindelijk eens een beetje regels op te leggen of moeten er weeral grote accidenten gebeuren alvorens er hier gevolg aan gegeven wordt?
Als er "grote accidenten" gebeuren is dit omdat kiekens zoals gij derop in rijden. Kunde daar van rechtswege "iets" aan doen? Behalve het gebruikelijke excuus: Sorry ik had u niet gezien...
+11111111111
Gebruikersavatar
Gwen
Mountainbiker
Berichten: 1348
Lid geworden op: wo 23 aug 2006 09:58
Rijdt met: Cannondale CAAD9 - Kona Jake the Snake
Contacteer:

Re: wielerterroristen

Bericht door Gwen »

J.E. schreef: Is de weg dan van u misschien? Waar exact was dit? Mocht ge daar wel 70 doen? Een half uur opgehouden? Gij hebt daar 15kilometer achtergereden?
Hem was misschien effe zelf van volgauto aan 't spelen voor die sjarels
Gesloten