Bikesport.be

Over alles wat met mountainbike te maken heeft kan je hier je ei kwijt!
Gebruikersavatar
Pieterke
Mountainbiker
Berichten: 214
Lid geworden op: vr 08 sep 2006 02:51
Rijdt met: Cannondale Scalpel

Bericht door Pieterke »

jaro schreef:
koenvgn schreef: Het zal nie veel helpen vrees ik maar wat kan ik nog doen...
Beetje absurd niet om langs te gaan vanuit Hasselt tot in Brussel denk ik zo...
Voor 129 € zou ik toch is tot daar gaan, mijn geld eisen en anders voor 129 € meenemen.
Laat ze dan de politie er maar bijhalen.
Ik zit met een gelijkaardig probleem maar dan met men internetleverancier.

Een advocaat uit de familie raad ons aan om klacht in te dienen bij de Vrederechter, als ik het goed begrepen heb kost dit je niets.

Pieter
Gebruikersavatar
koenvgn
Mountainbiker
Berichten: 217
Lid geworden op: di 17 okt 2006 22:16
Rijdt met: Rocky mountain element 999 RSL 2014 - Specialized marathon carbon 29' 2013
Contacteer:

Bericht door koenvgn »

Heb deze morgen ineens reactie gekregen van bikesport via mail. Zou het ineens zijn omdat ik met een advocaat dreigde of zouden deze mensen ook dit forum bekijken?

Mailtje dat ik kreeg:
Koen,

Kan je mij aub je rekeningnummer geven. Deze belangrijke informatie ontbrak spijtig
genoeg in uw aangetekend schrijven.

mvrgr

Roald

Eigenaardige vraag niet? Ze hebben mijn klantengegevens en toch ook het geld van mijn rekening gehaald en nu ineens hebben ze zogezegd geen rekeningnummer om alles op terug te storten.
Heb al gereageerd maar ik zal pas gerust zijn als ik het geld op m'n rekening zie staan.
Een mens zou dan misschien ook verontschuldigingen verwachten... maar dat zal wel weer teveel gevraagd zijn denk ik.
Gebruikersavatar
Foxy
Mountainbiker
Berichten: 2490
Lid geworden op: wo 23 sep 2009 11:39
Rijdt met: Een voor op 't strand en een voor op de weg.

Bericht door Foxy »

Bij dergelijke zaken dreig ik altijd met test-aankoop, dan plooien ze wel vlug.
Gebruikersavatar
Steven vd Eynde
Mountainbiker
Berichten: 2896
Lid geworden op: di 02 jan 2007 18:19
Rijdt met: C'dale Flash - C'dale Rush Carbon 2 - C'dale SM500 - Endorfin Speed III
Contacteer:

Bericht door Steven vd Eynde »

koenvgn schreef: Beetje absurd niet om langs te gaan vanuit Hasselt tot in Brussel denk ik zo...
Het was misschien de moment om eens een forumbus in te leggen naar ginder... :-D
Gebruikersavatar
koenvgn
Mountainbiker
Berichten: 217
Lid geworden op: di 17 okt 2006 22:16
Rijdt met: Rocky mountain element 999 RSL 2014 - Specialized marathon carbon 29' 2013
Contacteer:

Bericht door koenvgn »

Als ik da hier allemaal leesn zou een gewone bus nie voldoende zijn denk ik. Eerder nen boeing 747...
Gebruikersavatar
jandewilder
Mountainbiker
Berichten: 40
Lid geworden op: wo 20 apr 2005 17:22
Rijdt met: Cannondale Caffeïne F2

Bericht door jandewilder »

Voor mij ook een plaats reserveren op die bus aub.. :-?

Vorige week, na herhaaldelijk bellen & mailen eindelijk iemand aan de lijn gehad. Eén van de producten die ik besteld had was zogezegd nog niet op stock... en daardoor houden ze een heel deel van de bestelling tegen. Dit kan toch echt niet...

