Met de fiets naar het werk ...
Over alles wat met mountainbike te maken heeft kan je hier je ei kwijt!
Schwalbe Marathon Plus steken... Ni zo'n goeiekope bandjes, maar wel heel lek bestendig...Black MTBer schreef:Voor degene die 20km en meer enkel naar het werk doen met de fiets nog ni veel plat gereden?
Ik heb er ook al eens aan gedacht om de fiets te nemen voor woon/werk verkeer .(als wa extra training)
Maar mijn grootste zorg is om plat te rijden onderweg niet dak ik dit niet gemaakt zou kunnen krijgen maar vooral het idee om s'morgens om 5 uur halfweg een andere binnenband te moeten steken.
Dit is geen leuke gedachte en di kans zit er wel in .
Of kunnen hier extra handige voorzorgen voor genomen worden??
Banden regelmatig checken op glas en andere rommel en da er uit peuteren (zorg ter voor dat die prullen niet doorgedrukt kunnen worden)
Een klein beetje kijken waar ge rijdt (dus in den donkere zien da ge goei lichten hebt), vooral gevandaliseerde bushokjes zijn daar een goei voorbeeld van... Slalom tussen het veiligheidsglas.
Versleten banden tijdig vervangen. Binnenbanden met drieënderdig plakkers vertrouw ik ook niet altijd :)
Bandenspanning regelmatig controleren.
Dat zijn zowat de meeste tips die ik kan geven...
- Rock Rider
- Mountainbiker
- Berichten: 2881
- Lid geworden op: do 14 jul 2005 18:42
- Rijdt met: Ritchey Swiss Cross
Bericht door Rock Rider »
Ik ben van plan om ook vanaf de periode dat het mooier weer wordt, met de bike naar het werk te komen...
Elsegem - Kuurne, met de wagen 28,9 km...
Gelukkig staan hier douches die bruikbaar zijn...
Elsegem - Kuurne, met de wagen 28,9 km...
Gelukkig staan hier douches die bruikbaar zijn...
Nu reeds twee jaar met de mountainbike naar het werk , goed voor 32km. heen en terug . Ik neem nog heel zelden de auto voor werkverkeer . Ik zou voor geen geld willen ruilen met de auto , zeker niet als het regent , vriest of stormt . Dan is het juist de moment om je stalen ros te beklimmen , ik geef het toe , 'k heb al eens binnenpretjes als ik al die blinkende koekedozen vooruit zie kruipen in 't verkeer .
Conditioneel betekent het misschien niet veel maar ik ben wel 100% ontspannen als ik thuis kom na een werkdag . Voorheen ( autotijdperk ) was ik opgenaaid na een autoritje van minstens één uur om 16km. te overbruggen . Bovendien draag ik m'n steentje bij om de CO2 uitstoot wat te beperken .
Conditioneel betekent het misschien niet veel maar ik ben wel 100% ontspannen als ik thuis kom na een werkdag . Voorheen ( autotijdperk ) was ik opgenaaid na een autoritje van minstens één uur om 16km. te overbruggen . Bovendien draag ik m'n steentje bij om de CO2 uitstoot wat te beperken .
-
- Mountainbiker
- Berichten: 272
- Lid geworden op: di 11 jul 2006 23:12
- Rijdt met: 29 -T24
- Contacteer:
de fietsvergoeding is al 10 jaar hetzelfde bedrag , mocht men dat eens ferm optrekken ik denk dat er wel weer op fiets zouden kruipen richting werk, uiteindelijk het is goedkoper voor de werkgever, fietsparkeerplaatsen zijn stukken goedkoper dan autoparkeerplaatsen plus de fietser is gezonder, minder ziek, meer op tijd enz ... tijd dus voor bv. 0.50 EUR PER KM, in het handje
yep! :) amai da zou wa geve, ene van het ligfiets wedstrijdteam, die rijdt minstens 80km per dag en die houdt er nu al massa's geld aan over... (kerel rijdt 12000 a 15000 km per jaarchrissie schreef:de fietsvergoeding is al 10 jaar hetzelfde bedrag , mocht men dat eens ferm optrekken ik denk dat er wel weer op fiets zouden kruipen richting werk, uiteindelijk het is goedkoper voor de werkgever, fietsparkeerplaatsen zijn stukken goedkoper dan autoparkeerplaatsen plus de fietser is gezonder, minder ziek, meer op tijd enz ... tijd dus voor bv. 0.50 EUR PER KM, in het handje
pakt dat er daar 8000 voor't werk zijn :) das 4000€ per jaar :p:p
Ik ben ervan overtuigd dat de meeste mensen die een fiets vergoeding krijgen, die opnieuw investeren in hun fiets en/of fiets kledij. Alleen willen bepaalde bestuursleden van overheden en andere bedrijven dat niet begrijpen.Tjorque schreef:yep! :) amai da zou wa geve, ene van het ligfiets wedstrijdteam, die rijdt minstens 80km per dag en die houdt er nu al massa's geld aan over... (kerel rijdt 12000 a 15000 km per jaarchrissie schreef:de fietsvergoeding is al 10 jaar hetzelfde bedrag , mocht men dat eens ferm optrekken ik denk dat er wel weer op fiets zouden kruipen richting werk, uiteindelijk het is goedkoper voor de werkgever, fietsparkeerplaatsen zijn stukken goedkoper dan autoparkeerplaatsen plus de fietser is gezonder, minder ziek, meer op tijd enz ... tijd dus voor bv. 0.50 EUR PER KM, in het handje
pakt dat er daar 8000 voor't werk zijn :) das 4000€ per jaar :p:p
-
- Mountainbiker
- Berichten: 681
- Lid geworden op: di 03 aug 2004 19:28
- Rijdt met: Cannondale F500, Cannondale Rush 5 met Fox vork
Bericht door BikingBrecht »
Ik ga vandaag met de auto naar het werk. Enkel is het 60km. Per rit is dat al gauw een uur. En eerlijk gezegd, een uur op en een uur af ervaar ik toch al een limiet qua tijd woon-werk betreft.
