Met de fiets naar het werk ...

Over alles wat met mountainbike te maken heeft kan je hier je ei kwijt!
Gebruikersavatar
Tjorque
Mountainbiker
Berichten: 548
Lid geworden op: ma 12 jun 2006 20:49
Rijdt met: Maxx Pacemaxx

Bericht door Tjorque »

WoodWheel schreef:En wat een ligfiets betreft, heb ik op een fietsbeurs eens vernomen dat je op een ligfiets eerder je loopspieren gebruikt ipv van je fietsspieren. Een training op een ligfiets kan dus niet gelden als een fietstraining. Als zal je basisconditie wel nog altijd verbeterd worden.
Ik heb hierover mijn kameraad, kinesist-ligfietser-wedstrijdrijder eens gevraagd hoe dat zit...
Hij rijdt zowel liggend als gebukt
Het nadeel van ligfiets is dat je u bloed lichtjes naar boven moet pompen (bij een lowracer toch) en bij zware inspanningen kan je ietsje lager gaan in hartslag. Iemand die veel op de ligfiets traint (serge, eric , hans wessels) gaat dat verschil praktisch ongedaan maken.

Ligfietsspieren zijn bijna helemaal gelijk aan koersfietsspieren. Als ik in vorm ben op ligfiets ga ik ook in vorm zijn op de koersfiets.
als ge dus op een gewone ligfiets (niet lowracer) rijdt dan is dat eerste probleem ook niet zo uitgesproken uw benen liggen dan toch meestal lager dan uw hart.

Hij vertelt mij wel dat hij op de koersfiets iets beter op soeplesse kan rijden.
ivo
Mountainbiker
Berichten: 2687
Lid geworden op: vr 03 dec 2004 20:52

Bericht door ivo »

Tjorque schreef: ik rij ook al jaar en dag overal met de vlo naartoe zonder te kunnen douchen...
In't middelbaar was da 16km doorperen (gemiddeld 32 rijden) en dan alles uitschiete en late drogen op de chauffage...
Vandaag den dag is daar nog nix aan veranderd :lol: buiten 't feit dak nog maar den helft zo ver moet.

mijn lijf is gewoon van af en toe is goe te zwete en 'k kan u met een gerust hart zeggen da ik nog nooit klachten heb gehad... zelfs ni in een volle warme aula :)
Uw omgeving zal dat ook al gewoon zijn, vandaar dat ze niets meer zeggen :wink:
ivo
Mountainbiker
Berichten: 2687
Lid geworden op: vr 03 dec 2004 20:52

Bericht door ivo »

Tjorque schreef:
ivo schreef:En dan nog de plaats om dat ding kwijt te geraken. Bij ons op het werk ook ene met zo'n gevaarte. Zet dat maar eens ergens binnen.
Laat staan om daar met de trap af te rijden.
Mijn fiets past gewoon in de fietsenstalling hoor... 't hang natuurlijk een beetje af van welk model ge hebt...
Mijn speelgoed gaat niet in een fietsstalling maar volgt mij overal (of andersom) :wink:
ivo
Mountainbiker
Berichten: 2687
Lid geworden op: vr 03 dec 2004 20:52

Bericht door ivo »

Black MTBer schreef:Voor degene die 20km en meer enkel naar het werk doen met de fiets nog ni veel plat gereden?
Ik heb er ook al eens aan gedacht om de fiets te nemen voor woon/werk verkeer .(als wa extra training)
Maar mijn grootste zorg is om plat te rijden onderweg niet dak ik dit niet gemaakt zou kunnen krijgen maar vooral het idee om s'morgens om 5 uur halfweg een andere binnenband te moeten steken.
Dit is geen leuke gedachte en di kans zit er wel in .
Of kunnen hier extra handige voorzorgen voor genomen worden??
Met de koersfiets eens de spaken uit het wiel gereden (dat was wel bidden om thuis te geraken) en een paar keer plat (maar eigenaardig genoeg steeds op de terugweg, dus dan steekt he tzo niet) Op 3 jaar met de MTB nooit platgereden en nu rij ik met Shwalbe Marathonbanden (die met dat jaar lekgarantie) zodat ik mijn 'kwartiertje' ingecalculeerd lekrijden op de heenweg maar afgeschaft heb. Trouwens ik ben de enige die altijd (ruimschoots) op tijd komt en nooit vastzit in een fille. Als ik rustig langs het water zoef op de dijk zie ik ze regelmatig een km verder op de autostrade bumper aan bumper aanschuifelen. En ieder jaar begint die fille (E19 Antwerpen-Brussel) vroeger en vroeger. Nog 2 jaar schat ik en dan staan ze gewoon stil tussen Antwerpen en Brussel en ben je zelfs al joggend vlugger op je werk.
hdbiker
Mountainbiker
Berichten: 21
Lid geworden op: zo 11 sep 2005 16:34
Rijdt met: stumpjumperke

