jachtseizoen

Over alles wat met mountainbike te maken heeft kan je hier je ei kwijt!
Christopher
Mountainbiker
Berichten: 9
Lid geworden op: di 07 okt 2008 10:42
Rijdt met: Eddy Merckx

Bericht door Christopher »

Guke schreef:
El Perro Diablo schreef:
Jagen, dat doe je op vrouwen, die helden die met 10 man op een ongewapend konijn schieten omdat ze er bij de vrouwkes nix van bakken, die mag je gewoon omver rijden.


Mochten konijnen en reeën plots eens kunnen terug schieten. Ik zou me kapot lachen.


Tis wel niet schieten maar respect verdient hij wel :lol:
Haha; super

Greetz

Yves
madrista666
Mountainbiker
Berichten: 3297
Lid geworden op: wo 15 dec 2004 13:33
Rijdt met: On One 45650B, YT Tues 2.0, Liteville 301

Bericht door madrista666 »

Guke schreef:
El Perro Diablo schreef:
Jagen, dat doe je op vrouwen, die helden die met 10 man op een ongewapend konijn schieten omdat ze er bij de vrouwkes nix van bakken, die mag je gewoon omver rijden.


Mochten konijnen en reeën plots eens kunnen terug schieten. Ik zou me kapot lachen.


Tis wel niet schieten maar respect verdient hij wel :lol:
SUUUUUUUUUUUPER!!! had hem nog mogen afmaken ook...
Gebruikersavatar
J.E.
Mountainbiker
Berichten: 2413
Lid geworden op: di 01 jan 2008 21:52
Rijdt met: Oud verwrongen Duikbootijzer.

Bericht door J.E. »

=D>
fros
Mountainbiker
Berichten: 155
Lid geworden op: ma 10 okt 2005 16:40
Rijdt met: 29er ss, 29er rolllllhof

Bericht door fros »

SoundLeSs
Mountainbiker
Berichten: 484
Lid geworden op: ma 19 nov 2007 15:59
Rijdt met: MTB: Bianchi Oetzi 9700 Carb, Trek Top Fuel 9.9 | Koersfiets: Trek 1.9 Ultegra

Bericht door SoundLeSs »

Ik ben niet voor of tegen jagers. Het is wel een feit dat het dierenbestand van sommige soorten in de hand moet gehouden worden of je krijgt zo'n situaties als in Brugge dat een everzwijn een zwaar accident veroorzaakt. Daar komt nog eens bij dat vossen en konijnen ziektes overdragen. Ik zeg nu niet dat alle vossen en konijnen moeten uitgemoord worden, maar hun aantallen moeten wel "gecontroleerd" worden. Je kan dat natuurlijk ook op andere manieren doen. Je kan bijvoorbeeld terug wolven uitzetten (in de Ardennen dan toch) en wat extra lynxen.
Gebruikersavatar
El Perro Diablo
Mountainbiker
Berichten: 7193
Lid geworden op: zo 18 mar 2007 19:53
Rijdt met: Sharia for Niner
Contacteer:

Bericht door El Perro Diablo »

Natuur in stand houden doe je door te zorgen dat de natuurlijke vijand blijft bestaan.

Jagers zijn schijters, als je een wapen op hun kop richt beginnen ze te piepen als een big(been there.....)
Gebruikersavatar
Duffman
Mountainbiker
Berichten: 914
Lid geworden op: zo 19 aug 2007 11:41
Rijdt met: Giant Boulder (zwart)

Bericht door Duffman »

Was niet mijn bedoeling om hier een discussie voor of tegen het jagen te starten.
Wou gewoon weten of er bepaalde reglementeringen bestaan, zaken waar jagers zich moeten aan houden qua veiligheid enzo.
Normaal gezien mogen ze niet schieten in de richting van huizen (maar ja, er zou eens een fazant moeten ontsnappen hé :roll: ).
Tot nu toe zijn mijn ervaringen (2x) met jagers positief geweest maar zou niet graag hagel in mijn gat krijgen. Zit nie zo gemakkelijk en dan is mijn koersbroek naar de knoppen 8)
Gebruikersavatar
J.E.
Mountainbiker
Berichten: 2413
Lid geworden op: di 01 jan 2008 21:52
Rijdt met: Oud verwrongen Duikbootijzer.

Bericht door J.E. »

zien da ge genoeg notubes in uw banden kapt en zelf ook een slokske drinken....
Gebruikersavatar
Kameel^
Mountainbiker
Berichten: 987
Lid geworden op: di 02 aug 2005 19:42
Rijdt met: Niner EMD, Ghost htx actinum, Tita Joven racer

Bericht door Kameel^ »

Duffman schreef:Was niet mijn bedoeling om hier een discussie voor of tegen het jagen te starten.
Wou gewoon weten of er bepaalde reglementeringen bestaan, zaken waar jagers zich moeten aan houden qua veiligheid enzo.
Normaal gezien mogen ze niet schieten in de richting van huizen (maar ja, er zou eens een fazant moeten ontsnappen hé :roll: ).
Tot nu toe zijn mijn ervaringen (2x) met jagers positief geweest maar zou niet graag hagel in mijn gat krijgen. Zit nie zo gemakkelijk en dan is mijn koersbroek naar de knoppen 8)
jagers moeten cursussen volgen en examens afleggen vooraleer ze mogen jagen. Jagers mogen bepaalde aantallen van elke soort schieten, van sommige ook niks, afhankelijk van de tellingen door het jaar. Tis dus ook om de wildstand in evenwicht te houden.

Mijn nonkel is jager, kben eens mee gaan jagen, das toch allemaal redelijk veilig. Die schieten niet op een bewegend struikske ofzo hé :-D toen ik meegeweest was mochten ze bv. geen fazantenvrouwtjes schieten, alleen mannekes. Elk fazantenvrouwtje wat we tegenkwamen lieten ze rustig vliegen. daarvoor moet ge dus eerst tegoei kijken voor ge schiet :-D ipv te knallen op alles wat beweegt. Die moeten ook zien dat ze hun honden niet afknallen hé

't kan alleen wel gevaarlijk worden als gij toevallig opduikt terwijl er juist een of ander beest in uw richting loopt, en ze daarop aant schieten zijn.
maar met hagel schieten ze meestal toch gewoon naar de grond (konijnen) of in de lucht (fazanten, duiven, etc) dus da valt wel mee. En op reëen en everzwijnen schieten ze niet met hagel :)

ik denk dat de kans groter is dat ge overreden wordt door nen auto als ge uit de bos komt, dan dat er op u geschoten wordt!
Gebruikersavatar
RockShark
Kerstman
Berichten: 1609
Lid geworden op: do 22 jun 2006 13:44

Bericht door RockShark »

Bij ons hangen er altijd waarschuwingsborden als je het bos in knalt als ze er aan het jagen zijn... Dat is toch al iets :lol:
Plaats reactie