gecrasht

Over alles wat met mountainbike te maken heeft kan je hier je ei kwijt!
Supernaut
Mountainbiker
Berichten: 840
Lid geworden op: do 21 okt 2004 15:46

Bericht door Supernaut »

Spark schreef:
superlight schreef:ik mag niets zeggen en moet mijn bakkes houden terwijl dit wel geaccepteerd wordt?
Vijftigers, rij met de fiets, dat lukt misschien ook niet zo goed maar 't veroorzaakt minder schade... !
twas moar een graptje,
zeggen ze dan allemaal.

wie de bal kaatst mag 'm terug verwachten..
Groot gelijk,ik zou het waarschijnlijk ook doen, maar da zijn frustraties, stel je eens voor in zijn plaats :-D
uw frustraties uiten is nog altijd iets anders dan uw gelijk willen halen.

uit het hele verhaal komt het maar op één ding aan,"snelheid".Als ge dan gehinderd wordt ligt het aan al de andere omdat zij u dit belemmeren.
Als je dan leest dat de crash gebeurt op een smalle,onoverzichtelijke baan dan stel ik mij daar toch vragen bij.

Zoals reeds gezegd,verkeersregels gelden voor iedereen die zich op de openbare weg begeeft.

Je kan nooit iets uitsluiten,maar daarom hameren ze ook op hetgeen ze noemen "defensief rijden".

Aja, het belangrijkste vergeet ik nog.
Spoedig herstel gewenst.
Gebruikersavatar
pt3r
Mountainbiker
Berichten: 1129
Lid geworden op: wo 28 mar 2007 15:25
Rijdt met: is a pipebomb.

Bericht door pt3r »

Zelf bike commuter zijnde weet ik me perfect te vinden in de frustraties die hier geuit worden, MAAR ik ben het er absoluut mee eens dat verkeersregels voor iedereen gelden en dat ik me als fietser niet beter moet gaan voelen dan het andere wegverkeer (maar ook niet minder! laat dat duidelijk zijn.), met aangepaste snelheid rijden geldt dus ook voor fietsers.

Ik ga verder geen oordeel vellen aangezien ik de feiten niet heb zien gebeuren maar ik moet wel zeggen dat je de beste beslissing hebt genomen door de daad niet bij het woord te voegen("'k Had 'm g**verdomme op z'n bakkes moeten slaan"). Indien we daarmee begnnen weten we niet waar het eidigt.

Spoedig herstel gewenst, en rijd veilig.
pvandebe
Mountainbiker
Berichten: 2400
Lid geworden op: wo 17 mei 2006 21:18
Rijdt met: Vanalles

Bericht door pvandebe »

Tjongejonge, wat kunnen jullie je druk maken. Wees gewoon ne keer content dat 'k nog leef...
Gebruikersavatar
pt3r
Mountainbiker
Berichten: 1129
Lid geworden op: wo 28 mar 2007 15:25
Rijdt met: is a pipebomb.

Bericht door pt3r »

Ik dacht dat dat duidelijk was :wink:
Gebruikersavatar
.:Roel:.
Mountainbiker
Berichten: 521
Lid geworden op: do 08 apr 2004 08:44
Rijdt met: CUBE LTD1; Specialized Epic 07 (Expert); Commencal VIP Nuts 5

Bericht door .:Roel:. »

Van al die critische reacties hier zitten er alvast niet te veel van fervente fietspendelaars tussen!
Als je dagelijks openzwaaiende deuren, honden, kinderen moet ontwijken dan is die ene auto er te veel aan!
Als je armen en knieen eruit zien alsof WOII zonder wapens hebt uigevochten, dan schaaf je je mening wel bij!
En als je dan weet dat sommige mensen in hun veilige ijzeren kooi van een wagen jou als fietser als obstakel beschouwen ....

Echt de zin ("'k Had 'm g**verdomme op z'n bakkes moeten slaan") komt dan bij de meest heilige huisvader op de lippen!

Vorige week ook nog zo'n frats.
Ik rijd eerst mooi op het fietspad met aan de linker kant geparkeerde auto's (passagiers kunnen nooit een fietser zien in de zijspiegel, ook al zouden ze kijken), en aan de andere kant winkels waar mensen buiten stappen. Na 3 keer bijna frontaal op achtereenvolgens een winkelkar, bomma en autodeur gereden te zijn besliste ik met mijn gemiddelde van 40km/h (het was wind af) op de weg te gaan rijden. Ik kan u verzekeren dat er dan in een doolhof van zebra's en verkeersdrempels u niet veel autos voorbij gaan. Komt daar zo nen paljas een beetje achter mij rijden (geen tegenliggers, dus kon passeren) en begon te tuuten en mij naar het fietspad te verwijzen.
Eerst dacht ik e"negeren" maar na dat hij dit zo'n 3 min volhield ben ik dwars over straat gestopt en hem toch met een redelijk volume hem de vraag gesteld of hij wist hoe hij eruit zou zien als ik hem tegen 40 per uur tegen een auto deur zou smijten !??!!!
Kwam daar natuurlijk net nen police aan (altijd als je ze niet nodig hebt), en die gaf mij zowaar gelijk! Kon mijn oren niet geloven! Tuuterende medemens is dan maar rap ingestapt en afgedropen!

