Met de fiets naar het werk ...

Over alles wat met mountainbike te maken heeft kan je hier je ei kwijt!
Gebruikersavatar
Gf biker
Mountainbiker
Berichten: 2939
Lid geworden op: ma 07 jul 2003 21:46

Bericht door Gf biker »

Black MTBer schreef:Voor degene die 20km en meer enkel naar het werk doen met de fiets nog ni veel plat gereden?
Ik heb er ook al eens aan gedacht om de fiets te nemen voor woon/werk verkeer .(als wa extra training)
Maar mijn grootste zorg is om plat te rijden onderweg niet dak ik dit niet gemaakt zou kunnen krijgen maar vooral het idee om s'morgens om 5 uur halfweg een andere binnenband te moeten steken.
Dit is geen leuke gedachte en di kans zit er wel in .
Of kunnen hier extra handige voorzorgen voor genomen worden??

En als ge met uwe auto plat rijd #-o dan staat ge daar ook een wiel te vervangen zenne en ook om 5 uur s'ochtends en die kans bestaat net zo goed als da ge plat rijd met de fiets. :wink:
d@Mit
Mountainbiker
Berichten: 347
Lid geworden op: za 09 mar 2002 02:00
Contacteer:

Bericht door d@Mit »

Ik rij gemiddeld 2 keer per week met de fiets naar het werk. Enkel is dit ongeveer 25km (Deurne - Mechelen), het is geen mega afstand maar na een aantal dagen kruipt dit toch wel in de kleren. Ik kan niet zo goed tegen "vroeg" opstaan, de weg die ik volg is kaarsrecht. Dwz dat ik bijna een uur wind op kop heb of wind in de rug, soms is dat serieus boenken. In de wintermaanden probeer ik minstens één keer per week met de fiets te gaan werken. Omwillen van een onregelmatig rooster werk ik soms tot 20u00 en dan heb ik niet veel zin meer om nog met de fiets terug te rijden.
Zoals reeds aangehaald in de bericht hierboven (ik denk dr Ivo), je moet goed opletten voor overmoeidheid. Elke dag fietsen en dan nog eens in het weekend een tochtje hier en daar is een serieuze belasting, af en toe met de auto of het openbaar vervoer is zeker de boodschap.
Maratom
Mountainbiker
Berichten: 109
Lid geworden op: za 15 jan 2005 15:40
Rijdt met: Stevens Wave
Contacteer:

Bericht door Maratom »

De laatste jaren probeer ik ook zo'n drie maal per week met de mtb naar het werk te rijden. Heen en weer komt dat op ongeveer 47,5 km en ongeveer een uurtje per rit. Niks speciaals veranderd aan m'n fiets. Enkel wat degelijke verlichting die je eenvoudig kan verwijderen. Afhankelijk van het model en type slijten de bandjes wel wat sneller maar in tegenstelling tot de vele coureurs die ik onderweg tegenkom heb ik nog geen enkele keer plat gereden. Ik vertrek thuis rond 6u15 om rond 7u15 op het werk aan te komen. Omdat ik pas om 8u moet beginnen met werken kan ik er dus nog rustig een douche nemen of onderweg een lekke band herstellen. Ik ben al wel verschillende keren serieus uitgeregend aangekomen. Maar ja dat hoort erbij zeker ?!

Grtz.
Gebruikersavatar
Streets
Mountainbiker
Berichten: 3275
Lid geworden op: ma 20 sep 2004 16:25
Rijdt met: rohloff-Streets-bike;Ronin 110 voorvork; Magura firm tech remmen; Rohloff naaf
Contacteer:

Bericht door Streets »

d@Mit schreef:Zoals reeds aangehaald in de bericht hierboven (ik denk dr Ivo), je moet goed opletten voor overmoeidheid. Elke dag fietsen en dan nog eens in het weekend een tochtje hier en daar is een serieuze belasting, af en toe met de auto of het openbaar vervoer is zeker de boodschap.
Ik rij nu sinds 6 maanden alle dagen naar het werk
21 km enkel
deze dagen wordt het wel vrij zwaar, maar ik herinner mij nog het begin tijdens de zomermaanden. de vrijdag ben je gewoon "op", er plakt precies een zak petatten extra op je velo, terwijl er 13 kabouters je banden de modder inzuigen.

Nu heb ik daar geen probleem meer mee, niet meer moe op vrijdag =D> =D>

grote voordelen
- mooie fietsvergoeding
- 10 kg kwijt, zomaar gratis voor niks
- op TT de rest van de kompagnie, iets makkelijker kunnen volgen (meestal moeten zij mij nu volgen :lol: :oops:
- altijd op tijd opt werk
- geen file meer, en geen transportstress

Streets
Gebruikersavatar
Streets
Mountainbiker
Berichten: 3275
Lid geworden op: ma 20 sep 2004 16:25
Rijdt met: rohloff-Streets-bike;Ronin 110 voorvork; Magura firm tech remmen; Rohloff naaf
Contacteer:

Bericht door Streets »

Gf biker schreef:
Black MTBer schreef:Voor degene die 20km en meer enkel naar het werk doen met de fiets nog ni veel plat gereden?
Ik heb er ook al eens aan gedacht om de fiets te nemen voor woon/werk verkeer .(als wa extra training)
Maar mijn grootste zorg is om plat te rijden onderweg niet dak ik dit niet gemaakt zou kunnen krijgen maar vooral het idee om s'morgens om 5 uur halfweg een andere binnenband te moeten steken.
Dit is geen leuke gedachte en di kans zit er wel in .
Of kunnen hier extra handige voorzorgen voor genomen worden??

