ergste valpartij

Over alles wat met mountainbike te maken heeft kan je hier je ei kwijt!
speedyweedy
Mountainbiker
Berichten: 37
Lid geworden op: za 21 okt 2006 11:11
Rijdt met: ridley

ergste valpartij

Bericht door speedyweedy »

Mijn ergste valpartij was op ne kl*ten dag

Eerst bij mijn aller eerste echte afdaling direct tege 30km/h nader kennis gemaakt met de grond en dan wa verder tege 50km/h nen onnozele bocht gemist.chans da k nog maar 25 ree da k de grond raakte [-o< .
maar het was toch verschiete


Wat zijn jullie valpartije zoal geweest ??
mtb_jonas
Mountainbiker
Berichten: 530
Lid geworden op: za 04 nov 2006 13:32
Rijdt met: thompson razor zoom

Bericht door mtb_jonas »

tijdens het dagelijks leven , gewoon in de dijk gereden ik had nog tans niet gedronken :^o , maar kom balans polsgebroken

en tijdens mtb gewoon eens niet uit mijn klikies geraakt en onzacht de tarmak gekust , balans een schaafwonden en een scheurtje in het zadel van mijn bike

voor de rest heb ik al veel geluk gehad (dan voel je de adrealine wel ;) )

grtzzz
mattes76
Mountainbiker
Berichten: 11
Lid geworden op: zo 01 apr 2007 12:54
Rijdt met: scott g-zero

Bericht door mattes76 »

mijn ergste valpartij
juist na een kleine afdaling breekt de achterbrug van mijn frame af met gevolg dat mijn achterwiel tegen mijn schouder vliegt!
balans:schouder uit de kom en wa schaafwonden! :-? greetz mattes bike ze!!
Gebruikersavatar
henkdetank
Mountainbiker
Berichten: 294
Lid geworden op: za 21 apr 2007 16:37
Rijdt met: Megamo Track xx1 gold ed.

Bericht door henkdetank »

ff een wheelie maken onbalans en niet uit de klikkers komen gehele linkerkant gekneust, heb nog steeds moeite met de klikkers sinds dien
#-o
The OM
Mountainbiker
Berichten: 901
Lid geworden op: di 13 jun 2006 13:49
Rijdt met: Trek 4300

Bericht door The OM »

Van de pedaal geschoven (toen ik nog geen klikkers had)
Balans: Gapend gat in de enkel van ongeveer 2*5cm, gewoonweg een dikke laag vel deruitgescheurt. Direct naar de dokter voor te laten naaien.


Sindsdien ben ik grote voorstander van klikkers :-D
Gebruikersavatar
MaC'Red
Mountainbiker
Berichten: 4483
Lid geworden op: do 14 mar 2002 02:00
Rijdt met: Scott Spark RC team
Contacteer:

Bericht door MaC'Red »

allez ik heb geluk dan tot hier toe !!
Ik heb ook wel al enkele onzachte landingen gemaakt hoor, in de ardennen op een nat wegdek uit de bocht gegaan tijdens een afdaling ; gevolg is dat ik tegen de hoge borduur gedoken ben zonder wonden en dergelijke.
De dag voor 1 mei in de afdaling een clublid et epic willen volgen in technische afdaling : wiel weggeschoven en een serieuze duik gedaan waarvan ik enkele minuten groggy was #-o .
gevolg was kapotte neus van de zadel en een hoop blouwe plekken, ook in de elleboog een barstje waarvan ik amper last heb.

Massini 8)
Gebruikersavatar
nebraz
Mountainbiker
Berichten: 1797
Lid geworden op: wo 01 jun 2005 01:13
Rijdt met: Cannondale Rush Carbon Si 2
Contacteer:

Bericht door nebraz »

Vorig jaar in Marcourt (nabij la roche) een offroad-afdaling gedaan en tegen een 40/50 km/u mijn bocht niet meer kunnen halen.
resultaat een schaaf/snij wonde ter hoogte van mijn linkerelleboog die mij er de rest van mijn leven zal laten aan herrinneren.

Vorig jaar sunparksweekend Vielsalm.
In de laatste 2km voor de finish rijden we door het centrum van Vielsalm richting sunparcs. Een afdaling op het asfalt aan +/- 60km/u. Plots draait er hooguit 50m een witte porsche een parking op. Alles dichtgesmeten maar toch nog over dat porschke gevlogen.(degene die erbij waren van het forum zullen het zich wel nog levendig herrinneren)
resultaat: enkele kleine schaafwondjes, een geblutste helm maar niks aan de bike. De zijvleugel en motorkap van de porsche waren aan vervanging toe.

2jaar geleden. trainingsparcour aan het doen en tijdens een passage door een industriezone aan een 35km/u over een onverwachte hindernis willen springen van maar liefst 4meter breed. Het was een spoorweg die een halve meter dieper lag dan het plateau waar ik op aan het rijden was. De week ervoor kon je daar nog gewoon doorvlammen mbv 2 schuine boordjes en het vershil was amper 10cm. Mijn voorwiel geraakte net over de rand maar mijn achterwiel sloeg tegen de 30 cm brede betonrand.
resultaat. Rechterhand gebroken op twee plaatsen.

Enkele jaren terug eens blijven haperen in een uigeholde single track (bloso Anhee).
Over mijn stuur gegaan en daarna mijn bike op mijn achterhoofd gekregen.
resultaat. Efkes slikken en sterretjes gezien maar voor de rest geen erg.
ParaDoXke
Mountainbiker
Berichten: 115
Lid geworden op: di 08 mei 2007 10:54
Rijdt met: Trek 4400

Bericht door ParaDoXke »

Op het gele parcours in houffalize, vlak voor het einde een smal padje met boomwortels naar beneden, men evenwicht een beetje verloren en een meterke of naar beneden gedonderd Zelf had ik enkel een schaafwond, maar men achterpat was om zeep, en dat op het einde van je eerste dag al :(
Gebruikersavatar
MX jorgy
Mountainbiker
Berichten: 976
Lid geworden op: di 01 mei 2007 13:57
Rijdt met: Niner EMD en Niner Air9 Cabon

Bericht door MX jorgy »

Eerlijk gezegd met de MTB nog niks ergs voorhad,al scheelde het vandaag in kluisbergen ni veel.
Heb 20j motocross gereden en daar al wa voorhad : beide knieën kruisbanden gescheurd en geen enkele meniscus meer, elleboog ontwricht in de USA,3x pols gebroken , neus gebroken , quadricepspees half doorgescheurd in rechterknie, pink gebroken , 3 x zware hersenschudding (alé voor hetgeen er nog in zat) en nu loop ik al 3j met gebroken voet rond. Dus maar beginnen MTBiken hé #-o
speedyweedy
Mountainbiker
Berichten: 37
Lid geworden op: za 21 okt 2006 11:11
Rijdt met: ridley

Bericht door speedyweedy »

jorgy schreef:Eerlijk gezegd met de MTB nog niks ergs voorhad,al scheelde het vandaag in kluisbergen ni veel.
Heb 20j motocross gereden en daar al wa voorhad : beide knieën kruisbanden gescheurd en geen enkele meniscus meer, elleboog ontwricht in de USA,3x pols gebroken , neus gebroken , quadricepspees half doorgescheurd in rechterknie, pink gebroken , 3 x zware hersenschudding (alé voor hetgeen er nog in zat) en nu loop ik al 3j met gebroken voet rond. Dus maar beginnen MTBiken hé #-o
:-? :-?
Plaats reactie