Met de fiets naar het werk

Over alles wat met mountainbike te maken heeft kan je hier je ei kwijt!
Gebruikersavatar
crosserke585
Mountainbiker
Berichten: 89
Lid geworden op: di 25 jul 2017 12:18
Rijdt met: Orbea Oiz M30 I9
Contacteer:

Re: Met de fiets naar het werk

Bericht door crosserke585 »

BertG schreef:Spijtig dat je bij die speed pedelecs van max. 45 km/h met het gedoe zit van verzekering etc., al begrijp ik het ook wel want die dingen gaan hard..
Men zou dit in mijn ogen kunnen oplossen door een test te laten doen, al is het enkel theorie.
Ik kom nu teveel dames of ouderen tegen (ik wil niet veralgemenen) die niet beseffen hoe snel zo'n ding kan en maar op doen, verkeersregels zijn er niet voor hen, maar dat ze iedereen in gevaar brengen...

Nu om weer meer on topic te komen, fietsleasing is 1 ding maar heb je al eens gevraagd achter fietsvergoeding voor de km's? Mogelijk kan dat wel?
Gebruikersavatar
BertG
Mountainbiker
Berichten: 1440
Lid geworden op: za 12 aug 2006 17:27

Re: Met de fiets naar het werk

Bericht door BertG »

crosserke585 schreef:
BertG schreef:Spijtig dat je bij die speed pedelecs van max. 45 km/h met het gedoe zit van verzekering etc., al begrijp ik het ook wel want die dingen gaan hard..
Men zou dit in mijn ogen kunnen oplossen door een test te laten doen, al is het enkel theorie.
Ik kom nu teveel dames of ouderen tegen (ik wil niet veralgemenen) die niet beseffen hoe snel zo'n ding kan en maar op doen, verkeersregels zijn er niet voor hen, maar dat ze iedereen in gevaar brengen...

Nu om weer meer on topic te komen, fietsleasing is 1 ding maar heb je al eens gevraagd achter fietsvergoeding voor de km's? Mogelijk kan dat wel?
Ik heb eigenlijk nog nooit dames of ouderen gezien op een speedbike. Enkel in de Haven zie ik regelmatig 's morgens of 's avonds een speedbike passeren, lijkt me ook ideaal voor daar, in stadsverkeer heb je er ook niet veel aan.

Kilometervergoeding zou kunnen, leasing misschien in het najaar, ga dus nog even afwachten denk ik. Kan natuurlijk zelf één kopen maar een degelijke kost al rap 4-5000 euro en leasing via de werkgever is financieel interessant.
Gebruikersavatar
Kevin82
Mountainbiker
Berichten: 416
Lid geworden op: zo 07 aug 2011 17:43
Rijdt met: Trek Superfly 29" en Scott Spark 29" RC
Contacteer:

Re: Met de fiets naar het werk

Bericht door Kevin82 »

Ik heb een speed pedelec en ne hebt geen verzekering nodig... Als je een familiale hebt dan is dit voldoende en wie heeft dit nu niet de dag van vandaag... Ik heb deze gekocht omdat ik op dinsdag en woensdag weinig tijd heb en sneller thuis moet zijn. Voordien deed ik dit dan met de auto en nu dus met de speed bike. Perfecte afwisseling met de gewone fiets. Ik kom er steeds meer tegen met een speed pedelec en werd ook al meermaals aangesproken als ik bv voor slagbomen sta. Ik moet nu ook zeggen dat ik nog geen "ouderen/gepensioneerden" gezien heb met een speed bike. Die kopen eerder een gewone elektrische fiets.
Gebruikersavatar
crosserke585
Mountainbiker
Berichten: 89
Lid geworden op: di 25 jul 2017 12:18
Rijdt met: Orbea Oiz M30 I9
Contacteer:

Re: Met de fiets naar het werk

Bericht door crosserke585 »

Zonder nummerplaat dus? Ik dacht dat de nieuwe wetgeving die verplicht maakte?

