Ja.
Maar voort zelfde geld was de ingreep die ze gedaan hebben niet zo moeilijk, een klep bijregelen of vervangen of zo.
Maar feit is dat hij nu perfect werkt.
De FOX service van SABMA
Over alles wat met mountainbike te maken heeft kan je hier je ei kwijt!
- jerommeken
- Mountainbiker
- Berichten: 1227
- Lid geworden op: di 12 nov 2002 20:23
- Rijdt met: Electrified Scalpel
- Contacteer:
Bericht door jerommeken »
@Madrista,
ne septune die na een onderhoud niet meer pompt
Daar is meer aan gebeurd dan simpelweg onderhoud en hier en daar iets vervangen.
Ne Spec FSR met 120mm veerweg is een wipkip en de PPD van ne septune is af fabriek te zwak afgesteld om de pogo er uit te halen. Ondanks de 7 propedal-standen.
Tenzij dat je de demper zodanig oppompt dat je geen sag hebt en dat je de rebound zo traag zet dat je demper niet meer kan bougeren.
De enige andere mogelijkheid dat ik zie is dat Sabma intern iets heeft veranderd.
Mijn Septune doet het nu ook goed (pompt nix meer) maar dat is dan ook omdat ik ben blijven zagen bij TFTUNED.COM om er een extra hard PPD-platform in te steken. Het gewone harde platform dat ze eerst hadden gemonteerd was nog niet straf genoeg.
Nu ziet het er naar uit dat het in orde is : ondanks ne sag van 20% heb ik hem niet meer zien wippen op de middelste PPD-stand en ne relatief snelle rebound. Kan zijn dat hij wat minder veerweg gebruikt maar na de testrit kon ik aan het ringske op de demper vaststellen dat hij goed twee derden van de totale veerweg had gebezigd.
Zondag in Assesse zal ik meer weten.
ne septune die na een onderhoud niet meer pompt
Daar is meer aan gebeurd dan simpelweg onderhoud en hier en daar iets vervangen.
Ne Spec FSR met 120mm veerweg is een wipkip en de PPD van ne septune is af fabriek te zwak afgesteld om de pogo er uit te halen. Ondanks de 7 propedal-standen.
Tenzij dat je de demper zodanig oppompt dat je geen sag hebt en dat je de rebound zo traag zet dat je demper niet meer kan bougeren.
De enige andere mogelijkheid dat ik zie is dat Sabma intern iets heeft veranderd.
Mijn Septune doet het nu ook goed (pompt nix meer) maar dat is dan ook omdat ik ben blijven zagen bij TFTUNED.COM om er een extra hard PPD-platform in te steken. Het gewone harde platform dat ze eerst hadden gemonteerd was nog niet straf genoeg.
Nu ziet het er naar uit dat het in orde is : ondanks ne sag van 20% heb ik hem niet meer zien wippen op de middelste PPD-stand en ne relatief snelle rebound. Kan zijn dat hij wat minder veerweg gebruikt maar na de testrit kon ik aan het ringske op de demper vaststellen dat hij goed twee derden van de totale veerweg had gebezigd.
Zondag in Assesse zal ik meer weten.
-
- Mountainbiker
- Berichten: 3297
- Lid geworden op: wo 15 dec 2004 13:33
- Rijdt met: On One 45650B, YT Tues 2.0, Liteville 301
Bericht door madrista666 »
tja jerommeken heb ook tuning aan de demper gevraagd hé ( maar had dit al verteld ), tis echt de moeite niet om de demper naar Engeland te sturen hoor, SABMA heeft een SUPER service!!!! Echt de demper pompt nu niet meer ( tenzij hij open staat en dan nog niet overdreven ).
Voor zij die het niet geloven vraag maar aan Huberken, wou ni echt nen Fully maar na het rijden met men Stumpie wil hij er ook 1.
Voor zij die het niet geloven vraag maar aan Huberken, wou ni echt nen Fully maar na het rijden met men Stumpie wil hij er ook 1.
- jerommeken
- Mountainbiker
- Berichten: 1227
- Lid geworden op: di 12 nov 2002 20:23
- Rijdt met: Electrified Scalpel
- Contacteer:
Bericht door jerommeken »
Om te weten of het de moeite is om een demper naar Engeland te sturen zou je ze moeten vergelijken : zelfde persoon op een zelfde parkoers.
Pas dan kan je conclusies trekken.
Met een Push-tuning gebeurd er meer dan alleen de PPD aanpassen : ondanks de strakkere PPD is de snelheid waarmee de demper reageert enorm verbeterd.
En door de speciale coating die op de schacht wordt gelegd is die veel beter bestand tegen krasjes.
Pas dan kan je conclusies trekken.
Met een Push-tuning gebeurd er meer dan alleen de PPD aanpassen : ondanks de strakkere PPD is de snelheid waarmee de demper reageert enorm verbeterd.
En door de speciale coating die op de schacht wordt gelegd is die veel beter bestand tegen krasjes.
- patje
- Mountainbiker
- Berichten: 437
- Lid geworden op: zo 04 jan 2004 19:14
- Rijdt met: specialized epic - stumpjumper
Ik heb ook een probleem met mijn achtervering van mijne Epic.
Mijn fietsboer gaat deze opsturen naar Sabma.
Zou ik er gebruik van maken om ook mijn voorste vork mee te geven.
Ze zijn amper een jaar oud.
Mijn achterste vork is nog wel onder waarborg.
En om de hoeveel jaar moet je de vorken onderhouden ?
Mijn fietsboer gaat deze opsturen naar Sabma.
Zou ik er gebruik van maken om ook mijn voorste vork mee te geven.
Ze zijn amper een jaar oud.
Mijn achterste vork is nog wel onder waarborg.
En om de hoeveel jaar moet je de vorken onderhouden ?
- Focusrider
- Mountainbiker
- Berichten: 49
- Lid geworden op: wo 14 dec 2011 21:04
- Rijdt met: Focus Superbud 26R1
Re: De FOX service van SABMA
Bericht door Focusrider »
In februari voorvork en achterdemper een onderhoud laten uitvoeren (zelf langsgeweest en onderhoud werd onmiddellijk uitgevoerd). In juli lekte olie uit demper en blokkeerde uiteindelijk volledig. Demper opgestuurd en kosteloos hersteld (nieuwe body), want viel tijdens de een jaar garantie op onderhoud. Fox is duur in aankoop, maar de service van Sabma heb je er bij! Bedrijf telt Nederlandstalige en Franstalige onderhoudsteams. (Zelfs Duits vormt geen probleem). Superservice.