oprichting Code Groen

Over alles wat met mountainbike te maken heeft kan je hier je ei kwijt!
Gebruikersavatar
Jens
Mountainbiker
Berichten: 247
Lid geworden op: do 13 mei 2004 05:14
Rijdt met: Specialized Rock Hopper Pro disc

oprichting Code Groen

Bericht door Jens »

Hopelijk post ik het hier op de juiste plaats?
Afbeelding

Beste gebruiker van de onverharde weg,

Op 19 september nodigen we elke geïnteresseerde gebruiker van de onverharde weg uit, voor de oprichtingsvergadering van CodeGroen.
Deze vergadering vindt plaats in de voetbalkantine van SK heffen, Gentsesteenweg 2801 Heffen om 20.00u.
Meer informatie vindt U terug op http://www.codegroen.be
Indien mogelijk hadden we graag een seintje gehad van jullie komst via de site of info@codegroen.be .

Met Vriendelijke Groeten,

CodeGroen.


Wie interesse heeft om eens te komen luisteren, kom dan maar af de 19e. Dit is waarvoor Code Groen staat:
De vereniging heeft tot doel activiteiten en vrijetijdsbesteding in de natuur te bevorderen, te promoten en te verdedigen, ongeacht of daarbij gebruik gemaakt wordt van een voortbewegingsmiddel.

In dit verband kan de vereniging beurzen, tentoonstellingen, salons of eender welk ander cultureel, sport- of mediaevenement organiseren of er zijn medewerking aan verlenen, zij het op internationaal, nationaal, gewestelijk of lokaal vlak. Ze kan rally’s, tochten, treffens en andere gelijkaardige activiteiten organiseren.

De vereniging verstrekt advies en aanbevelingen in het kader van alles wat het gebruik van, maar niet beperkend tot, veldwegen, kerkwegels, jaagpaden, landwegen, voormalige treinbeddingen, … aangaat. De vereniging kan alle handelingen stellen die rechtstreeks of onrechtstreeks verband houden met haar hierboven gedefinieerd doel. Ze kan haar medewerking verlenen, zich onder eender welke vorm verbinden en zich aansluiten bij elke organisatie die geheel of gedeeltelijk een gelijkaardig doel nastreeft.
Gebruikersavatar
Donny
Mountainbiker
Berichten: 137
Lid geworden op: wo 23 apr 2008 09:08
Rijdt met: Merida TFS-900 Magura

Bericht door Donny »

tegenhanger van de Waalse Code Vert?

Ik geloof niet dat het iets wordt... misschien nog net voor ons als niet gemotoriseerd verkeer.
stefaan525
Mountainbiker
Berichten: 8
Lid geworden op: wo 15 nov 2006 16:55
Rijdt met: ene met trappers

Bericht door stefaan525 »

Donny schreef:tegenhanger van de Waalse Code Vert?

Ik geloof niet dat het iets wordt... misschien nog net voor ons als niet gemotoriseerd verkeer.
Beste,
Er is niet over één nacht ijs gegaan,men is er achter de schermen al enkele maanden mee bezig.Enkele offroadclubs (enduro,4x4,quad) hebben een tijd geleden de handen in elkaar geslagen om het voortbestaan van deze hobby's te te verzkeren.
Codegroen wordt een volledig vlaamse versie van het codever gebeuren in wallonie,frankrijk en portugal.Samenwerking met codever zal er zijn doch volledig onafhankelijk en volledig vlaams.
Bij codegroen is ELKE gebruiker van de overharde wegen welkom,de bedoeling is met iedereen samen te werken en niet zoals nu spijtig soms het geval is elkaar tegen te werken.
Iedereen is van harte welkom op 19/09.

