Met de fiets naar het werk

Over alles wat met mountainbike te maken heeft kan je hier je ei kwijt!
Jean88
Mountainbiker
Berichten: 88
Lid geworden op: zo 09 sep 2012 20:02
Rijdt met: Merckx Cross + Trek Cobia 29er

Re: Met de fiets naar het werk

Bericht door Jean88 »

En wat als ik niet eet voor de tocht? Ik zou gewoon iets eten na de tocht maar dan is "bokes met choco" misschien niet ideaal :D
Gebruikersavatar
BerggeitCasualFietser
Mountainbiker
Berichten: 2935
Lid geworden op: ma 09 jan 2012 12:06
Rijdt met: Trek Superfly 7, Lapierre X629

Re: Met de fiets naar het werk

Bericht door BerggeitCasualFietser »

Hier ook ongeveer een 30 km heen en 30 km terug, ik doe dit nu een maal per week op woensdag. Maandag nog te pijnlijke benen na de tt, dinsdag en donderdag moet ik op tijd thuis zijn voor avondschool vriendin. Op termijn misschien nog vrijdag erbij. Ik ontbijt gewoon, heb altijd wel iets van suikers bij indien nodig, maar zorg wel dat ik 's middags boterham extra heb voor de terugweg. S avonds gewoon eten ,maar probeer altijd wel pasta of rijst op de menu te krijgen die dag.
Ook eens checken voor de vergoeding.
hv0805
Mountainbiker
Berichten: 36
Lid geworden op: vr 03 sep 2010 14:14
Rijdt met: Canyon Nerve AL 9.9 LTD | Canyon Roadlite 6.0

Re: Met de fiets naar het werk

Bericht door hv0805 »

Voor een tocht van 30 km naar het werk moet ge volgens mij niets "extra" eten. Een gewoon ontbijt is voldoende (te veel eten is even slecht als niets eten). Ik heb altijd 1 of 2 "sultana" koekjes in de rugzak zitten. 's avonds wissel ik gewoon af van voeding, aardappelen, pasta.... Niks speciaal.
30 km is maar iets meer dan een uur fietsen en dan kunt ge voor de rest van de dag "recupereren" (ik mag niet zeggen niks doen, de baas zal daar niet content mee zijn). Als ge thuiskomt hetzelfde. En toch hebt ge die dag een tocht van 60km achter de rug. Enkel tegen het einde van de week begint ge het te voelen. Vergeet vooral niet dat het GEEN wedstrijd is. rij rustig uw eigen tempo en ge zult zien, na een tijdje haalt ge zelfs met de MTB (verzet 40 -11,12,13) gemakkelijk 35-40km/h op vlakke weg. Ik ga elke dag van Zellik naar Brussel (30km heen/terug en 300HM) en mijn gemiddelde is ongeveer 23-24km/h en ben de 61 jaar voorbij.
Wel heb ik op de MTB Swalbe Hurricane gelegd en hard (3,5-4 Bar) opgepompt en dat verschil met een gewone NobyNick of RacingRalf voelt ge wel. (het kan tot 5-6km/h schelen).
Jean88
Mountainbiker
Berichten: 88
Lid geworden op: zo 09 sep 2012 20:02
Rijdt met: Merckx Cross + Trek Cobia 29er

Re: Met de fiets naar het werk

Bericht door Jean88 »

Fietsvergoeding ga ik niet hebben aangezien ik al een een wagen van het werk heb. Vandaag met de fiets geweest en inderdaad zonder ontbijt geraak ik perfect op het werk :D Achteraf gewoon enkele "bokes" gegeten op het werk. Is voor herhaling vatbaar.
Gebruikersavatar
freezy
Mountainbiker
Berichten: 2328
Lid geworden op: za 06 sep 2003 16:18
Rijdt met: Endorfin Speed II, TREK OCLV 5200 en een Triumph...

Re: Met de fiets naar het werk

Bericht door freezy »

Ik doe 21km enkel en ontbijt pas bij aankomst op het werk. Ik moet wel om 6u beginnen dus zit om 04.30-04-40uur al op de fiets, het niet ontbijten is vooral omdat ik geen zin heb om nog eens 15min vroeger op te staan. Ik heb eigenlijk meer honger als ik na een late om 22u op de fiets stap dan wanneer ik 's morgens om 5u aan het fietsen ben.
Gebruikersavatar
Maaike
Mountainbiker
Berichten: 718
Lid geworden op: do 02 okt 2008 21:55
Rijdt met: Duncon Amstaff

Re: Met de fiets naar het werk

Bericht door Maaike »

Bij mij is't momenteel 25 km enkel, ik ontbijt niet, ook niet als ik op't werk aankom. (Ik fiets alle dagen.)
's middags eet ik dan - botherhammen, een kom soep en één tot drie stukken fruit, afhankelijk van wat er in de kast ligt. :-)

Ik weet dat het 'niet gezond' is om niet te ontbijten, maar ik heb sinds mijn jeugd eigenlijk nooit ontbeten. Voor mij werkt het.

