Met de fiets naar het werk

Over alles wat met mountainbike te maken heeft kan je hier je ei kwijt!
Gebruikersavatar
Reindert
Mountainbiker
Berichten: 438
Lid geworden op: zo 20 nov 2005 19:46
Rijdt met: Niner EMD, Specialized Stumpjumper
Contacteer:

Re: Met de fiets naar het werk

Bericht door Reindert »

Ok. Merci. Ik rij nog tot Viersel, dat valt dus mee. Dan sla ik links af naar lier via netekanaal. Ik vrees dat daar ook nog alles dicht zal liggen.
Misschien vanavond dan toch maar op de rollen rijden in de plaats :).
fronteradriver
Mountainbiker
Berichten: 8
Lid geworden op: wo 15 aug 2007 19:31
Rijdt met: Specialized hardrock

Re: Met de fiets naar het werk

Bericht door fronteradriver »

Een goede 4 jaar terug heb ik werk gevonden op 10km van mijn woonplaats in een 2ploegen systeem.

Eerst met de motorfiets gaan werken, die ik fiscaal afschreef. Maar motorrijden tijdens vorst en sneeuw zag ik niet zitten..

Daardoor heb ik een tweedehands Norta LRC 7-speed derailleur gekocht voor de maanden dec-jan-feb. Mijn werkgever betaalde fietspremie dus ik was gemotiveerd.


Tijdens de regen wel veel gezweet met mijn regenbroek en regenjas....en dat fietst ook niet lekker.


Toen mijn motor fiscaal afgeschreven was, heb ik mij in jan 2020 een electrische Thompson gekocht met naafversnelling nexus 7, kettingkast en rollerbrakes. Was een onderhoudsarme fiets. Maar als mijn batterij plat is fietst dat heel zwaar en die rollerbrakes vertragen alleen maar en hebben een lange remweg :oops: .
En geloof mij: tijdens koud weer gaat die batterij hard.
Met mijn norta reed ik 26à27 per uur. Met een ebike is dat heel zwaar.

Toch maar aan het uitkijken naar een MTB of Gravelbike met spatborden en goede banden voor de winter. icm echte fietskledij. Ik moet toch werkkledij dragen op het werk..
Ik ben toch 1.90m groot en 135kg licht...dus het zal geen carbon worden..
Gebruikersavatar
Jumping Jack
Mountainbiker
Berichten: 543
Lid geworden op: vr 04 mei 2018 13:52
Rijdt met: Kona Hei Hei / BMC URS / Scott Speedster Gravel

Re: Met de fiets naar het werk

Bericht door Jumping Jack »

Ik doe mijn 2x10km woon-werk met een Cube Hyde race (naafversnelling en gates riem). Snel, comfortabel en amper onderhoud nodig! Voor de wintermaanden heb ik een parkingabonnement voor de auto, maar daar heb ik deze 'winter' geen gebruik van gemaakt. Rij liever met de fiets.
Gebruikersavatar
Edlisjas
Mountainbiker
Berichten: 2852
Lid geworden op: za 18 aug 2007 15:59
Rijdt met: Cannondale, Cannondale, Cannondale en Canyon Racer

Re: Met de fiets naar het werk

Bericht door Edlisjas »

Ik doe mijn woon-werkverkeer van 35 km enkel sinds een paar weken met een Klever X-speed en dat had ik veel eerder moeten doen...;-)
fronteradriver
Mountainbiker
Berichten: 8
Lid geworden op: wo 15 aug 2007 19:31
Rijdt met: Specialized hardrock

Re: Met de fiets naar het werk

Bericht door fronteradriver »

fronteradriver schreef:Een goede 4 jaar terug heb ik werk gevonden op 10km van mijn woonplaats in een 2ploegen systeem.

Eerst met de motorfiets gaan werken, die ik fiscaal afschreef. Maar motorrijden tijdens vorst en sneeuw zag ik niet zitten..

Daardoor heb ik een tweedehands Norta LRC 7-speed derailleur gekocht voor de maanden dec-jan-feb. Mijn werkgever betaalde fietspremie dus ik was gemotiveerd.


Tijdens de regen wel veel gezweet met mijn regenbroek en regenjas....en dat fietst ook niet lekker.


