Zware benen

Over alles wat met mountainbike te maken heeft kan je hier je ei kwijt!
Mister No Chaïn
Mountainbiker
Berichten: 2001
Lid geworden op: di 30 mei 2006 21:33
Rijdt met: heeft grote wielen

Bericht door Mister No Chaïn »

Rij je op het einde van je rit 10 minuutjes uit op een licht verzetje? Als je dat niet doet blijft het melkzuur gewoon in je benen zitten wat sowieso resulteert in zwaardere benen
Gebruikersavatar
snook
Mountainbiker
Berichten: 217
Lid geworden op: ma 06 aug 2007 13:15
Rijdt met: trek 8000, scale ltd '08

Bericht door snook »

iedereen zegt hier onmiddellijk iets over de fietshouding, maar voeding na een 'zware' rit is ook zeer belangrijk!! Zeker de periode net na de inspanning van 1-1.30 uur.

volledig plat liggen met de benen in de lucht bevordert de recuperatie ook (en dus de zware benen).
Gebruikersavatar
ikke met de fiets
Mountainbiker
Berichten: 1056
Lid geworden op: wo 03 jun 2009 09:39
Rijdt met: Trek Top Fuel 9.9 ssl / Scott Spark 29 Pro

Bericht door ikke met de fiets »

OK, effe samenvatten : :-D

. zware uitleg, inderdaad, maar als ik dezelfde houding moet nemen als in de spinning, dan snap ik het : de as van de pedaal op horizontale stand moet verticaal samenlopen met het binnenste bobbeltje van de knie, correct ?
. da rusten klinkt ook interessant :-D . nu da alle winkels dicht zijn zal de aankoop van de crèmekes moeten wachten tot woensdag. vanaf vrijdagavond is de kleine toch terug dus hele weekend rust :-?
. het einde van m'n rit is bergaf, plezant, dan sta ik recht op m'n pedalen en laat de fiets z'n ding doen :bounce: , want de wegligging is "abominabel" ! en dan 50 meter vlak en thuis. dus geen losrijden... misschien dus wa blokske rond rijden.
. ik rijd zo ongeveer tussen 1.30 h en 2.00 h per rit. heb al zo van die shakes gezien, maar die zijn blijkbaar ook spieropbouwend, en ik wil natuurlijk ni power-woman worden :-D . ze zijn wél lekker.

morgen ben ik van zin om een extra-lange tocht te doen, heb die echter enkel op papier, dus veel stoppen en op het planneke kijken, terwijl ik die op de splinternieuwe Garmin kan registreren =D> hopelijk lukt het.
Old Skool
Mountainbiker
Berichten: 541
Lid geworden op: di 19 jun 2007 13:51
Rijdt met: Geconverteerde oude citybike (RIP) / Speci Rockhopper Disc / Salsa El Mariachi (29'er rigid mudbike)

Bericht door Old Skool »

voldoende drinken is ook van belang, zeker in dit warm vochtig weer.

Als je wat richtlijnen wil voor de juiste maten kan ik je wrenchscience aanraden. Dit is relatief eenvoudig zelf te doen met een rolmeter.
http://www.wrenchscience.com/

Voor die cremekes kan het mss handig zijn een vrijwilliger te vinden om ze in te maseren. :wink:
Gebruikersavatar
ikke met de fiets
Mountainbiker
Berichten: 1056
Lid geworden op: wo 03 jun 2009 09:39
Rijdt met: Trek Top Fuel 9.9 ssl / Scott Spark 29 Pro

Bericht door ikke met de fiets »

Old Skool schreef: Voor die cremekes kan het mss handig zijn een vrijwilliger te vinden om ze in te maseren. :wink:
bedankt voor de info & link.
de "verplichte" vrijwilliger is gedurende een week zijn kas aan't afdraaien in Alpe d'Uez :cry:
Gebruikersavatar
native instinct
Mountainbiker
Berichten: 695
Lid geworden op: do 11 mei 2006 19:14
Rijdt met: Scott Scale 710 Nino Schurter

Bericht door native instinct »

:bounce: :bounce: :bounce: :bounce:
Gebruikersavatar
ikke met de fiets
Mountainbiker
Berichten: 1056
Lid geworden op: wo 03 jun 2009 09:39
Rijdt met: Trek Top Fuel 9.9 ssl / Scott Spark 29 Pro

Bericht door ikke met de fiets »

ben vandaag mijnen Garmin gaan "inrijden" : GEWELDIG SPEELGOEDJE !!!

ben maar een "miezerig" uurtje gaan rijden, want ik denk inderdaad dat ni alleen m'n benen, maar ook de rest van mijn lichaam gewoon moe zijn ; 4 dagen achter elkaar sporten voor iemand mé een buroojobke die nog maar 2 maanden serieus sport (max 2 à 3 x week), en die daarvoor gewoon effe ééne keer per week zich voor de spinning kwam "presenteren" is misschien wat overdreven.
morgenvroeg terug werk (= rust :-D ) en namiddag kapper (= rust :-D ) en dan wa slenteren in de A'pse winkeltjes.

oh ja, da zadel een tikske hoger is inderdaad al een verbetering, maar 'k moet oppassen da m'n gewicht ni teveel naar m'n schouders / stuur / zadel #-o verplaatst worden. 'k heb het dus een beetje gedaan om te wennen, en misschien later nog een tikske hoger.
Plaats reactie