Met de fiets naar het werk ...

Over alles wat met mountainbike te maken heeft kan je hier je ei kwijt!
Gebruikersavatar
Petrol
Mountainbiker
Berichten: 168
Lid geworden op: ma 11 dec 2006 03:34
Rijdt met: KTM

Bericht door Petrol »

Op die 2.5 jaar nog geen enkele keer. [-o<
Gebruikersavatar
Tjorque
Mountainbiker
Berichten: 548
Lid geworden op: ma 12 jun 2006 20:49
Rijdt met: Maxx Pacemaxx

Bericht door Tjorque »

Black MTBer schreef:Voor degene die 20km en meer enkel naar het werk doen met de fiets nog ni veel plat gereden?
Ik heb er ook al eens aan gedacht om de fiets te nemen voor woon/werk verkeer .(als wa extra training)
Maar mijn grootste zorg is om plat te rijden onderweg niet dak ik dit niet gemaakt zou kunnen krijgen maar vooral het idee om s'morgens om 5 uur halfweg een andere binnenband te moeten steken.
Dit is geen leuke gedachte en di kans zit er wel in .
Of kunnen hier extra handige voorzorgen voor genomen worden??
Schwalbe Marathon Plus steken... Ni zo'n goeiekope bandjes, maar wel heel lek bestendig...

Banden regelmatig checken op glas en andere rommel en da er uit peuteren (zorg ter voor dat die prullen niet doorgedrukt kunnen worden)

Een klein beetje kijken waar ge rijdt (dus in den donkere zien da ge goei lichten hebt), vooral gevandaliseerde bushokjes zijn daar een goei voorbeeld van... Slalom tussen het veiligheidsglas.

Versleten banden tijdig vervangen. Binnenbanden met drieënderdig plakkers vertrouw ik ook niet altijd :)

Bandenspanning regelmatig controleren.

Dat zijn zowat de meeste tips die ik kan geven...
Gebruikersavatar
Rock Rider
Mountainbiker
Berichten: 2881
Lid geworden op: do 14 jul 2005 18:42
Rijdt met: Ritchey Swiss Cross

Bericht door Rock Rider »

Ik ben van plan om ook vanaf de periode dat het mooier weer wordt, met de bike naar het werk te komen...
Elsegem - Kuurne, met de wagen 28,9 km...

Gelukkig staan hier douches die bruikbaar zijn... =D>
erikske
Mountainbiker
Berichten: 138
Lid geworden op: wo 22 sep 2004 23:44
Rijdt met: Trek

Bericht door erikske »

Nu reeds twee jaar met de mountainbike naar het werk , goed voor 32km. heen en terug . Ik neem nog heel zelden de auto voor werkverkeer . Ik zou voor geen geld willen ruilen met de auto , zeker niet als het regent , vriest of stormt . Dan is het juist de moment om je stalen ros te beklimmen , ik geef het toe , 'k heb al eens binnenpretjes als ik al die blinkende koekedozen vooruit zie kruipen in 't verkeer .
Conditioneel betekent het misschien niet veel maar ik ben wel 100% ontspannen als ik thuis kom na een werkdag . Voorheen ( autotijdperk ) was ik opgenaaid na een autoritje van minstens één uur om 16km. te overbruggen . Bovendien draag ik m'n steentje bij om de CO2 uitstoot wat te beperken .
chrissie
Mountainbiker
Berichten: 272
Lid geworden op: di 11 jul 2006 23:12
Rijdt met: 29 -T24
Contacteer:

Bericht door chrissie »

de fietsvergoeding is al 10 jaar hetzelfde bedrag #-o , mocht men dat eens ferm optrekken ik denk dat er wel weer op fiets zouden kruipen richting werk, uiteindelijk het is goedkoper voor de werkgever, fietsparkeerplaatsen zijn stukken goedkoper dan autoparkeerplaatsen plus de fietser is gezonder, minder ziek, meer op tijd enz ... tijd dus voor bv. 0.50 EUR PER KM, in het handje :drunk: =D>
Gebruikersavatar
i-Mac
Kerstman
Berichten: 1336
Lid geworden op: za 01 mei 2004 12:37

Bericht door i-Mac »

Ondanks het feit dat ik in een openbare dienst werk, is er bij ons geen fiets vergoeding. Onze directeur vind dat absurd. makkelijk praten als er altijd een chauffeur klaar staat. [-X
Gebruikersavatar
Tjorque
Mountainbiker
Berichten: 548
Lid geworden op: ma 12 jun 2006 20:49
Rijdt met: Maxx Pacemaxx