Mocht ik dichter bij mijn werk wonen (max. 30km) dan zou ik wel overwegen om regelmatig met de fiets naar het werk te gaan.
Per dag zou dit ook 2u woon-werkafstand betekenen, maar in die 2u zal ik dan ook 2u gesport hebben en ontstressd zijn.
Als fietstraining is dit in de eerste plaats voornamelijk een training voor basisconditie. Al is dit wellicht ook afhankelijk, hoe je fiets.
En wat een ligfiets betreft, heb ik op een fietsbeurs eens vernomen dat je op een ligfiets eerder je loopspieren gebruikt ipv van je fietsspieren. Een training op een ligfiets kan dus niet gelden als een fietstraining. Als zal je basisconditie wel nog altijd verbeterd worden.
Mocht ik dichter bij mijn werk wonen (max. 30km) dan zou ik wel overwegen om regelmatig met de fiets naar het werk te gaan.
Per dag zou dit ook 2u woon-werkafstand betekenen, maar in die 2u zal ik dan ook 2u gesport hebben en ontstressd zijn.
Als fietstraining is dit in de eerste plaats voornamelijk een training voor basisconditie. Al is dit wellicht ook afhankelijk, hoe je fiets.
En wat een ligfiets betreft, heb ik op een fietsbeurs eens vernomen dat je op een ligfiets eerder je loopspieren gebruikt ipv van je fietsspieren. Een training op een ligfiets kan dus niet gelden als een fietstraining. Als zal je basisconditie wel nog altijd verbeterd worden.
Ik rij nu al een 3 tal jaar met de fiets naar mijn werk. (28enkel)
Eerst met een mtb, en nu al een 10maanden met een ligfiets.
En als ik nu eens met de mtb ga, dan weet ik weer waarom ik met de ligger ga werken: wat een comfort vergeleken met een normale fiets.
En sneller is het ook, gemiddeld met de mtb 1hr10 , met de ligger
nog geen 1hr05.
Nu is het weer doorbijten, maar wanneer het weer goed is.....
Een ligger heeft 1 groot nadeel: bergop is zwaarder, maar al de rest:
comfortabel, snel, minder last van de wind, geen zere kont,nek .......
Maar wanneer je en ligger gewoon bent, zijn de andere fietsen een marteltuig.
mijn ligger: of hier:
http://www.gentseliggers.net/forum/view ... 8&start=15
( mijnen mtb is een '07 stumpjumer met vaste carbon vork)
Eerst met een mtb, en nu al een 10maanden met een ligfiets.
En als ik nu eens met de mtb ga, dan weet ik weer waarom ik met de ligger ga werken: wat een comfort vergeleken met een normale fiets.
En sneller is het ook, gemiddeld met de mtb 1hr10 , met de ligger
nog geen 1hr05.
Nu is het weer doorbijten, maar wanneer het weer goed is.....
Een ligger heeft 1 groot nadeel: bergop is zwaarder, maar al de rest:
comfortabel, snel, minder last van de wind, geen zere kont,nek .......
Maar wanneer je en ligger gewoon bent, zijn de andere fietsen een marteltuig.
mijn ligger: of hier:
http://www.gentseliggers.net/forum/view ... 8&start=15
( mijnen mtb is een '07 stumpjumer met vaste carbon vork)