Mvg,
Codegroen
Gebruikersavatar
GT250F
Mountainbiker
Berichten: 106
Lid geworden op: zo 11 feb 2007 21:08
Rijdt met: Canyon Exceed CF SL

Bericht door GT250F »

kan ik alleen maar beamen!
=D> =D> =D>


Gery


PS: Stefaan, ik had u hier niet verwacht 8)
Gebruikersavatar
Kubus
Mountainbiker
Berichten: 149
Lid geworden op: ma 27 jun 2005 11:38
Rijdt met: Specialized Epic 2008 + Cube ltd1 mudbike

Code Groen

Bericht door Kubus »

Deze vereniging is daar al jaren mee bezig en boeken stilaan vooruitgang. Is een enorme drukkingsgroep met 350.000 leden. :lol: :roll:

www.platformbuitengebied.be
Gebruikersavatar
JurgenG
Mountainbiker
Berichten: 710
Lid geworden op: ma 19 mar 2007 18:18
Rijdt met: Trek Fuel EX9

Re: Code Groen

Bericht door JurgenG »

Kubus schreef:Deze vereniging is daar al jaren mee bezig en boeken stilaan vooruitgang. Is een enorme drukkingsgroep met 350.000 leden. :lol: :roll:

www.platformbuitengebied.be
Dus, als we niet opletten, alweer 2 verenigingen die elkaar vroeg of laat zullen tegenwerken... :-? :(
stefaan525
Mountainbiker
Berichten: 8
Lid geworden op: wo 15 nov 2006 16:55
Rijdt met: ene met trappers

Bericht door stefaan525 »

GT250F schreef:kan ik alleen maar beamen!
=D> =D> =D>


Gery


PS: Stefaan, ik had u hier niet verwacht 8)
Ik volg hier vooral de kalenders van de ritten,kwestie van niet in de weg met de enduro te gaan rijden bij toertochten :wink: .
Gebruikersavatar
Kubus
Mountainbiker
Berichten: 149
Lid geworden op: ma 27 jun 2005 11:38
Rijdt met: Specialized Epic 2008 + Cube ltd1 mudbike

Re: Code Groen

Bericht door Kubus »

JurgenG schreef:
Kubus schreef:Deze vereniging is daar al jaren mee bezig en boeken stilaan vooruitgang. Is een enorme drukkingsgroep met 350.000 leden. :lol: :roll:

www.platformbuitengebied.be
Dus, als we niet opletten, alweer 2 verenigingen die elkaar vroeg of laat zullen tegenwerken... :-? :(
Da's natuurlijk het probleem. Er worden steeds maar nieuwe verenigingen opgestart. Dit zorgt voor een enorme versnippering. En dat is wat men moet vermijden. Zo is ook het Platform Buitengebied ontstaan. Het is een geesteskind van de jagers en de sportvissers die via het VEN (Vlaams Ecologisch Netwerk) een heel deel van hun recreatie-plaatsen zouden verliezen.

Daarom ook dat ik de link gepost heb. De mensen van Code Groen kunnen misschien contact opnemen met Platform Buitengebied en de handen in elkaar slaan.
Gebruikersavatar
GT250F
Mountainbiker
Berichten: 106
Lid geworden op: zo 11 feb 2007 21:08
Rijdt met: Canyon Exceed CF SL

Bericht door GT250F »

stefaan525 schreef:
GT250F schreef:kan ik alleen maar beamen!
=D> =D> =D>


Gery


PS: Stefaan, ik had u hier niet verwacht 8)
Ik volg hier vooral de kalenders van de ritten,kwestie van niet in de weg met de enduro te gaan rijden bij toertochten :wink: .
ik zal u een oude koersbroek opsturen,
dan kunt ge nog beter infiltreren als undercover endurist
(zolang ge mijne cover maar niet verraadt) :lol:

Gery
pepper
Mountainbiker
Berichten: 146
Lid geworden op: zo 30 jan 2005 14:48
Rijdt met: orbea

Bericht door pepper »

Mijn mening : geen quads of 4x4' tochten of raids in onze bossen ( nachtraids enzovoorts).
Sorry hoor.
Plaats reactie