Kunnen we niet gezamelijk, onder de naam van alle "gedupeerden" actie ondernemen tegen deze mensen. Ik dacht aan een soort van "open brief", vanuit Mountainbike.be waarin we even wat dingen aanhalen. Ze moeten toch ook beseffen dat dit geen manier van zaken doen is en dat dit forum wel enige impact heeft op de MTB-sector in Vlaanderen.. Misschien iemand van de web-moderators een voorstel? Ik wil mij hiervoor gerust engageren...

Ik ben zelf zelfstandige, als ik zo met mijn klanten op zou gaan dan was ik er al lang niet meer... :-?
Gebruikersavatar
letsgetloose
Mountainbiker
Berichten: 305
Lid geworden op: do 20 aug 2009 18:19

Bericht door letsgetloose »

Met zen allen verzamelen, en gezamelijke brief sturen naar test-aankoop. En daarna naar de rechtbank van koophandel gaan, tzal snel afgelope zijn. :bounce:
Gebruikersavatar
jandewilder
Mountainbiker
Berichten: 40
Lid geworden op: wo 20 apr 2005 17:22
Rijdt met: Cannondale Caffeïne F2

reactie.

Bericht door jandewilder »

Onderstaand het e-mail verkeer dat ik vandaag... na reactie op het forum en PROBIKE Tervuren in CC... mocht ontvangen. (lezen van onder naar boven, laatste mail van vanavond 20.50)

Ik laat wel weten als ik de materialen ontvangen heb...

-------------------------------
Beste

1) Onderstaande mails bevestigen dat ik de betaling vooraf overgemaakt heb via een gewone bank-overschrijving (heeft uw boekhouding dit niet geregistreerd???), dit heb ik voor de zekerheid nog even gecontroleerd; en het bedrag is wel al enige tijd volledig van mijn rekening. Ik denk dat dit van mij ook de correcte manier van betalen was. (24/08 bestelling geplaatst en betaald..) U heeft hierop zelf gereplyd... dat de rest van mijn bestelling spoedig zou volgen..
---------------------------------------------

----- Original Message -----

From: <jdw@gdwsecurity.be>

To: <info@bikesport.be>

Sent: Monday, August 31, 2009 1:16 PM

Subject: www.bikesport.be contactForm

> This is an automated message sent by www.bikesport.be

> -----------------------------------------------------------------

> Page : contact

> Form : contactForm

> User : User was not logged in.

> -----------------------------------------------------------------

> name: Jan De Wilder

> email: jdw@gdwsecurity.be

> message: Geachte,

> Ik plaatste vorige week maandag 24/08 een bestelling, dewelke ik

> onmiddelijk betaalde met een overschrijving.

> Tot op heden heb ik nog niets ontvangen.

> Gelieve mij per kerende enige feedback te geven.

>

> Met vriendelijke groeten,

>

> Jan De Wilder.

--------------------------------

2) Net als u ken ik de problematiek van leveranciers die met leveringen uitblijven, in mijn sector is daar meestal een reden voor... desalniettemin informeren wij onze klanten dat hun materialen enige vertraging zullen oplopen. Het uitblijven van de levering door uw leverancier verwijt ik u zeker niet.. maar het niet informeren van uw klanten (en dit ben ik zeker en vast niet alleen...) wel.

3) Ik zal in overweging nemen om in de toekomst nogmaals een bestelling te plaatsen bij uw firma, maar uw toegeving & vooral uw reactie komt nogal laat...

4) Ik ben in blijde verwachting op de zending, ik zal u per kerende bevestigen dat deze is aangekomen. U dient bijgevolg geen saldo terug te stortten.

