verzekering en lakschade na ongeval

Over alles wat met mountainbike te maken heeft kan je hier je ei kwijt!
Plaats reactie
Gebruikersavatar
KDN
Mountainbiker
Berichten: 39
Lid geworden op: vr 27 jul 2007 22:34
Rijdt met: Specialized Stumpjumper FSR Expert Carbon + Specialized Tarmac PRO koersfiets

verzekering en lakschade na ongeval

Bericht door KDN »

Op 28/06 heb ik een ongeval gehad met de fiets.
Iemand is tegen mijn achterwiel gereden. Buiten de kwetsuren (zware hersenschudding, schaafwonden en instabiele schouder) is ook mijn fiets beschadigd.

Er is vooral lakschade aan de kader (rest valt al bij al nog wel mee).
Maar hoe geef je zoiets aan bij de verzekering? Volledige kader laten vervangen? Hebben hier mensen ervaring mee?

Ik ben van plan van het bedrag van de kader volledig aan te geven ook al zijn er geen deuken of barsten.
Gebruikersavatar
kawa
Mountainbiker
Berichten: 9962
Lid geworden op: vr 06 aug 2004 10:58

Re: verzekering en lakschade na ongeval

Bericht door kawa »

KDN schreef:
Er is vooral lakschade aan de kader (rest valt al bij al nog wel mee).
Maar hoe geef je zoiets aan bij de verzekering? Volledige kader laten vervangen? Hebben hier mensen ervaring mee?

Ik ben van plan van het bedrag van de kader volledig aan te geven ook al zijn er geen deuken of barsten.
Voor de verzekering zal je zowieso een schadeverslag/herstellingsofferte van een fietsenmaker moeten voorleggen.
Je kan natuurlijk aan je fietsenmaker vragen om een nieuw frame op de bon te laten zetten, maar als de verzekering een expert aanstelt zal die komen zien wat er precies nodig is...
Gebruikersavatar
joske77
Mountainbiker
Berichten: 1139
Lid geworden op: za 28 jun 2008 17:44
Rijdt met: Nicolai Argon RoCC '11

Bericht door joske77 »

heb onlangs ook een ongeval met de fiets gehad,
offerte van de FM is gemaakt, nu nog wachten op een eventuele (waarschijnlijke) expertise

veel succes en spoedig herstel, ik weet nu wat het is :-(
Gebruikersavatar
KDN
Mountainbiker
Berichten: 39
Lid geworden op: vr 27 jul 2007 22:34
Rijdt met: Specialized Stumpjumper FSR Expert Carbon + Specialized Tarmac PRO koersfiets

Bericht door KDN »

Ik heb net het bestek van de fietsenmaker gekregen.
Ze hebben er toch een nieuw kader opgezet (met vermelding dat het komt
door onherstelbare lakschade).
We zien wel wat het wordt.
El Baelos
Mountainbiker
Berichten: 2580
Lid geworden op: wo 26 dec 2007 13:53

Bericht door El Baelos »

Ben je aangereden met je Trek of met je Epic, btw?
Swannie
Mountainbiker
Berichten: 3683
Lid geworden op: ma 14 nov 2005 13:53

Bericht door Swannie »

zie dat je velomaker een offerte maakt voor ne complete velo, onder mom van: kader niet los verkrijgbaar :wink: als je aan je velomaker zegt dat je het geld je trekt bij hem zal opmaken, zal hij wel een efforke doen :wink:
Hangt enkel af van welke expert er komt, of dit goedgekeurd zal worden of niet, sommige zullen dit wel doen, een andere mss niet...
Gebruikersavatar
KDN
Mountainbiker
Berichten: 39
Lid geworden op: vr 27 jul 2007 22:34
Rijdt met: Specialized Stumpjumper FSR Expert Carbon + Specialized Tarmac PRO koersfiets

Bericht door KDN »

El Baelos schreef:Ben je aangereden met je Trek of met je Epic, btw?
Het was met de koersfiets.
Gebruikersavatar
Lampion
Mountainbiker
Berichten: 412
Lid geworden op: do 16 apr 2009 16:19
Rijdt met: Cube Elite 29 2012 / Trek Fuel EX6.5 2008/ Giant Yucon 2006
Contacteer:

Bericht door Lampion »

Swannie schreef:zie dat je velomaker een offerte maakt voor ne complete velo, onder mom van: kader niet los verkrijgbaar :wink:
Je LBS zal dit met veel plezier doen, maar als de verzekering een expert aanstelt mag je er vergif op innemen dat je een volledig nieuwe fiest krijgt! tenzij dat je effectief kunt aantonen dat het verschil in prijs tussen alle herstellingen samen en een nieuwe fiest verwaarloosbaar is of zelfs goedkoper uitkomt ...
Plaats reactie