Bericht door Tjorque »

chrissie schreef:de fietsvergoeding is al 10 jaar hetzelfde bedrag #-o , mocht men dat eens ferm optrekken ik denk dat er wel weer op fiets zouden kruipen richting werk, uiteindelijk het is goedkoper voor de werkgever, fietsparkeerplaatsen zijn stukken goedkoper dan autoparkeerplaatsen plus de fietser is gezonder, minder ziek, meer op tijd enz ... tijd dus voor bv. 0.50 EUR PER KM, in het handje :drunk: =D>
yep! :) amai da zou wa geve, ene van het ligfiets wedstrijdteam, die rijdt minstens 80km per dag en die houdt er nu al massa's geld aan over... (kerel rijdt 12000 a 15000 km per jaar :drunk:

pakt dat er daar 8000 voor't werk zijn :) das 4000€ per jaar :p:p
Gebruikersavatar
i-Mac
Kerstman
Berichten: 1336
Lid geworden op: za 01 mei 2004 12:37

Bericht door i-Mac »

Tjorque schreef:
chrissie schreef:de fietsvergoeding is al 10 jaar hetzelfde bedrag #-o , mocht men dat eens ferm optrekken ik denk dat er wel weer op fiets zouden kruipen richting werk, uiteindelijk het is goedkoper voor de werkgever, fietsparkeerplaatsen zijn stukken goedkoper dan autoparkeerplaatsen plus de fietser is gezonder, minder ziek, meer op tijd enz ... tijd dus voor bv. 0.50 EUR PER KM, in het handje :drunk: =D>
yep! :) amai da zou wa geve, ene van het ligfiets wedstrijdteam, die rijdt minstens 80km per dag en die houdt er nu al massa's geld aan over... (kerel rijdt 12000 a 15000 km per jaar :drunk:

pakt dat er daar 8000 voor't werk zijn :) das 4000€ per jaar :p:p
Ik ben ervan overtuigd dat de meeste mensen die een fiets vergoeding krijgen, die opnieuw investeren in hun fiets en/of fiets kledij. Alleen willen bepaalde bestuursleden van overheden en andere bedrijven dat niet begrijpen.
BikingBrecht
Mountainbiker
Berichten: 681
Lid geworden op: di 03 aug 2004 19:28
Rijdt met: Cannondale F500, Cannondale Rush 5 met Fox vork

Bericht door BikingBrecht »

Ik ga vandaag met de auto naar het werk. Enkel is het 60km. Per rit is dat al gauw een uur. En eerlijk gezegd, een uur op en een uur af ervaar ik toch al een limiet qua tijd woon-werk betreft.

Mocht ik dichter bij mijn werk wonen (max. 30km) dan zou ik wel overwegen om regelmatig met de fiets naar het werk te gaan.
Per dag zou dit ook 2u woon-werkafstand betekenen, maar in die 2u zal ik dan ook 2u gesport hebben en ontstressd zijn.

Als fietstraining is dit in de eerste plaats voornamelijk een training voor basisconditie. Al is dit wellicht ook afhankelijk, hoe je fiets.

En wat een ligfiets betreft, heb ik op een fietsbeurs eens vernomen dat je op een ligfiets eerder je loopspieren gebruikt ipv van je fietsspieren. Een training op een ligfiets kan dus niet gelden als een fietstraining. Als zal je basisconditie wel nog altijd verbeterd worden.
hdbiker
Mountainbiker
Berichten: 21
Lid geworden op: zo 11 sep 2005 16:34
Rijdt met: stumpjumperke

Bericht door hdbiker »

Ik rij nu al een 3 tal jaar met de fiets naar mijn werk. (28enkel)
Eerst met een mtb, en nu al een 10maanden met een ligfiets.
En als ik nu eens met de mtb ga, dan weet ik weer waarom ik met de ligger ga werken: wat een comfort vergeleken met een normale fiets.
En sneller is het ook, gemiddeld met de mtb 1hr10 , met de ligger
nog geen 1hr05.
Nu is het weer doorbijten, maar wanneer het weer goed is..... 8)
Een ligger heeft 1 groot nadeel: bergop is zwaarder, maar al de rest:
comfortabel, snel, minder last van de wind, geen zere kont,nek .......
Maar wanneer je en ligger gewoon bent, zijn de andere fietsen een marteltuig.
mijn ligger: Afbeelding of hier:
http://www.gentseliggers.net/forum/view ... 8&start=15
( mijnen mtb is een '07 stumpjumer met vaste carbon vork)
Plaats reactie