---------------------------------------------------
Sent: Mon, 28 Sep 2009 19:16:07 +0200
Subject: Re: Bikesport.be

Beste Jan,

1° Zoals u waarschijnlijk op uw rekeninguittreksels van uw credit card gezien hebt, heeft u tot nog toe niets betaald. Wij moeten elke betaling - zelfs met een kredietkaart - manueel aanvaarden. Wij doen dit slechts op het moment dat een bestelling voor 100% afgehandeld is - dus ook als er backorders blijven openstaan. Ik denk dat dit correct is.

2° Wij hebben geen controle op de voorraden van onze leveranciers. Als de doorlevering van een leverancier vertraging oploopt, dan staan wij ook hier machteloos tegenover. Wij kunnen alleen maar de informatie doorgeven die wij krijgen en deze is meestal onduidelijk.

3° Voor elke webshop zijn er waarschijnlijk tevreden als ontevreden klanten. Wij proberen dit tot een minimum te beperken en zoeken steeds naar een commerciële oplossing. Meestal gaat het dan om gratis producten of een aankoopbon voor een komende bestelling. In uw geval kan u volgende code gebruiken bij een volgende aankoop: xxxx-583515162-xx. Deze code geeft u recht op een korting van 15 euro of 10% van uw laatste bestelling. Opteert u er voor om geen bestellingen meer bij ons te plaatsen, dan mag u deze gerust aan iemand doorgeven of gebruiken in onze winkel in Asse waar u zich ter plaatse kan vergewissen van de voorraad.

4° De tube van Camelbak werd deze avond geleverd en de volledige backorder vertrekt morgenochtend met pakketnummer xxxx via onze transporteur DPD.

Wij bieden u onze oprechte excuses voor het ongemak en groeten u

Het BikeSport Team
Roald
-------------------------------

Sent: Monday, September 28, 2009 5:56 PM
Subject: RE: Bikesport.be

Beste Roald

Hierbij opteer ik om terugbetaald te worden voor het product in back-order (mijn rekeningnummer heb je zeker en vast nog van mijn betaling.) De (standaard) binnenband die (na ettelijke weken) reeds binnen is mag je mij nog nasturen. Als ik van mijn leveranciers zo lang moet wachten op bepaalde materialen, stel ik me al vragen... en als het dan toch zo is dan geef ik zeker en vast tijdig feedback aan mijn klanten omtrent de verwachte levertermijn. “Concollegas” van jullie, waarbij ik in het verleden reeds bestellingen plaatste hadden deze problemen nooit, dit is ook een constatatie die bij mij vragen oproept.

Ik persoonlijk vind dat er enkele dingen zijn die jullie in het achterhoofd dienen te houden als het om (on-line) verkoop gaat.. en daar houden jullie geen rekening mee. Ooit eens gedacht om de site aan te passen, zodat de klant kan zien welke producten er al dan niet voorradig zijn? Dit zou veel problemen oplossen, en die problemen zijn er blijkbaar al veel langer als vandaag (cfr. Forum Mountainbike.be). Spijtig om te constateren dat zulk goed opzet volledig de mist in gaat, want als er één ding is dat jullie moeten uitstralen is het dat de klant koning is. (Zeker als je géén rechtstreeks contact met mekaar hebt.)

Kortom, ik hoop voor alle volgende kopers op een verbetering van jullie service & dat jullie de belofte hieromtrent kunnen waarmaken. Ik zal het misschien ooit eens opvangen via via, maar jullie belangrijkste vorm van reclame; nl. Mond aan mond heeft reeds vele schade opgelopen.

Gelieve mij per kerende te bevestigen, binnen de 24u, of de back-order wordt nagestuurd & het openstaande bedrag wordt terugbetaald.

Met vriendelijke groet,

Jan De Wilder
--------------------------------
Sent: maandag 28 september 2009 16:49
To: Jan De Wilder - GDW Security
Subject: Re: Bikesport.be

Beste,

Dank u voor de construvtieve opmerking.

Zoals ik eerder al aan de telefoon zei zijn wij momenteel wat onderbemand en het is inderdaad soms moeilijk om binnen te geraken. Vanaf 1 november beginnen er 2 extra krachten bij ons te werken en zou alles opgelost moeten zijn.

