Met de fiets naar het werk

Over alles wat met mountainbike te maken heeft kan je hier je ei kwijt!
Gebruikersavatar
phille
Mountainbiker
Berichten: 2003
Lid geworden op: do 01 jan 1970 02:00
Rijdt met: Bravo met het nieuwe forum !
Contacteer:

Bericht door phille »

ff ook open kaart spelen :-)

32km enkel dus 64km/dag
douchke opt werk en aan den desk
altijd rustig rijden maximum 140HR, en alst lukt langs de Vaart een brommerke tegenkomen en in de slipstream meeglijden :D
Gebruikersavatar
Kurry
Mountainbiker
Berichten: 181
Lid geworden op: di 10 sep 2002 02:00
Rijdt met: SCOTT SPARK RC

Bericht door Kurry »

amaai, chapeau Phille!!! en wat als het str*ntweer is ? :-?
Gebruikersavatar
phille
Mountainbiker
Berichten: 2003
Lid geworden op: do 01 jan 1970 02:00
Rijdt met: Bravo met het nieuwe forum !
Contacteer:

Bericht door phille »

Kurry schreef:amaai, chapeau Phille!!! en wat als het str*ntweer is ? :-?
We zijn met 2, 1 maal eens vertrokken bij licht briesje (ergens in mei ofzo) wat na 15minuten omsloeg naar hondenweer, en dan ga je dus achter elkaar rijden dan naast elkaar. Resultaat 15 minuten later opt werk, kou kou kou en de wind in uw gezicht da deed pijn, maar moet eens kunnen. Dus liever ni bij KOUD HONDENWEER, alst warm is en tregent dan ist goe te doen. (kurry, enkel in de vakanties kan ik dat doen de kids moeten nog naar creche enzo tijdens het jaar :roll: )
Gebruikersavatar
Kurry
Mountainbiker
Berichten: 181
Lid geworden op: di 10 sep 2002 02:00
Rijdt met: SCOTT SPARK RC

Bericht door Kurry »

lang leve de vakanties hé !!! :wink:
Gebruikersavatar
FRENS
Mountainbiker
Berichten: 89
Lid geworden op: vr 03 mei 2002 02:00
Rijdt met: Canyon

Bericht door FRENS »

ik rij een 3-tal keren per week met de bike naar het werk. Enkele rit is 30 kilometer waarvan 25 km langs het kanaal, ééntonig maar zeer veilig, kom amper een auto tegen
Dobbie
Mountainbiker
Berichten: 13
Lid geworden op: zo 26 jan 2003 01:32
Rijdt met: Specialized Rockhopper Pro

Bericht door Dobbie »

Ik ga bijna elke dag met de fiets naar het werk,32 km heen en terug.
Juist in de winter neem ik soms de bus.
Gebruikersavatar
RacScott
Mountainbiker
Berichten: 138
Lid geworden op: za 06 jul 2002 02:00
Rijdt met: Scott Comp Racing
Contacteer:

Bericht door RacScott »

Als mijn polske genezen is ga ik terug met fiets naar werk. Dit is 17km op en 17km terug. Met de vroege en de nachtshift is soms wel opofferen.
Met de vroege vertrekken om 4u50 dan kan ik nog douche voor ik begin te werken. Met de nachtshift is de terugkeer lastig, je wilt gaan slapen maar moet dan eerst nog 17km fietsen. Doe dit met mijn oefenbike (gazelle impuls 15kg). Goed voor conditie. Niet bij hondenweer of ijzel.
Gebruikersavatar
marzokki NQH
Mountainbiker
Berichten: 304
Lid geworden op: zo 10 mar 2002 02:00
Rijdt met: terrago-kader '98

Bericht door marzokki NQH »

met kluchtfietsen die een enorm gewicht op de schaal brengen of versnellingloos 'betrapt' worden, boekt ge vind ik wel snel conditieprogressie (bij mij toch, na de examens...)
Gebruikersavatar
Jan Lah
Mountainbiker
Berichten: 48
Lid geworden op: vr 05 apr 2002 02:00
Rijdt met: Specialized S-Works FSR 2002
Contacteer:

Bericht door Jan Lah »

Nu er een douche zal geïnstalleerd worden op het werk, ga ik proberen drie keer per week met de mtb naar werk te fietsen... dit zou ongeveer 43 km enkel zijn, dus 86 km in totaal. Dit als vervanging van mijn wegtrainingen tijdens de week.

Of het gaat lukken...??? maar de wil is er!!
Gebruikersavatar
phille
Mountainbiker
Berichten: 2003
Lid geworden op: do 01 jan 1970 02:00
Rijdt met: Bravo met het nieuwe forum !
Contacteer:

Bericht door phille »

als ik kon zou ik het ALLE dagen doen, maar het probleem is dat ik 's avonds nog al eens laat ga slapen (kheb nog eerst wa familiaal werk en dan pas kan ik mijn eigen miserie beginnen ;-) )
43km lijkt me ook echt ideaal, rijd op hartslag en probeer van de 10 keer dat je rijd 7 keer aan 80% van je overslagpols te rijden, da kan soms slakke traag zijn maar na 3 weken merk je resultaat da het ni schoon is. 2 a 3 keer van de 10 eens volle bak gaan (anaeroob trainen ofzo) maar ni teveel. Wijle gisteren eens zo vollos gegaan 32avg en wij zijn alles behalve koerskonijnen dus da deed wel eens deugd zo'n getalleke te zien :-)
Plaats reactie