Met de fiets naar het werk ...

Over alles wat met mountainbike te maken heeft kan je hier je ei kwijt!
Gebruikersavatar
Streets
Mountainbiker
Berichten: 3275
Lid geworden op: ma 20 sep 2004 16:25
Rijdt met: rohloff-Streets-bike;Ronin 110 voorvork; Magura firm tech remmen; Rohloff naaf
Contacteer:

Bericht door Streets »

het begint al aardig friskes te worden, niet?

hoe doen jullie dat?
mijn northwave handschoenen zijn best warm in de ochtend, maar veel te warm op terug te komen, net hetzelfde met de vest, muts,...

nemen jullie 2 exemplaren mee?
Streets
Gebruikersavatar
pt3r
Mountainbiker
Berichten: 1129
Lid geworden op: wo 28 mar 2007 15:25
Rijdt met: is a pipebomb.

Bericht door pt3r »

Idd het wordt fris aan de vis. Ik breng thermo gloves en skullcap meer voor 's morgens en handschoenen zonder vingers voor 's avonds. Binnekort zal het wel niet meer nodig zijn wegens gewoon koud. :lol: Ik neem ook een oblo shirt met korte mouwen voor 's avonds en een craft met lange voor 'smorgens. Bij extra koud weer doe ik ook een filtermask aan dat beschermt tegen de koude maar ook tegen de uitlaatgassen die langer blijven 'hangen' bij winterse temperaturen.

Maar nog veel belangrijker; ik zorg dat de batterijen van mijn lichten allemaal goed opgeladen zijn en ik neem extra AAA mee voor de knipperende led lichtjes voor de fiets en de rughzak.
Gebruikersavatar
B-artiest
Mountainbiker
Berichten: 463
Lid geworden op: za 24 mar 2007 22:04
Rijdt met: 29er Trek Superfly and 26er Merida Matts Lite-M

Bericht door B-artiest »

Awel ik ben vandaag met korte broek gereden.

Overtrekjes over de schoenen wel (mijn northwave schoenen hebben een airflow systeem, en die koude lucht is er anders teveel aan)

Thermovest

Skibuff rond de nek

Helm op

Zomerhandschoenen met lange vingers

Was perfect te doen...
Gebruikersavatar
Streets
Mountainbiker
Berichten: 3275
Lid geworden op: ma 20 sep 2004 16:25
Rijdt met: rohloff-Streets-bike;Ronin 110 voorvork; Magura firm tech remmen; Rohloff naaf
Contacteer:

Bericht door Streets »

B-artiest schreef:Awel ik ben vandaag met korte broek gereden.
harde kerel
hoe laat vertrek jij.?
wel een verschilletjes tussen 7u en 8u, in temperatuur

Streets
Gebruikersavatar
Streets
Mountainbiker
Berichten: 3275
Lid geworden op: ma 20 sep 2004 16:25
Rijdt met: rohloff-Streets-bike;Ronin 110 voorvork; Magura firm tech remmen; Rohloff naaf
Contacteer:

Bericht door Streets »

pt3r schreef:Bij extra koud weer doe ik ook een filtermask aan dat beschermt tegen de koude maar ook tegen de uitlaatgassen die langer blijven 'hangen' bij winterse temperaturen.

Maar nog veel belangrijker; ik zorg dat de batterijen van mijn lichten allemaal goed opgeladen zijn en ik neem extra AAA mee voor de knipperende led lichtjes voor de fiets en de rughzak.
ik heb nu een sigma spotteken op mijnen helm, da geeft.
ge ziet die bestuurders zo verschieten als ge bij hun binnenkijkt.
zichtbaar :wink:

filtermask?
ik doe mijne buff voor de mond, maar das ni zo efficient.
zeker niet als het vriest, dan vriest uwen buff helemaal dicht, elke 10 min een kawrtslag draaien is dan de oplossing (maariets kouder in de net)

wat is dan juist een filtermask?

Streets
pvandebe
Mountainbiker
Berichten: 2400
Lid geworden op: wo 17 mei 2006 21:18
Rijdt met: Vanalles

Bericht door pvandebe »

Ja, wil 'k ook wel 'ns weten, van de filtermask,

maar ook, Streets, wat is een buf ? Een sjaal ?

'k Vind dat echt shit dingen voor en 's morgens en 's avonds nodig hebben want zo is m'n rugzak echt wel propvol. Dat was vorige week. Vanaf nu hou 'k 't gewoon bij 't zelfde...

'k Ben eigenlijk ook op zoek naar een GROTE rugzak die niet op je rug ligt, iets met een stalen frame of zo, enig idee ?
Gebruikersavatar
carl hungus
Mountainbiker
Berichten: 161
Lid geworden op: wo 07 jan 2004 14:25
Rijdt met: merida matts tfs 900 magura

Bericht door carl hungus »

die van deuter zijn volledig los van de rug. nadeel is wel dat alles in de rugzak krom zit. geen probleem als het enkel kledij en eten is, maar als je evt papieren, kaftjes of lectuur wil meenemen, is dat natuurlijk niet zo ideaal.
Gebruikersavatar
Streets
Mountainbiker
Berichten: 3275
Lid geworden op: ma 20 sep 2004 16:25
Rijdt met: rohloff-Streets-bike;Ronin 110 voorvork; Magura firm tech remmen; Rohloff naaf
Contacteer:

Bericht door Streets »

pvandebe schreef:maar ook, Streets, wat is een buf ? Een sjaal ?
http://www.derondeshop.be/shop/product. ... 183&page=1

zoiets ongeveer
polyvalent gebruik, muts , sjaal,...

je hebt er ook hele warme voor in de winter

Streets
Gebruikersavatar
pt3r
Mountainbiker
Berichten: 1129
Lid geworden op: wo 28 mar 2007 15:25
Rijdt met: is a pipebomb.

Bericht door pt3r »

Het filtermask dat ik gebruik is dit hier:

http://www.respro.com/urbancommuting_cycling.php

Ik geef toe dat ik dat niet voor mijn plezier aan doe want je ademt toch wel iets zwaarder met zo'n masker op maar als ik zo een paar weken heb rondgereden in de Brusselse ochtendspits is die witte vervangfilter al behooorlijk grijs geworden. Dat sigma spotje is dat met een battery pack?
pvandebe
Mountainbiker
Berichten: 2400
Lid geworden op: wo 17 mei 2006 21:18
Rijdt met: Vanalles

Bericht door pvandebe »

pt3r, Kan je dat hier ergens in Brussel kopen ? Zoiets zoek 'k dus ook al een tijdje !

@Streets : Was vorige week in de Decathlon, lagen mutsen die je ook als sjaal kan gebruiken of als oorverwarmer....Mij eentje meegetsjoept natuurlijk. Goeie koop !
Plaats reactie