Met de fiets naar het werk

Over alles wat met mountainbike te maken heeft kan je hier je ei kwijt!
el gordo
Mountainbiker
Berichten: 1408
Lid geworden op: zo 10 jan 2010 21:06
Rijdt met: heeft geen zijwieltjes meer

Bericht door el gordo »

Gereden op 700*23 op 9bar.
Geen enkel slippertje of dergelijke.

Maar ik heb wel quasi continu gereden door verse sneeuw waar nog geen of nauwelijks fietsers hadden gereden. Maandag zal anders worden, dan zal ik mijn banden maar wat platter zetten...
Gebruikersavatar
pukkie89
Mountainbiker
Berichten: 756
Lid geworden op: ma 08 okt 2007 17:04
Rijdt met: Specialized Stumpjumper sworks 29", Epic sworks 29"
Contacteer:

Bericht door pukkie89 »

Maandag zal het met de mtb worden met de ice spikers
vienne
Mountainbiker
Berichten: 157
Lid geworden op: za 04 sep 2010 16:09
Rijdt met: VR46.IT

Bericht door vienne »

Deze morgen met de spijkerbanden naar't werk (ja er moeten er sommige op zaterdag werken)

Heel goed kunnen rijden, maar enkel den temperatuur :evil: , -14 in't pajottenland deze morgen om 6u00.

Tegen dat ik op't werk aankwam 45 minuten later konde mijn vingers afbreken.

Eerste kwartier heb ik een warm kopje koffie in mijn handen gehouden...

Zolang ik reed ging het nog, maar dan bij binnenkomen en de warmte #-o

In mijn wanten staat extreme cold, maar zo aangenaam vind ik da toch nog ni zenne.

Wat dragen jullie tegen deze koude, het moet natuurlijk nog een beetje makkelijk zijn om te remmen ook, versnellingen bedien, da hoeft ni echt, want na enkele kilometers in de koude werkten deze toch al helemaal ni meer :cry: :cry:
vivkemobiel
Mountainbiker
Berichten: 471
Lid geworden op: di 10 jul 2007 18:25
Rijdt met: Specialized Era Expert 2015 (fully); Specialized Fate Expert 2012 en 2013 (29-er)

Bericht door vivkemobiel »

vienne schreef:Deze morgen met de spijkerbanden naar't werk (ja er moeten er sommige op zaterdag werken)

Heel goed kunnen rijden, maar enkel den temperatuur :evil: , -14 in't pajottenland deze morgen om 6u00.

Tegen dat ik op't werk aankwam 45 minuten later konde mijn vingers afbreken.

Eerste kwartier heb ik een warm kopje koffie in mijn handen gehouden...

Zolang ik reed ging het nog, maar dan bij binnenkomen en de warmte #-o

In mijn wanten staat extreme cold, maar zo aangenaam vind ik da toch nog ni zenne.

Wat dragen jullie tegen deze koude, het moet natuurlijk nog een beetje makkelijk zijn om te remmen ook, versnellingen bedien, da hoeft ni echt, want na enkele kilometers in de koude werkten deze toch al helemaal ni meer :cry: :cry:
Ik ga ook elke dag met de fiets naar Brussel (24 km) en had enorm problemen met de vingers. Al verschillende handschoenen gekocht maar bij temperaturen van boven -7°C waren er geen enkel die voldoen, zelfs mijn skihandschoenen nie.
DinsdagNM een paar verwarmde handschoenen besteld via internet en woensdagmorgen heeft DHL ze al komen leveren. Woensdagavond batterijen opgeladen en al 2 dagen getest; gisteren bij -10°C geen enkel koud gevoel, anders kon ik niet meer met de fiets gaan. De batterijen gaan 2 u mee, opladen zoals batterij van GSM. En zo kunnen we verderfietsen.
Gebruikersavatar
pukkie89
Mountainbiker
Berichten: 756
Lid geworden op: ma 08 okt 2007 17:04
Rijdt met: Specialized Stumpjumper sworks 29", Epic sworks 29"
Contacteer:

Bericht door pukkie89 »

Ik draag deze.