Bericht door hdbiker »

Laatst gewijzigd door hdbiker op wo 24 jan 2007 13:32, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Streets
Mountainbiker
Berichten: 3275
Lid geworden op: ma 20 sep 2004 16:25
Rijdt met: rohloff-Streets-bike;Ronin 110 voorvork; Magura firm tech remmen; Rohloff naaf
Contacteer:

Bericht door Streets »

Gf biker schreef:
Streets schreef:
Ik vertrek om 7u30 en ik heb mijn eerst vergadering om 8u30, hierna lekker douchke en fit om er tegen aan te gaan.

Streets
Amaai :-k da zal daar nogal stinken op die vergadering 8-[ :lol: :lol: :lol:
da valt wel mee.
Het is een kleine coördinatievergadering met de klusjesmannen om hun taken te verdelen.
Tegen de tijd dat ze mij geroken hebben :-? :-? , zijn ze al terug weg.

Streets
Gebruikersavatar
Streets
Mountainbiker
Berichten: 3275
Lid geworden op: ma 20 sep 2004 16:25
Rijdt met: rohloff-Streets-bike;Ronin 110 voorvork; Magura firm tech remmen; Rohloff naaf
Contacteer:

Bericht door Streets »

Vandaag was het wel frisjes. #-o

Voor de mogelijke accidenten en het zogezegde gevaar om met de fiets naar het werk te komen. Dat klopt voor een deel.
het is ook gevaarlijk om te voet te stappen, of om je voorrang van rechts te nemen, Maar ga je het daarom laten.??? :roll: :roll:

Ik ben al één keer omver gereden in Brussel '(aan de basliek) toen ik op het zebrapad de straat overstak en dan werd omvergereden door een auto. gelukkig konden de voetgangers opzij springen. De fietser natuurlijk niet. Dus wie is er hier de onderantwoorde?
Ik moet toch niet laten om met de fiets te rijden omdat de automobilisten niet kunnen rijden?
Op dit incident na, valt het in fiete verder heel goed mee in Brussel, gevaarlijker is het in de rand rond Brussel, alwaar snelle gedreven 4 maal 4s op opritten op en af vliegen om snel snel nog de kinderen ergens heen te brengen en niet naar het fietspad kijken waar ze ,......


Streets
pvandebe
Mountainbiker
Berichten: 2400
Lid geworden op: wo 17 mei 2006 21:18
Rijdt met: Vanalles

Bericht door pvandebe »

Idem dito hier Streets.

Alleen kom 'k Brussel via Anderlecht binnen....
Gebruikersavatar
knef
Mountainbiker
Berichten: 544
Lid geworden op: za 08 jul 2006 13:55
Rijdt met: Giant XTC Composite
Contacteer:

Bericht door knef »

steeds met de fiets!
Het is slechts 10km enkel, maar het is toch iets.
Op 1 jaar 2 maal lek gereden aan een bouwwerf. Gelukkig
vlak bij m'n werk.
jsteeno
Mountainbiker
Berichten: 63
Lid geworden op: do 02 nov 2006 09:37
Rijdt met: Merida TFS 900 DISC

Bericht door jsteeno »

Vanaf maart ga ik ook met de fiets naart werk. 33 km enkel (Leuven -> Evere). Wij hebben gelukkig douches opt werk en een fietsstalling =D>

Ben curieus wat da gaat veranderen aan mijn conditie
Plaats reactie