Wat betreft uw backorders hebben wij zoals gezegd een deel binnen en wachten nog slechts op een product. Van zodra dit binnen is ontvangt u alles. U kan ook gewoon opteren om terugbetaald te worden.

Roald
----------------------------------

To: info@probike.be

Cc: info@bikesport.be

Sent: Monday, September 28, 2009 8:35 AM

Subject: Bikesport.be

Geachte,

Als zéér tevreden klant bij jullie bestelde ik weken geleden wat materiaal voor mijn bike bij de site bikesport.be. Deze site verwijst naar jullie shop, als partner; waardoor mijn vertrouwen zeer groot was om hier te bestellen.

Ik heb echter nog nooit zulke slechte ervaringen gehad met een on-line aankoop, ze reageren niet op mails, nemen bijna nooit de telefoon op en geven steeds een have uitleg.. De link hieronder van Mountainbike.be toont aan dat ik zeker en vast niet de enige klant ben die met deze firma een probleem heeft:

http://forum.mountainbike.be/viewtopic. ... sc&start=0

Ik wou jullie gewoon even melden dat hierdoor ook jullie naam (die hieraan gelinkt is) in een slecht daglicht wordt gesteld, ik weet niet wat jullie exacte link is met deze mensen; maar dit komt jullie reputatie ook niet ten goede.

Ondertussen wacht ik nog steeds op enkele (standaard) items van mijn eerste (& laatste) bestelling.

Met vriendelijke groet,

Jan De Wilder
Gebruikersavatar
Aardbei
Mountainbiker
Berichten: 102
Lid geworden op: wo 04 jun 2008 14:58
Rijdt met: El Peligroso

Bericht door Aardbei »

Wie zich afvraagt waarom er niet op mails gereageerd wordt, ze hebben het te druk met het beantwoorden van berichten op julmtb :

profiel van proracing

Joined: 19 Jun 2006
Total posts: 11986
[2.97% of total / 10.01 posts per day]
Location: belgique
Website: http://www.bikesport.be
Occupation: mecano vélo
Interests: ww
Gebruikersavatar
Tom
Mountainbiker
Berichten: 332
Lid geworden op: za 09 mar 2002 02:00
Rijdt met: Ridley Scorpion, Scott Addict Sl, Emrin cross
Contacteer:

Bericht door Tom »

Bon, ik voel mij moreel verplicht om ook mijn ervaringen met Bikesport neer te pennen. Deze hebben echter geen betrekking op hun online verkoopsaktiviteiten gezien ik niet ver van Asse woon.

Ben een meer dan tevreden klant ! Heb al verschillende aankopen gedaan, steeds aan een scherpe prijs en meer dan voldoende geïnformeerd over de producten. Onlangs een koersfiets à la carte samen la stellen waarvan niet onmiddellijk alle onderdelen voorradig waren. Zonder enig probleem andere stukken op gemonteerd in afwachting van de levering. Zelfs ongevraagd een paar extra's gekregen, elders nog nooit meegemaakt.

Onlangs hebben ze een crash gehad in hun informaticasysteem waardoor er logischerwijs wat problemen zijn opgetreden in de administratie, misschien zijn sommige problemen daaraan te wijten ?

Akkoord, ze telefonisch bereiken is bijna onmogelijk. Maar als je ter plaatse gaat weet je wel waarom. Winkel heeft echt wel succes en veel werknemers zijn er niet (2 mecano's (zeer goede trouwens !), zaakvoerder en verkoper). Komt daar nog eens bij dat de zaakvoerder nog 2 andere winkels heeft die ook opgevolgd moeten worden.
Ik heb gehoord dat vanaf november er 2 nieuwe krachten bijkomen, normaal gezien zullen de zaken dan wat vlotter lopen.
Plaats reactie