Er ligt wel altijd een pak speculaas op't werk, voor moest ik wel wat nodig hebben, maar het pak dat hier nu ligt, ligt hier al een maand ongeopend. :-)

's avonds eet ik ook niets speciaal voor / na 't rijden.
Wij hebben wel geen keuken momenteel (verbouwingen (o) ) dus regelmatig ook 's avonds brood, of een slatje

Op mijn weg naar huis staat er wel een automaat met wat drank / versnaperingen, als de klop heel zwaar is, en ik nen euro heb zitten, haal ik daar al eens wat uit. Maar dat gebeurd zelden. (En enkel op de terugweg, nooit op de heenweg.)
trek-ts
Mountainbiker
Berichten: 227
Lid geworden op: zo 22 jun 2008 20:52

Re: Met de fiets naar het werk

Bericht door trek-ts »

Voor mijn eindwerk als productontwerper doe ik onderzoek naar woon-werkverkeer met een sportieve fiets.
Vanuit dit onderzoek wil ik een fiets ontwerpen die zowel voor sportief gebruik in het weekend als woon-werk verkeer kan gebruikt worden.

Hiervoor heb ik een korte enquête opgesteld:

Onderzoek Woon-werk verkeer


Alvast bedankt voor uw medewerking
Gebruikersavatar
Serge R
Mountainbiker
Berichten: 2707
Lid geworden op: wo 21 jan 2004 20:15
Rijdt met: Welke ik ook kies ferro, non-ferro of carbon koolvezel epoxy, stoempen moet ik toch

Re: Met de fiets naar het werk

Bericht door Serge R »

Done.
Gebruikersavatar
d1981
Mountainbiker
Berichten: 72
Lid geworden op: ma 14 feb 2011 14:28
Rijdt met: Niner Air9

Re: Met de fiets naar het werk

Bericht door d1981 »

34 op en 34 af.
Probeer afhankelijk van het weer 2x per week de fiets te nemen.
Koude maakt niet uit, maar bij regen of grote regenkans tijdens ochtend/avond blijft de MTB in de garage staan.
Ontbijt op het werk, vertrek rond 5u15 om rond 7u00 gedouched te knn beginnnen. #-o

Denk eraan me komend voorjaar een woon-werk fiets in elkaar te steken.
Met de AIR9 op roro en rara is het toch niet dat. Bolt wel goed, maar banden slijten wel fout zeker als je in een weenkend deftig een TT wil rijden.
Een wielset met baanbanden is mss ook een optie, maar dat steeds wisselen zie ik in feite ni echt zitten.
Zeker niet met die lefty en het afregelen van de remklokken.

Met wat rijden jullie zo woon-werk? MTB op baanbanden... cyclo...? wielwissel...?
Gebruikersavatar
MC Jo
Mountainbiker
Berichten: 1425
Lid geworden op: wo 07 jun 2006 11:49
Rijdt met: GT Zaskar 100 9R; Scott Spark 720; Merida Scultura 400 disc;

Re: Met de fiets naar het werk

Bericht door MC Jo »

d1981 schreef:34 op en 34 af.
Probeer afhankelijk van het weer 2x per week de fiets te nemen.
Koude maakt niet uit, maar bij regen of grote regenkans tijdens ochtend/avond blijft de MTB in de garage staan.
Ontbijt op het werk, vertrek rond 5u15 om rond 7u00 gedouched te knn beginnnen. #-o

Denk eraan me komend voorjaar een woon-werk fiets in elkaar te steken.
Met de AIR9 op roro en rara is het toch niet dat. Bolt wel goed, maar banden slijten wel fout zeker als je in een weenkend deftig een TT wil rijden.
Een wielset met baanbanden is mss ook een optie, maar dat steeds wisselen zie ik in feite ni echt zitten.
Zeker niet met die lefty en het afregelen van de remklokken.

Met wat rijden jullie zo woon-werk? MTB op baanbanden... cyclo...? wielwissel...?
Ik heb mij een goedkope fitnessbike gekocht (merida speeder 200 met schijfremmen). Rijdt iets vlotter dan een MTB, maar ik rijdt ook weer sneller lek!! :evil: Moet eens betere banden zoeken. Is natuurlijk weer een paar honderd euro uitgeven en neemt plaats in in de garage. Op deze fiets laat ik bv. continu de lichtjes op staan. Ik zou er op termijn ook zo'n rekje dat op de zadelpen kan gezet worden, op zetten.
Plaats reactie