gecrasht

Over alles wat met mountainbike te maken heeft kan je hier je ei kwijt!
pvandebe
Mountainbiker
Berichten: 2400
Lid geworden op: wo 17 mei 2006 21:18
Rijdt met: Vanalles

gecrasht

Bericht door pvandebe »

Vandaag was echt zo'n dag..... :drunk:

Vanmorgen lekker los gereden tot werk in Brussel. Ondanks het vroege vakantieuur merkte 'k toch wat meer verkeer op dan de eerdere vakantiedagen. Je ruikt dat namelijk. Ooit 'ns gaan zien voor een zuurstofmasker.

Om 16:00 terug naar huis vertrokken. 't Was ne keer geen wind tegen dus ging vrij hard zonder al te veel moeite. En 'k wou ook snel naar huis om de babysit naar zijne voetbal te laten gaan...'t Bleek dus echt kl...verkeer.
De belangrijkste wapenfeiten :
In afdaling in park Koning Albert boem een strandbal zo onnozel schuin het pad op. Mooie gecontroleerde slip. Weg snelheid.
In afdaling wat verderop ergen voor sorteercentrum Post boem een auto die een éénrichtingsstraat wou inrijden. Mooie gecontroleerde slip. Weg snelheid.
In Lennik bij de uitrit van een school kijkt een automobilist boenk de verkeerde kant op en rijdt gewoonweg de straat op. Al goed dat 'k voor alle zekerheid m'n snelheid tot bijna 0 had gereduceerd. En moet 'm daarna nog een beetje onnozel zitten tuuten. Al goed dat 'k wat graag snel thuis wou zijn...
Beklimming van de Woestijnstraat in Gooik : Blijft daar toch gene onnozele auto achter me hangen terwijl 'k zelfs in de goot rij om 'm te laten passeren. Maar goed, als je 't daar kent : smalle baantjes, veel bochten, geen overzicht. Uiteindelijk steekt ie me toch met een slakkengang voorbij. In de afdaling van de Nellekensstraat (da's al Roosdaal, bijna Meerbeke/Ninove) kom 'k 'm in de S-bocht toch weer tegen. Staat ie stil, tegenligger (Nu moet je weten dat je op een normale weekdag daar hoostens één auto tegenkomt - omwille van de gevaarlijke route - en in 't weekend rijdt daar precies wel veel volk binnendoor, om naft te sparen waarschijnlijk). Ik zit daar dus achter op. Weg snelheid (daar haal je zonder te trappen gemakkelijk 50/h). Hij vertrekt terug, stillekes. Bij de volgende onoverzichtelijke bocht geeft ie wat gas bij, ik volg met m'n ogen zo goed mogelijk, hij is uit het zicht, maar als 'k 'm terug in m'n zicht krijg staat ie boenk stil en volledig rechts (20 m verder staat een camionet stil om 'm te laten passeren en wat doet die vent ? Bam, schijfremmen toe, stil, ipv door te rijden !!! :evil: ). Omdat 't een bocht naar rechts is, 'k 5 meter achter 'm opduik en m'n "stop in 1 m" techniek een evenwichtsverlegging naar links vereist wordt het dus remmen goed dicht en 'k zie dat 'k niet zal halen. Dus alles dicht en tja, afdaling.....op een meter (of een halve, 'k weet dat niet meer zo goed) sla 'k alles dicht (en hier dank 'k mezelf weer zo slim te zijn van nog altijd geen clickers te gebruiken). Terwijl m'n fiets bezig is overkop te vliegen (getuige later de barends die vanvoor hun verf volledig kwijt zijn) vlieg 'k recht over 't stuur BOEM tegen dat stuk auto aan. M'n linkerarm (die al te kampen heeft met een onsteking van 6 maanden) vangt de schok volledig op en 'k kwak tegen de wagen. Vergelijk de schok met een stilstaande rugbyspeler die door eentje op snelheid frontaal word neergekwakt).

Nu ja, bloed linkerarm en inwendige bloeduitstorting. En ketting af (maar dat kwam misschien ook doordat 'k m'n fiets nog heb opgepakt en van woede terug tegen de straat heb gekwakt).

'k Kruip terug op m'n fiets, rij langs die vent en zeg 'm dat 'k toevallig wel geen schijfremmen heb in tegenstelling tot hem. 'k bol tot de volgende oprit van een huis om m'n ketting op te leggen en de schade op te meten en het verkeer door te laten.

Blijkt die vent eigenlijk alleen geïnteresseerd te zijn in de achterkant van z'n auto :evil: 'k Had 'm g**verdomme op z'n bakkes moeten slaan (maar goed, 'k wou snel thuis zijn....). Al goed dat z'n vrouw verpleegster was en me (ondanks tegenstrubbelingen) zo goed als mogelijk verzorgde. 'k Had echt geen zin om die vent voor de ogen van z'n vrouw z'n vet te geven. Dat zal ie ondertussen wel gehad hebben....