Nog nooit koude handen gehad.
Koop uw handschoenen ook niet klein want dan heb je ook problemen. (is zoals schoenen)

Afbeelding

Schakelen en remmen gaan ook nog vrij vlot
Laatst gewijzigd door pukkie89 op za 04 feb 2012 13:07, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
MC Jo
Mountainbiker
Berichten: 1425
Lid geworden op: wo 07 jun 2006 11:49
Rijdt met: GT Zaskar 100 9R; Scott Spark 720; Merida Scultura 400 disc;

Bericht door MC Jo »

Ik heb een stel roeck handschoenen. Dinsdag, bij -8 en stevige tegenwind, geen koude vingers gehad. Vond het super. Heb anderzijds de northwave celsius schoenen, wat altijd al goede schoenen zijn voor mij, maar daar toch koude tenen mee gehad. Vermoedelijk de verkeerde kousen aan gedaan, want anders nog nooit problemen mee gehad. Voor de rest 2 broeken en 5 lagen ondergoed en truien.
Kou ==> Geen problemen mee, regen daarentegen!!!
Gebruikersavatar
pukkie89
Mountainbiker
Berichten: 756
Lid geworden op: ma 08 okt 2007 17:04
Rijdt met: Specialized Stumpjumper sworks 29", Epic sworks 29"
Contacteer:

Bericht door pukkie89 »

Ik heb ook liever koude dan regen.
Gebruikersavatar
Lust
Mountainbiker
Berichten: 364
Lid geworden op: za 11 nov 2006 12:33
Rijdt met: Scott Racing Team custom build & Scott Spark 40
Contacteer:

Bericht door Lust »

Koude handen...een probleem voor velen onder ons.
Onlangs ook nieuwe handschoenen gekocht van Mavic en ze trekken op geen kl*ten.
Nochtans staat er ook "cold ride" op hun site.
Ze zijn enkel te verdragen bij temperaturen rond het vriespunt en dan nog...
Nog maar eens € 60,00 down the drain.
Rij nu met de ski-handschoenen van mijn zoon. Ooit eens gekocht in de Macro voor, ik dacht, € 20,00. merk Salomon.
Het is een handschoen in een want.
Er staat -30° op en... geen koude handen meer. Super handschoentje.
BeeMeRke
Mountainbiker
Berichten: 222
Lid geworden op: za 29 mei 2010 12:03
Rijdt met: CUBE

Bericht door BeeMeRke »

Het ging gisterenavond heel goed en deze morgen, ondanks een beetje invriezen was het ook nog goed te doen. Ik voelde wel dat het hier en daar wat tricky was, maar ben dan ook heel onervaren. Moet wel zeggen dat op sommige plaatsen het fietspad helemaal niet was vrijgemaakt en er zelfs 'bergen' sneeuw lagen die ze van de rijweg opzij hadden geschoven met sneeuwruimers.... Niet leuk om daar door te ploeteren.
Pinkjes en duimen waren ijslollies en heb nogthans dikke handschoenen, dus toch nog eens rondkijken voor iets beter. Tot een -5°C zijn ze nog te doen , maar er onder falen ze big time.
Anywayz, vanavond weer want vind het wel leuk en in de haven waar er weinig verkeer is is het echt prachtig op sommige plekken.

Groeten.
mountain-biker
Mountainbiker
Berichten: 278
Lid geworden op: do 08 nov 2007 20:47
Contacteer:

Bericht door mountain-biker »

MC Jo schreef:Ik heb een stel roeck handschoenen. Dinsdag, bij -8 en stevige tegenwind, geen koude vingers gehad. Vond het super. Heb anderzijds de northwave celsius schoenen, wat altijd al goede schoenen zijn voor mij, maar daar toch koude tenen mee gehad. Vermoedelijk de verkeerde kousen aan gedaan, want anders nog nooit problemen mee gehad. Voor de rest 2 broeken en 5 lagen ondergoed en truien.
Kou ==> Geen problemen mee, regen daarentegen!!!
Heb ook al van alles geprobeerd , ietwat dunnere handschoenen en dan 2 paar over elkaar trekken kan helpen .
Een Clubmaat van mij heeft sinds deze winter ook handschoenen van Roeck en is daar extreem content van , blijkbaar zijn deze in de praktijk dus een van de betere ?...

Grtz .
Plaats reactie