Ik zit momenteel op project in Antwerpen, hier vermoed ik dat je ze wel krijgt via leasing want hier rijden er redelijk wat rond. Inclusief de oudere generatie en de dames..
Ik sta geregeld met een collega in de lift die er niet sneller dan 30 mee durft, ze heeft dit éénmaal gedaan en vond het maar eng....
Gebruikersavatar
BertG
Mountainbiker
Berichten: 1440
Lid geworden op: za 12 aug 2006 17:27

Re: Met de fiets naar het werk

Bericht door BertG »

crosserke585 schreef:Zonder nummerplaat dus? Ik dacht dat de nieuwe wetgeving die verplicht maakte?
Inschrijven en nummerplaat ja, geen verzekering zolang trapondersteuning


Afbeelding
Gebruikersavatar
crosserke585
Mountainbiker
Berichten: 89
Lid geworden op: di 25 jul 2017 12:18
Rijdt met: Orbea Oiz M30 I9
Contacteer:

Re: Met de fiets naar het werk

Bericht door crosserke585 »

Thx voor het overzicht, aangezien ik op project zit bij een verzekeringsmaatschappij had ik ze uiteraard nog niet zonder zien passeren :-)
Gebruikersavatar
Klimduif
Mountainbiker
Berichten: 43
Lid geworden op: zo 01 aug 2010 08:48

Re: Met de fiets naar het werk

Bericht door Klimduif »

Vraagje over het jaagpad naast de Zenne, Vilvoorde - Mechelen : vanaf Eppegem richting Mechelen staan verbodsborden, maar ik zag gisteren dat er wel MTB'ers op het pad aan het rijden waren. Is het jaagpad afgesloten, of werken ze daar aan iets en mogen we er alleen dan niet door ?

Je wordt wel langs een omlegging gestuurd, maar dat is allerminst logisch :roll: .
Gebruikersavatar
poeperman
Mountainbiker
Berichten: 116
Lid geworden op: ma 27 jan 2014 17:19

Re: Met de fiets naar het werk

Bericht door poeperman »

amai... 4000w, dat zijn al stevige kadeetjes. Mijn daxje had 2.4pk (50cc), wat nog geen 1800w is. Dat ding woog inclusief bestuurder wel 150kg en kon al een dikke 50 km/u aan.
D'Haese
Mountainbiker
Berichten: 87
Lid geworden op: zo 30 jun 2013 15:25
Rijdt met: Cube LTD Pro 2013 (29er)

Re: Met de fiets naar het werk

Bericht door D'Haese »

Klimduif schreef:Vraagje over het jaagpad naast de Zenne, Vilvoorde - Mechelen : vanaf Eppegem richting Mechelen staan verbodsborden, maar ik zag gisteren dat er wel MTB'ers op het pad aan het rijden waren. Is het jaagpad afgesloten, of werken ze daar aan iets en mogen we er alleen dan niet door ?

Je wordt wel langs een omlegging gestuurd, maar dat is allerminst logisch :roll: .
http://www.wenz.be/nl/nieuws/Nieuwe-fie ... dTQHWi0O70" onclick="window.open(this.href);return false;

De komende maanden zal W&Z in het kader van de uitbouw van deze belangrijke fietsverbinding met de steun van het Europees Fonds voor Regionale Ontwikkeling (EFRO) ook de bouwwerken opstarten voor een nieuwe brug ter hoogte van de Heidestraat in Zemst en waar mogelijk tussen Eppegem en Zemst het jaagpad verbreden en verharden.

Misschien daardoor? Geen idee, ben totaal niet uit de buurt. Heb maar even gegoogled...
Gebruikersavatar
Klimduif
Mountainbiker
Berichten: 43
Lid geworden op: zo 01 aug 2010 08:48

Re: Met de fiets naar het werk

Bericht door Klimduif »

Bedankt. Men heeft inderdaad die nieuwe brug gelegd, en met veel poeha aangekondigd. Maar een paar km voorbij de brug sta je weer voor een afsluiting op hetzelfde pad. Ik hoop dat ze niet van plan zijn om alle grind te verwijderen en het volledige pad te gaan asfalteren voor het ww verkeer.
Plaats reactie