Conclusie :
- In de vakantie zit er nogal wat op de baan. 't Is misschien een kwart van normaal maar er zitten dubbel zoveel idioten tussen
- In de vakantie is de lucht in Brussel gezonder maar de rest niet :lol:
- Had 'k clickers gehad, dan was 'k met de fiets mee overkop gegaan en waarschijnlijk door z'n achteruit gevlogen
- Vijftigers, rij met de fiets, dat lukt misschien ook niet zo goed maar 't veroorzaakt minder schade... !
w84me
Mountainbiker
Berichten: 386
Lid geworden op: di 19 sep 2006 19:01
Rijdt met: Specialized FSR LEVO 29

Bericht door w84me »

Hela, :evil:
Vijftigers, rij met de fiets, dat lukt misschien ook niet zo goed maar 't veroorzaakt minder schade... !
Ik begrijp uw frustratie maar die laatste zin is er voor mij (ook een 50 tiger) serieus over he makker :evil:
jaro
Mountainbiker
Berichten: 2026
Lid geworden op: zo 06 nov 2005 23:37
Rijdt met: 3 x Viper worldcup FS /Cannondale Super V

Bericht door jaro »

specibiker schreef:Hela, :evil:
Vijftigers, rij met de fiets, dat lukt misschien ook niet zo goed maar 't veroorzaakt minder schade... !
Ik begrijp uw frustratie maar die laatste zin is er voor mij (ook een 50 tiger) serieus over he makker :evil:
Wat hebben 50 plussers hiermee te maken ???
Gebruikersavatar
Balder
Mountainbiker
Berichten: 273
Lid geworden op: za 31 mar 2007 16:38

Bericht door Balder »

Ik ben van de baan gemaaid geweest door een jonge twintiger... tja, shit happens en leeftijd heeft daar inderdaad niks mee te maken.
Gebruikersavatar
EL_NOPPES
Mountainbiker
Berichten: 930
Lid geworden op: za 29 jul 2006 22:41
Rijdt met: Wilier Solitario, Zhi Z1 (trial)

Bericht door EL_NOPPES »

dkenk ook nie dat leeftijd er veel mee te maken heeft
mss ook de verlossing van" ooh, tis vakantie" die er voor zorgt da ne mens nie oplet.
nuja, hopelijk heb je niet al teveel erg en heb je die kerel zn telefoonnummer en gegevensvoor de verzekering, in geval dat je iets lichamelijk heb
in jou geval is het wss echt wel om de kleren van te krijgen
Gebruikersavatar
Spark
Mountainbiker
Berichten: 745
Lid geworden op: vr 26 aug 2005 21:34
Rijdt met: Specialized Epic Comp Carbon 2012 26"
Contacteer:

Bericht door Spark »

specibiker schreef:Hela, :evil:
Vijftigers, rij met de fiets, dat lukt misschien ook niet zo goed maar 't veroorzaakt minder schade... !
Ik begrijp uw frustratie maar die laatste zin is er voor mij (ook een 50 tiger) serieus over he makker :evil:
Das frustratie, neemt da eens niet persoonlijk op!
Gebruikersavatar
_alain_
Mountainbiker
Berichten: 5929
Lid geworden op: di 13 mar 2007 20:49
Rijdt met: ¿que?

Bericht door _alain_ »

en wat zeggen de verkeersregels?
dat je je snelheid moet aanpassen zodat je tijdig kan stoppen.
en diezelfde verkeersregels gelden ook voor fietsers.

sh*t happens, maar als jezelf fout draagt moet je ook de gevolgen kunnen dragen.
Gebruikersavatar
Spark
Mountainbiker
Berichten: 745
Lid geworden op: vr 26 aug 2005 21:34
Rijdt met: Specialized Epic Comp Carbon 2012 26"
Contacteer:

Bericht door Spark »

superlight schreef:en wat zeggen de verkeersregels?
dat je je snelheid moet aanpassen zodat je tijdig kan stoppen.
en diezelfde verkeersregels gelden ook voor fietsers.

sh*t happens, maar als jezelf fout draagt moet je ook de gevolgen kunnen dragen.
jongens toch we gaan hier toch geen fight beginnen :evil:

Hij doet enkel zijn verhaal en kan hier weg met zijn frustraties.
Ook ik heb me al mateloos moeten ergeren aan sommige van die vakantie(zondags)rijders, al dan niet 50+'ers.

Om pal achter een bocht te gaan stilstaan op de rechterkant van de weg, zodat er geen enkele fietser meer langskan, "zeer goed wetende" dat er nog een fietser in uw gat zit is typisch gedrag van dit soort chauffeurs
Gebruikersavatar
_alain_
Mountainbiker
Berichten: 5929
Lid geworden op: di 13 mar 2007 20:49
Rijdt met: ¿que?

Bericht door _alain_ »

ik mag niets zeggen en moet mijn bakkes houden terwijl dit wel geaccepteerd wordt?
Vijftigers, rij met de fiets, dat lukt misschien ook niet zo goed maar 't veroorzaakt minder schade... !
twas moar een graptje,
zeggen ze dan allemaal.

wie de bal kaatst mag 'm terug verwachten..
Gebruikersavatar
Spark
Mountainbiker
Berichten: 745
Lid geworden op: vr 26 aug 2005 21:34
Rijdt met: Specialized Epic Comp Carbon 2012 26"
Contacteer:

Bericht door Spark »

superlight schreef:ik mag niets zeggen en moet mijn bakkes houden terwijl dit wel geaccepteerd wordt?
Vijftigers, rij met de fiets, dat lukt misschien ook niet zo goed maar 't veroorzaakt minder schade... !
twas moar een graptje,
zeggen ze dan allemaal.

wie de bal kaatst mag 'm terug verwachten..
Groot gelijk,ik zou het waarschijnlijk ook doen, maar da zijn frustraties, stel je eens voor in zijn plaats :-D
Plaats reactie