Sven Nys wil meer mountainbikers in het veldrijden

Over alles wat met mountainbike te maken heeft kan je hier je ei kwijt!
Gebruikersavatar
Bikekikker
Mountainbiker
Berichten: 3
Lid geworden op: vr 13 jun 2008 16:29
Rijdt met: Giant

Sven Nys wil meer mountainbikers in het veldrijden

Bericht door Bikekikker »

Sven Nys wil dat de mountainbikers meer in het veld gaan rijden om meer internationale uitstraling te geven aan de cyclocross. Zie artikel op de website en reageren maar!
Gebruikersavatar
devil biker
Mountainbiker
Berichten: 2500
Lid geworden op: do 18 mei 2006 19:44
Rijdt met: cube ltd team , trek top fuel 8 2010
Contacteer:

Bericht door devil biker »

waarom ni, vind het een prachtig inisiatief van nys =D>
mtb117
Mountainbiker
Berichten: 605
Lid geworden op: wo 24 sep 2008 06:43
Rijdt met: gaint atx

Bericht door mtb117 »

klap klap voor de kibaal van baal
MR MTB
Mountainbiker
Berichten: 27
Lid geworden op: ma 25 aug 2008 19:54
Rijdt met: Specialized EPIC

Bericht door MR MTB »

voor de veldritsport zou dit zeker interessant zijn, maar gaat de omgekeerde beweging ook gebeuren dan?

Ik vind het langs de ene kant ook een mooie erkenning van de sport want zo geeft Nys (en in uitbreiding de cyclocross wereld) aan dat de moeilijkheid van de mountainbike sport veel hoger ligt dan iedereen denkt...

Volgens mij is het zeker doenbaar om de 2 disciplines te combineren alleen moeten beide disciplines hun cultuur en eigenheid behouden en moet niet trachten om van het mountainbiken een copie te van het veldrijden. De mountainbikesport is tenslotte te mooi en trekt een ander publiek aan dan de cyclocross werel
Gebruikersavatar
native instinct
Mountainbiker
Berichten: 695
Lid geworden op: do 11 mei 2006 19:14
Rijdt met: Scott Scale 710 Nino Schurter

Bericht door native instinct »

Goed initiatief van de Sven =D>
Beide competities zijn perfect te combineren ( heeft hij al bewezen )
IS voor beide sporten goed voor het imago denk ik want het publiek van de cyclocross weet ook niet altijd wie momenteel de wereldkampioen MTB is en omgekeerd. Beide sporten zijn duidelijk familie van mekaar maar laat ons aub allebei hun eigen imago houden.
Maar ja ik ben zeker voorstander, ik ben zowel door MTB als cyclocross gepassionneerd en ik denk dat ik belange niet alleen en met deze passie.
Gebruikersavatar
Ruben S.
Mountainbiker
Berichten: 1824
Lid geworden op: wo 08 aug 2007 09:19
Rijdt met: Canyon Grandcanyon
Contacteer:

Bericht door Ruben S. »

Ik hoop eigelijk dat de grote hopen fans van de cyclocross(zatlappen die bijna niks van sport kennen :-? ) op het MTB'en wegblijven, maar dat zal waarschijnlijk vanzelf meekomen zeker, als een sport groter wordt?
Gebruikersavatar
freezy
Mountainbiker
Berichten: 2328
Lid geworden op: za 06 sep 2003 16:18
Rijdt met: Endorfin Speed II, TREK OCLV 5200 en een Triumph...

Bericht door freezy »

Als dat het 1e is waar je moet aan denken.... :roll: De crossen zijn imo al veel vriendelijker geworden dan de voorgaande jaren. Dit jaar al verschillende crossen aangedaan en nergens scheldtirades e.d. gehoord.

Ik zou het een goeie zaak vinden moesten sommige renners de overstap wagen en beide disciplines zouden uitoefenen. Het kan alleen maar meer spanning opleveren en meer publiciteit aan beide sporten geven.
Gebruikersavatar
looneycooney
Mountainbiker
Berichten: 1904
Lid geworden op: zo 15 jun 2003 10:01
Rijdt met: 15 december 2009 : Scott Scale 40 2009

Bericht door looneycooney »

Ik heb die sport ook altijd enorm tof gevonden , maar eerlijkgezegd is Mountainbiken veel gevarieerder en net daarom ook iets leuker om te beoefenen.
Een andere reden is de kostprijs en onderhoud vd bikes , anders had ik het allicht al veel langer geleden het eens geprobeerd .
Ik vind het ook veeel leuker om naar te kijken dan bv baankoersen...
Nu ik vind het idd een mooi initiatief en de beide sporten zouden wat beter mogen samenwerken idd , niet enkel voor het niveau maar ook idd om de goede naam van beide sporten.
Wie weet vinden de jongere generaties het combineren wel waard en vinden we wat meer talenten in beide sporten.
Ik ben al 31j en competitie crossen ziet ik echt niet meer zitten eigenlijk...
Gebruikersavatar
malmedy
Mountainbiker
Berichten: 524
Lid geworden op: ma 23 jul 2007 20:40
Rijdt met: epic en canondale optimo

Bericht door malmedy »

Heel mooi idee beter dan dat eerste idee waar bijde sporten werden vermengd ,nu met het idee voor een aangepaste kalender wat best mogelijk is omdat somige mtb wb ver uiteenliggen. Een grote opmerking gaan er wel meer cross naar het bijtenland moete gaan als je landen als zwitserland en frankrijk erbij wil en zulle de belgische organizators moete inleveren.
fietsfanaat
Mountainbiker
Berichten: 1
Lid geworden op: zo 06 dec 2009 11:22
Rijdt met: Giant

Bericht door fietsfanaat »

Eerst en vooral, ik ben tegen.
Ja, 'tis moelijk kiezen hé voor Nijs. Nog zo laat naar 't WK en dan slechte start bij de cross. Zolang de cross geen olympische sport wordt zullen de crossers wel iets uitvinden om het systeem aan te passen. Zijn de crossers verplicht om te biken?
Maar strijden ze dan met gelijke wapens?
Doet natuurlijk pijn voor Nijs als een sport zonder centen je centen doet verliezen in de cross, en daar wringt het schoentje, de 2 zijn niet te kombineren aan de top.
En hoeveel mountainbike races doet Nijs op een seizoen? Pak minder dan crossen. Ik vind dat zo iemand in de eerste plaats een crosser is en dus géén invloed moet krijgen in het mountainbiken.
Ik wil maar zeggen als het mountainbiken voor sommige bikers ernst wordt en meer dan hobby, is het moeilijk opboksen tegen een superprof als Nijs die over alle mogelijkheden kan beschikken.
Welke biker heeft een persoonlijke dokter, trainer en bvb een zuurstoftent? En volle steun van de bond?
Kent iemand in Belgie buiten de Roel een elite met (betaald) contract?
En crossers? Inderdaad... en bikers kunnen toch altijd crossen als training
als zij daar zin in hebben.

PS: ik ben zelf geen biker, alleen een echte fan van het mountainbiken.
Plaats reactie