reis naar vidauban (frankrijk)

Over alles wat met mountainbike te maken heeft kan je hier je ei kwijt!
Gebruikersavatar
stoempe
Mountainbiker
Berichten: 247
Lid geworden op: za 22 sep 2007 17:48
Rijdt met: een merida

reis naar vidauban (frankrijk)

Bericht door stoempe »

Binnenkort gaan we voor een weekje naar vidauban in frankrijk.Nu had ik graag geweten of er al mensen ginds naartoe zijn geweest.Dit had ik graag geweten om de volgende reden:

Wat zou ik het beste meenemen : mijn mountainbike of mijn koersfiets
Zijn er daar mooie fietstochten of
mountainbiketochten.
Alvast bedankt voor de informatie en de groeten aan allen.
Gebruikersavatar
jakke-pompier
Mountainbiker
Berichten: 978
Lid geworden op: zo 27 jan 2008 21:56
Rijdt met: gt zaskar 9r carbon / lynskey pro29

Bericht door jakke-pompier »

alle bij =D>
Gebruikersavatar
MC Jo
Mountainbiker
Berichten: 1425
Lid geworden op: wo 07 jun 2006 11:49
Rijdt met: GT Zaskar 100 9R; Scott Spark 720; Merida Scultura 400 disc;

Bericht door MC Jo »

Net terug van 2 weken Vidauban (Clos des oliviers).
Beiden zijn de moeite waard. We hebben een MTB tocht gedaan, die start op een 10 kilometer van Vidauban. Was voor een groot gedeelte schitterend, was voor een klein gedeelte niet te doen. Naar 400 meter klimmen op een pad van minder dan 50 cm breedte, bezaaid met stenen en keien. Mijn armen staan vol met strepen van planten met steekels op. Ik denk dat de rit in de andere richting rijden beter was geweest.
De voorlaatste dag hebben we een rit gedaan van een dikke 50 km. Begonnen in Vidauban, vandaar naar Plan de la Tour, door naar La Garde Freinet (diezelfde 400 meter hoogte) en terug naar Vidauban. Wij hebben deze wel met de dikke banden gedaan, in een goeie 35 graden. #-o
Eén ding zeker mee nemen : een waterzak.
Ik drink op TT's amper een drinkbus leeg. Op de laatste rit heb ik mijn camelbag een tweede keer gevuld. En op alle andere ritten heb ik hem telkens volledig leeg gedronken plus 2 drinkbussen.
Ik heb nog MTB-tracks van het gebied Esterel, tussen Vidauban en Stainte-Maxime/Saint-Tropez.
Gebruikersavatar
BramDR
Mountainbiker
Berichten: 2480
Lid geworden op: za 31 mei 2008 10:12
Rijdt met: niner air 9 raw, cannondale taurine, ridley noah team, Ridley helium, wtp justice, scott voltage v
Contacteer:

Bericht door BramDR »

Met de mtb kunde nog eventueel met slicks op de baan rijde.
Me den koersvlo kunde ni off road rijde eh
Laatst gewijzigd door BramDR op zo 02 aug 2009 14:30, 1 keer totaal gewijzigd.
Sunn Xtreme
Expert
Berichten: 4878
Lid geworden op: vr 24 okt 2003 21:21

Bericht door Sunn Xtreme »

is inderdaad een zeer mooie streek ;)
en ja... wat verder landinwaart kan het soms verschroeiend warm zijn... ook tussen de pijnbomen op die smalle weggetjes :) iets achter de kustlijn.
Gebruikersavatar
stoempe
Mountainbiker
Berichten: 247
Lid geworden op: za 22 sep 2007 17:48
Rijdt met: een merida

reis naar vidauban

Bericht door stoempe »

bedankt voor de informatie, mannen. :-D :-D :-D
Hopper
Mountainbiker
Berichten: 50
Lid geworden op: di 25 feb 2003 14:01
Rijdt met: Specialized Rockhopper Comp

Bericht door Hopper »

@MC Jo en Stoempe

Hoe was het daar in Vidauban op het domein Clos des Oliviers? Wij zijn er de voorbije 2 jaar naar toe geweest en vonden het alleszins een mooie vakantie. Enig minpunt lijkt mij dat Vidauban wat afgelegen ligt en dat je toch steeds de auto (met 4 kinderen is het nogal moeilijk met de fiets) moet nemen om ergens naartoe te gaan. Heb er spijtig genoeg niet kunnen fietsen (die 4 kinderen hé) maar er zijn toch wel mooie weggetjes. Ik persoonlijk zou de MTB meenemen...met de MTB kan je al eens afwijken van de verharde wegen...
Ik zou zeker ook eens richting Lorgues rijden. Mooie weggetjes die constant op en af gaan.
Vond het domein persoonlijk wel heel goed. Mooie huisjes met veel ruimte, mooi zwembad met glijbanen, altijd zeer mooi weer gehad.
De vrouw wou dit jaar eens niet meer altijd aan het kookfornuis staan in de vakantie en daarom nog eens terug op hotel. 1 week La Clusaz (Frankrijk) en 1 week Fuegen (Oostenrijk, Zillertal - Hotel Schiestl, absolute aanrader!). Zou niks liever doen als MTB meepakken maar de kinderen zijn nog te klein om vrouwlief er alleen mee achter te laten...
Alleszins veel plezier in Vidauban!
Sunn Xtreme
Expert
Berichten: 4878
Lid geworden op: vr 24 okt 2003 21:21

Bericht door Sunn Xtreme »

vergeet ook niet naar GORGES DU VERDON te gaan kijken !!!!!!! en Castellan, vlak nabij de Gorges du Verdon.
kan je lekker eten en drinken in een mooi decor.
Gebruikersavatar
stoempe
Mountainbiker
Berichten: 247
Lid geworden op: za 22 sep 2007 17:48
Rijdt met: een merida

reis naar vidauban

Bericht door stoempe »

Moet nog vertrekken, jammer genoeg maar 1 week.Heb nog schilder en behangwerk te doen, vandaar.In elk geval bedankt voor de informatie
Gebruikersavatar
Galibier2646
Mountainbiker
Berichten: 149
Lid geworden op: do 14 okt 2004 21:17
Rijdt met: 2015 - SJ Carbon 29er / Sram X9

Bericht door Galibier2646 »

MC Jo schreef:Net terug van 2 weken Vidauban (Clos des oliviers).
Is't daar nog altijd zo een mega-file als je uit het domein komt en richting Vidauban centrum rijdt ? #-o

Ben al 2x naar Vidauban geweest ( 2001 en 2007 ) en had steeds een mtb en 2 paar wielen bij ( 1 met slicks en 1 met noppenbanden )

Tip : rijd eens naar de pic "Notre dame des anches". Hoogste punt in het Esterel massief en een mooie klim waar je je af en toe in the middle of nowhere waant
Plaats reactie