En als ge met uwe auto plat rijd #-o dan staat ge daar ook een wiel te vervangen zenne en ook om 5 uur s'ochtends en die kans bestaat net zo goed als da ge plat rijd met de fiets. :wink:
Op 6000 km woon-werkverkeer, slechts één keer lek gereden
Een houtboor van "6" was de dooddoener.
dan kan je ook je autoband vervangen hoor

Streets
Gebruikersavatar
Streets
Mountainbiker
Berichten: 3275
Lid geworden op: ma 20 sep 2004 16:25
Rijdt met: rohloff-Streets-bike;Ronin 110 voorvork; Magura firm tech remmen; Rohloff naaf
Contacteer:

Bericht door Streets »

Gumball schreef:Ik moet elke dag naar Bxl centrum (+/- 20km enkel) en vind het te gevaarlijk om met fiets te doen!

Ik heb wel de chance dat we op ons werk een fitnes, park in nabijheid en douchemogelijkheden hebben en zodanig 's middags 1 uurke kan trainen.
awel gumball, kan ik je vergastten op een ritje naar Brussel
ik vertrek alle dagen vanuit Opwijk, naar Bxl
Ik werk in de buurt van de kVS en rij via mansteen, mollem, kobbegem, cafe wit paard, cafe ouden belg, onder de ring door via veldwegskes, az jette, park van baseliek en leopold 2 laan.

Ik vertrek om 7u30 en ik heb mijn eerst vergadering om 8u30, hierna lekker douchke en fit om er tegen aan te gaan.

Als ge eens wilt meerijden, laat maar iets weten

Streets
Gebruikersavatar
Tjorque
Mountainbiker
Berichten: 548
Lid geworden op: ma 12 jun 2006 20:49
Rijdt met: Maxx Pacemaxx

Bericht door Tjorque »

hdbiker schreef: mijn ligger: Afbeelding of hier:
http://www.gentseliggers.net/forum/view ... 8&start=15
( mijnen mtb is een '07 stumpjumer met vaste carbon vork)
die heb ik precies een tijdje geleden gezien... :)
Gebruikersavatar
Gf biker
Mountainbiker
Berichten: 2939
Lid geworden op: ma 07 jul 2003 21:46

Bericht door Gf biker »

Streets schreef:
Ik vertrek om 7u30 en ik heb mijn eerst vergadering om 8u30, hierna lekker douchke en fit om er tegen aan te gaan.

Streets
Amaai :-k da zal daar nogal stinken op die vergadering 8-[ :lol: :lol: :lol:
Gebruikersavatar
Tjorque
Mountainbiker
Berichten: 548
Lid geworden op: ma 12 jun 2006 20:49
Rijdt met: Maxx Pacemaxx

Bericht door Tjorque »

Gf biker schreef:
Streets schreef:
Ik vertrek om 7u30 en ik heb mijn eerst vergadering om 8u30, hierna lekker douchke en fit om er tegen aan te gaan.

Streets
Amaai :-k da zal daar nogal stinken op die vergadering 8-[ :lol: :lol: :lol:
ik rij ook al jaar en dag overal met de vlo naartoe zonder te kunnen douchen...
In't middelbaar was da 16km doorperen (gemiddeld 32 rijden) en dan alles uitschiete en late drogen op de chauffage...
Vandaag den dag is daar nog nix aan veranderd :lol: buiten 't feit dak nog maar den helft zo ver moet.

mijn lijf is gewoon van af en toe is goe te zwete en 'k kan u met een gerust hart zeggen da ik nog nooit klachten heb gehad... zelfs ni in een volle warme aula :)
Gebruikersavatar
ruuducati
Mountainbiker
Berichten: 163
Lid geworden op: zo 10 sep 2006 16:01
Rijdt met: Merida Matts 500 WCS-lite-M, 2012 Rocky Mountain Element 970

Bericht door ruuducati »

Ik sinds een tweetal weken, op en af 46km en per traject ben ik ongeveer een 50' onderweg. Kan wel douchen, moest dit niet kunnen dan begon ik er niet aan.
Daarna begin ik vol energie aan de lessen 'Lichamelijke Opvoeding'.

Had voorheen nooit gefietst, gewoon ene Merida Matts 500 Magura gekocht en die voldoet standaard zeer goed voor woon-werk.

Wel al op 2 weken tijd 'op een haar na' omver gereden op een rond punt -met fluovest en knipperledverlichting- en vandaag achterste derailleur afgerukt door over stuk tak te rijden bij het voorbijsteken van scholieren op de fiets. Dus sta voor domme onkosten wat er blijkbaar ook bij hoort.

Vandaag bij -5° vertrokken met mountainbike.be windtex, thermisch onderhemdje en lange broek en gene kou gehad.

Gewoon doen zou ik zeggen!!!
Plaats reactie