Wibrin (houffalize) vakantie

Over alles wat met mountainbike te maken heeft kan je hier je ei kwijt!
Plaats reactie
Gebruikersavatar
bells
Mountainbiker
Berichten: 9
Lid geworden op: vr 23 nov 2007 20:40
Rijdt met: granville

Wibrin (houffalize) vakantie

Bericht door bells »

Is er al iemand geweest aan die kanten om te mtb en zijn er veel gepijlde routes ik ga in de krokus vakantie ik heb al veel in de ardennen gefiets maar met de koersfiets de hoeffa heb ik ook al veel gehoord graag wat tips graag :wink:
Gebruikersavatar
El Perro Diablo
Mountainbiker
Berichten: 7193
Lid geworden op: zo 18 mar 2007 19:53
Rijdt met: Sharia for Niner
Contacteer:

Bericht door El Perro Diablo »

Houffa is het mtb mekka, duz ja, je kan er goed mountainbiken, de bepijlde routes zijn leuk, je kan 60 percent van het WK parcours rijden als je dat kent of gewoon zelf wat paden uitkiezen.

Als je je versnellingen even goed(=slecht) gebruikt als je leestekens, ga je redelijk wat te voet moeten klimmen.
Thierry
Mountainbiker
Berichten: 1028
Lid geworden op: ma 09 dec 2002 23:28
Rijdt met: veel te veel ...

Bericht door Thierry »

El Perro Diablo schreef:Als je je versnellingen even goed(=slecht) gebruikt als je leestekens, ga je redelijk wat te voet moeten klimmen.
In dat geval zou ik mijne fiets gewoon thuislaten, en wandelbottinen gaan kopen ...
Gebruikersavatar
aresius
Mountainbiker
Berichten: 2921
Lid geworden op: ma 05 dec 2005 20:39
Rijdt met: Cannondale Habit & Ragley BigWig

Bericht door aresius »

hehe

route 6 passeert nogal dicht bij wibrin, gaat voor een stuk door Chouffe. daar kan je misschien aanpikken aan de routes, in Houffalize kan je een kaartje kopen met de routes op (6.20 euro)
Gebruikersavatar
Maorten
Mountainbiker
Berichten: 126
Lid geworden op: ma 25 jul 2005 15:24
Rijdt met: Specialized Stumpjumper M4

Bericht door Maorten »

moet daar wel opletten geloof ik , in wibrin zijn er ook uitgepijlde mtb-routes. herinner me zo toch iets van als wij daar in de buurt gezeten hebben. je moet eerst stukje naar mont rijden om op de routes van houffalize te zitten.
dirtymtbiker
Mountainbiker
Berichten: 146
Lid geworden op: vr 25 apr 2003 21:17
Rijdt met: Rider Axxis (HT)en Specialized Stumpjumper Expert

kaarten

Bericht door dirtymtbiker »

ga naar de toeristische dienst in Houffa centrum en koop een mtb kaart, pas op het is niet omdat er soms maar een toerke van 18km bijvoorbeeld is, dat dit de gemkkelijkste is.

als je er nog een kaart van regio la roche bijkoopt dan kun je daar fantastische ritjes maken.

neem het dorpje Achouffe op in een route, ge kunt daar op teraske goed eten én ne lekkere Achouffe nuttigen! :drunk:


ik ken uw niveau niet maar het kan daar pittig zijn, be prepared !!!
Gebruikersavatar
Gf biker
Mountainbiker
Berichten: 2939
Lid geworden op: ma 07 jul 2003 21:46

Bericht door Gf biker »

Lees dit topic eens door dan zijde al wa wijzer :wink:
Gebruikersavatar
bells
Mountainbiker
Berichten: 9
Lid geworden op: vr 23 nov 2007 20:40
Rijdt met: granville

Bericht door bells »

Ik ben superman nie maar kan redelijk wa biken ik heb heel veel toertochten gedaan met de koersfiets onder andere de Marmot limburgs mooiste de CC
de reuzen van de ardennn en nog veel andere om een paar op te noemen
nu heb ik ook al een stuk of 12 mtb TT achter de rug en da bevalt me ook echt super :lol: Vandaag nog in sint baafs vijf gereden lag lekker vettig maar super greetz
mudshark
Mountainbiker
Berichten: 32
Lid geworden op: za 22 sep 2007 19:38
Rijdt met: fully

Bericht door mudshark »

Ge zult er uw trek wel vinden. Nadrin, Houffalize en ook La Roche is niet veraf. Beste na de regen van de laatste dagen is de korte technische in Houffa.
Plaats reactie