Met de fiets naar het werk

Over alles wat met mountainbike te maken heeft kan je hier je ei kwijt!
Antonio's pizza
Mountainbiker
Berichten: 479
Lid geworden op: zo 29 jul 2007 18:24

Bericht door Antonio's pizza »

Vandaag was Earth Day en dus doe ik mijn deeltje voor het milieu en ben dus met de fiets gaan werken, 10km enkele richting. Best plezant en voor herhaling vatbaar, enkel een laptop in je sportzak steken is niet zo handig.
Gebruikersavatar
Haaike
Mountainbiker
Berichten: 714
Lid geworden op: di 05 dec 2006 11:55
Rijdt met: Thompson Mach5

Bericht door Haaike »

Is hier iemand die van Haaltert (of omstreken) naar Etterbeek rijdt? Als de NMBS volgende week woensdag staakt zit ik namelijk met een dik probleem want ik moet naar univ (het is een belangrijke begeleiding dus die kan ik niet zomaar missen). En met de auto gaan zie ik eigenlijk niet echt zitten, want de wegen zitten zo al propvol en dat zal volgende woensdag nog veel erger zijn waarschijnlijk.

Dus ik zoek ofwel iemand om mee te kunnen meerijden, ofwel iemand met een zeer goede wegbeschrijving. Tot aan Brussel-Noord, -Centraal... is ook al heel goed, dan zit ik toch al in Brussel en kan ik eventueel mijn fiets mee op de metro wringen ofzo, dat zie ik dan wel :-)
Gebruikersavatar
Streets
Mountainbiker
Berichten: 3275
Lid geworden op: ma 20 sep 2004 16:25
Rijdt met: rohloff-Streets-bike;Ronin 110 voorvork; Magura firm tech remmen; Rohloff naaf
Contacteer:

Bericht door Streets »

Haaike schreef:ik eventueel mijn fiets mee op de metro wringen ofzo,
Fiets in de metro mag niet, tijdens de spits
trouwens eens je daar bent ga je toch geen tijd meer verliezen om te wachten op een overvolle metro :P
je bent gewoon vlugger met de fiets, maar neem wel een kaart meee.

Streets
Gebruikersavatar
Daaf
Mountainbiker
Berichten: 297
Lid geworden op: di 23 okt 2007 18:21
Rijdt met: Merida/Giacomelli

Bericht door Daaf »

ik ben ook zinnens om met de velo naar het werk te bollen (heenreisje van +/- 22km)
daarom heb ik al gedacht om smalle velgen en dito banden aan te schaffen om op het asfalt te bollen.
kben zelfs aan het twijfelen om een compleet nieuwe velo te kopen (een beetje goedkoper model weliswaar)
mijn vraag is: rendeert het om op deze afstand smalle bandjes te steken?
zowel in kracht als in tijd?
Gebruikersavatar
pt3r
Mountainbiker
Berichten: 1129
Lid geworden op: wo 28 mar 2007 15:25
Rijdt met: is a pipebomb.

Bericht door pt3r »

Geen idee maar kijk wel eerst ff naar de staat van de weg langs de route die je wilt nemen. Ik weet dat de weinige fietspaden die ik moet nemen van een dusdanig erbarmelijke kwaliteit zijn dat ik er gewoon niet over pieker om daar met dunne bandjes op te rijden. Voor mij dus gewone mtb banden; Ik zal voor de zomer wss wel overschakelen op een licht profiel a la fast fred. Voorlopig rij ik nog met mijn NN + RR setup.
Gebruikersavatar
Streets
Mountainbiker
Berichten: 3275
Lid geworden op: ma 20 sep 2004 16:25
Rijdt met: rohloff-Streets-bike;Ronin 110 voorvork; Magura firm tech remmen; Rohloff naaf
Contacteer:

Bericht door Streets »

als dikbander voel ik mij in bxl toch veel veiliger.
ik ben een paar keer met slicks gerden, awel, ze hangen terug in mijn garage
op één week, 3 keer lek gereden, was dit toeval?
nu op twee jaar dikbanden in brussel 4 ker leek gereden. dan weet je het wel.
met de koersfiets is nog erger, dan ben je meer bezig met de tramsporen en takjes, ed op de weg dan door te rijden.

Neen geef mij maar dikke noppen

Streets
nu ergens een 20 000 km woon werk verkeer
Pétard
Mountainbiker
Berichten: 273
Lid geworden op: vr 19 mar 2004 14:26
Rijdt met: cube elite, Litespeed ocoee boormachien, Isaac baanmachien

Bericht door Pétard »

Ik rij ook wel dikwijls op smalle banden (heb tweede wielset) maar door tijdelijk 1 wiel te mankeren stak ik gisteren Geax arrojo als compromis om niet altijd te moeten wisselen. Had al goede ervaringen met die band om 1 goed te presteren in het veld in vrij droge toestanden (ok, er zijn betere mudbanden) MAAR 2 loopt zalig licht over asvalt. Het is een profiel met in het midden een bijna volle lijn van ca 4mm, met driehoekige onderbrekingen... op 4,5 bar een aanrader...

(deed gisteren de terugweg met 28,7avs door centrum bxl naar lieferinge 30km, dus =P~ lekkere banden)

er zullen van andere fabrikanten ook nong zo'n banden bestaan, http://www.mtbr.com/reviews/Tire/product_85935.shtml
Laatst gewijzigd door Pétard op wo 23 apr 2008 20:38, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
pt3r
Mountainbiker
Berichten: 1129
Lid geworden op: wo 28 mar 2007 15:25
Rijdt met: is a pipebomb.

Bericht door pt3r »

Ik ga me wel nog een HRM aanschaffen kwestie van bij mijn dagelijkse commute ook het nuttige aan het aangename te paren.
Gebruikersavatar
Daaf
Mountainbiker
Berichten: 297
Lid geworden op: di 23 okt 2007 18:21
Rijdt met: Merida/Giacomelli

Bericht door Daaf »

ja in dat opzicht is het idd beter van ff door te bijten met de gewone banden ipv over te schakelen naar straatbandjes
voor die helling of 2-3 die in het traject buggenhout-zellik zit + erbarmelijke staat van fietspaden... veel tijd ga ik niet winnen en daar is het hem zuiver om te doen
daarbij met dikke banden kan ik nog stukjes bloso-route en off-road binnenwegskes meepikken in het naar huis rijden; anders ben ik verplicht van altijd op de baan te blijven
één dezer de iets smallere zomerbanden steken en dan eens uitproberen
merci voor de tips!
Gebruikersavatar
Vos in de bossen
Mountainbiker
Berichten: 2951
Lid geworden op: wo 16 apr 2008 10:58
Rijdt met: VIPER Nitro en CORRATEC Superbow

Ik stel me voor....

Bericht door Vos in de bossen »

Ik ga bijna elke dag naar het werk met de fiets (Fietsroute AS -station tot Rotem (L) industrieterrein met mijn MTB...het is 20 km h/t.
Toch zijn er mogelijkheden genoeg om onderweg via het bos naar huis te rijden en ook even MTBiken.
Oh, ja, dit is mijn eerste posting op MTB.be.
Ik stel me dus voor:
Jacky, 57 jaar en 't ja , Neobiker (heb een CUBE LTD gekocht zoals mijn oudste zoon.
Andere hobby(op terugweg: duiksport, 20 jaar met 1335 duikskes in mijn logboek).
MTB heeft een groot voordeel: je kunt het doen met de fiets !!!!
Daaaaa'aaaag allemaal
Jacky
Plaats reactie