Toen mijn motor fiscaal afgeschreven was, heb ik mij in jan 2020 een electrische Thompson gekocht met naafversnelling nexus 7, kettingkast en rollerbrakes. Was een onderhoudsarme fiets. Maar als mijn batterij plat is fietst dat heel zwaar en die rollerbrakes vertragen alleen maar en hebben een lange remweg :oops: .
En geloof mij: tijdens koud weer gaat die batterij hard.
Met mijn norta reed ik 26à27 per uur. Met een ebike is dat heel zwaar.

Toch maar aan het uitkijken naar een MTB of Gravelbike met spatborden en goede banden voor de winter. icm echte fietskledij. Ik moet toch werkkledij dragen op het werk..
Ik ben toch 1.90m groot en 135kg licht...dus het zal geen carbon worden..
Mijn Thompson is binnengeweest bij mijn LBS en de man heeft er 2 nieuwe rollerbrakes opgestoken..en hij remt weer goed...

Toch een beetje teleurgesteld in Thompson...een nieuwe fiets verkopen met slechte remmen....
Gebruikersavatar
frits motaar
Mountainbiker
Berichten: 844
Lid geworden op: di 13 jan 2009 11:59

Re: Met de fiets naar het werk

Bericht door frits motaar »

ik doe 46 km (heen&terug) naar het werk met een koersfiets met fijne spatbordjes op en dit winter & zomer, zon & regen, alleen als't ijzelt of sneeuwt pak ik de auto, maar dat is toch eerder zelden. (o)
Triple-T
Mountainbiker
Berichten: 804
Lid geworden op: vr 15 okt 2004 21:03
Rijdt met: Orbea Alma

Re: Met de fiets naar het werk

Bericht door Triple-T »

Doe mijn woon-werk ritten normaal zomer en winter met de koersfiets maar nu een deel van mijn fietsroute in Waasmunster voor lange tijd is onderbroken neem ik ook wel eens de MTB om Waasmunster via offroad paden te doorkruisen. Maar grootste deel van de 30km blijft verharde weg. Wil mijn Maxxis Ikon banden niet nodeloos verslijten op het asfalt en ze maken ook een luid zoemgeluid.

Zou een semi slick willen kopen die goed bollen op asfalt en waar je toch af en toe wat grind, bos en zandwegen kunt mee nemen

Dacht aan de volgende :
Conti Speedking 2.20 (vouwband)
Schwalbe Hurrican 2.25 (spijtig genoeg geen vouwversie en 740gr zwaar)
Schwalbe Thunder burt 2.25 (vouwband)
Schwalbe G-one xxx maar daar zijn zoveel types in #-o

Iemand ervaring met bovenstaande?
Of ander voorstel voor een 29inch semi slick voor woon-werk verkeer (betrouwbaar) en beperkt offroad gebruik
Gebruikersavatar
Edlisjas
Mountainbiker
Berichten: 2852
Lid geworden op: za 18 aug 2007 15:59
Rijdt met: Cannondale, Cannondale, Cannondale en Canyon Racer

Re:

Bericht door Edlisjas »

marb schreef:Awel ik reed toch iedere dag me de fiets naar Brussel maar wel via Gooik (daar staan geen cameras hehe :wink: )

Files heb ik wel nooit gehad ik begon dan ook om 7:25... pfff das vroeg zenne :-?
Vroeg? Ik vertrek soms om 03.30 uur ‘s ochtends...wel met mijn speed pedelec...
mountainbike1111
Mountainbiker
Berichten: 12
Lid geworden op: ma 17 feb 2020 21:39

Re: Met de fiets naar het werk

Bericht door mountainbike1111 »

Gaan jullie dan ook zonder zeem naar het werk? (Een mtb heeft immers smalle harde zadel... :P) Zoja, gaan jullie dan op het werk van broekje wisselen of zit je dan hele tijd met die zeem op het werk?
Gebruikersavatar
Boebbel
Forum beheerder
Berichten: 532
Lid geworden op: ma 10 nov 2014 10:36
Rijdt met: groene fully en grijze HT

Re: Met de fiets naar het werk

Bericht door Boebbel »

Wisselen lijkt me inderdaad het beste :lol:

Je zal misschien toch wel wat gezweet hebben dus verfrissen kan ook van pas komen.
Plaats reactie