Het merendeel van duels fiets-auto zijn echter meestal wel in het voordeel van de laatste :wink:
pvandebe
Mountainbiker
Berichten: 2400
Lid geworden op: wo 17 mei 2006 21:18
Rijdt met: Vanalles

Bericht door pvandebe »

Hehe, nog een goede flik :wink:
Gebruikersavatar
_alain_
Mountainbiker
Berichten: 5929
Lid geworden op: di 13 mar 2007 20:49
Rijdt met: ¿que?

Bericht door _alain_ »

inderdaad, ik commute niet met de fiets,
ik rij enkel een 200.000km/jaar met een vrachtwagen.
ervaringen met automobilisten heb ik als dusdanig meer dan genoeg.
en soms heb ik ook wel eens zin om niet te remmen als ik weer eens gesneden word door iemand die gehaast is.

ik word ook regelmatig opgejaagd door mijn baas of klant die 'absoluut vandaag nog' zijn goederen wil,
maar is dat een reden om overal volgas te rijden en roekeloos te doen?

ik begrijp goed genoeg de frustratie,
en ik wens niemand kwetsuren toe.
maar kijk eerst eens bij jezelf voordat je de fout bij een ander legt.
pvandebe
Mountainbiker
Berichten: 2400
Lid geworden op: wo 17 mei 2006 21:18
Rijdt met: Vanalles

Bericht door pvandebe »

Da's waar. Je kan niet altijd overal vol gas geven.

Maar 'k begrijp het gebruik van "frustratie" hier totaal niet. 'k Voel me vooral relaxed op de fiets, net zo in de auto. In het andere geval kan 'k maar beter de bus of de trein pakken en een dik boek meepakken.
Laatst gewijzigd door pvandebe op vr 20 jul 2007 10:44, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
pt3r
Mountainbiker
Berichten: 1129
Lid geworden op: wo 28 mar 2007 15:25
Rijdt met: is a pipebomb.

Bericht door pt3r »

.:Roel:. schreef:Van al die critische reacties hier zitten er alvast niet te veel van fervente fietspendelaars tussen!
Ik begin mijn post met te verklaren dat ik zelf een fiets pendelaar ben aka bicycle commuter.
.:Roel:. schreef: Als je dagelijks openzwaaiende deuren, honden, kinderen moet ontwijken dan is die ene auto er te veel aan!
Dagelijks? Ik zou me een tank kopen of een andere route zoeken. :wink:
.:Roel:. schreef: Als je armen en knieen eruit zien alsof WOII zonder wapens hebt uigevochten, dan schaaf je je mening wel bij!
En als je dan weet dat sommige mensen in hun veilige ijzeren kooi van een wagen jou als fietser als obstakel beschouwen ....

Echt de zin ("'k Had 'm g**verdomme op z'n bakkes moeten slaan") komt dan bij de meest heilige huisvader op de lippen!
Rustig maar, ik ben zelf een huisvader en ik erger me best wel aan sommige idiote automobilisten in de brusselse ochtendspits, maar ik erger me even erg aan de zelfingenomenheid van sommige fietspendelaars die menen dat voorrangsregels, verkeersborden noch verkeerslichten op hen van toepassing zijn. Fietsers zijn geen heiligen hoor, en ze hebben zich net zoals idereen te gedragen in het verkeer.

Laat ons eerlijk zijn de meeste automobilisten willen je echt niet omver rijden hoor (allemaal problemen met verzekeringen en lakschade en zo :wink:), ze willen enkel uit die godverdomse ochtenfile geraken. :lol:
pvandebe
Mountainbiker
Berichten: 2400
Lid geworden op: wo 17 mei 2006 21:18
Rijdt met: Vanalles

Bericht door pvandebe »

Idd, en zijn er een hele hoop fietsers die de verkeersregels (voorrang van rechts bvb) aan hun laars lappen. Maar die fietsen meestal niet lang meer en 't zijn meestal ook de geitenwollensokken en allochtonen die zo'n gedrag vertonen....
Plaats reactie