Met de fiets naar het werk

Over alles wat met mountainbike te maken heeft kan je hier je ei kwijt!
HardTail Charlie
Mountainbiker
Berichten: 281
Lid geworden op: do 02 jun 2011 21:25
Rijdt met: Lynskey M290

Re: Met de fiets naar het werk

Bericht door HardTail Charlie »

... en dan denk ik onmiddellijk (waarschijnlijk geheel onterecht, maar toch...) aan je vorige post... Zou die persoon een soort 'revanche' hebben willen nemen...??
Hopelijk niet, want in dat geval was het echt wel met fameus voorbedachte rade.

Goed herstel gewenst.
fujin
Mountainbiker
Berichten: 39
Lid geworden op: zo 24 okt 2010 22:04
Rijdt met: bulls

Re: Met de fiets naar het werk

Bericht door fujin »

hv0805 schreef:Ben vanmorgen in Brussel op de Troonlaan met opzet van de baan gereden. Reeds ongeveer 1 m van de geparkeerde wagens en voelde plots iets aan de linkerkant. Vervolgens met een smak tegen de geparkeerde wagens gevlogen. Bestuurder is met hoge snelheid doorgereden. Gelukkig waren er getuigen die de nummerplaat genoteerd hebben. Blessures vallen nogal mee: gekneusde ribben, op de linkerbil staat nu een bult ter grote van een tennisbal, blauw oog. Helm is zwaar beschadigd, in 2 gebroken. De fiets zelf weet ik nog niet, staat nog bij de politie.
Ik denk dat ik een goede engelbewaarder heb.

Ik hoop dat ze hem vinden.
Zal me wel niet beletten om begin volgend jaar terug de fiets te nemen om elke dag door Brussel te rijden.
treistig! veel beterschap! en proficiat met je vastberadenheid om te blijven pendelen met de fiets!

rijdt er ook iedere dag (met scott sub 10 a propos, fel oranje (helpt geen moer in bxl), woon er zelfs maar 100 meter van dan op de generaal jacqueslaan en commute iedere dat 13 enkel naar luchthaven zaventem.

ook al te zotte dingen gezien... en expres van de baan gereden worden is spijtig genoeg zelfs als men perfect weet wie ... vaak zonder gevolg: lees volgend artikel:

http://www.brusselnieuws.be/nl/nieuws/t ... t-vervolgd" onclick="window.open(this.href);return false;

RAMPZALIG precedent creeert dit.
zelf de dag na een onderhoud van 120 euro aan mijn scott op glad rondpunt (te snel en fout camber gok ik) op mijn bakkes gegaan... leren jas heeft veel geholpen. hap uit zadel (geen leer), en wat schuin, spatborden wat ontzet en voorrem hendel hangt nu los.. kan enkel van achter remmen (ook tricky met continental sportcontact..) nochtans gaven die tot nu veel vertrouwen bij nat en droog, ondanks amper profiel.

overweeg te switchen naar schwalbe marathon plus, haat het glad in brussel en doe 95% van mijn kms in het brussels gewest (meestal elsene - zaventem, elsene - groot bijgaarden, en de korte niet commutes binnen de stad zelf).

heb echt het gevoel dat zeer goede verlichting (radbot 1000 o.a. en fluo etc niet veel doet, heel wat automobilisten kijken gewoon niet, denkt dat fietsers andere voorrangsregels moet respecteren, of zitten op hun smartphone bezig).
fujin
Mountainbiker
Berichten: 39
Lid geworden op: zo 24 okt 2010 22:04
Rijdt met: bulls

Re: Met de fiets naar het werk

Bericht door fujin »

hv0805 schreef:Berichtje voor de fietser met de oranje MTB die mij vanmorgen op de Troonlaan in Etterbeek rond 7h50 voorbij stak: KUNT GE IN HET VERVOLG DE WEGCODE RESPECTEREN AUB. Voor een rood licht moet men blijven staan behalve met een bord 23a of 23b. Ik ben het kotsbeu van die fietsers die de wegcode volledig aan hun laars lappen. Een "fietspad" niet gebruiken kan ik soms nog inkomen omdat sommige die naam "fietspad" niet waardig zijn. Maar een rood licht moet men respecteren, die staan er niet als kerstverlichting. Het is door uw egoïstisch gedrag dat alle fietsers een slechte naam krijgen.
Hij zal dit waarschijnlijk niet lezen maar anderen wel, hopelijk helpt het.
Dagelijks fiets ik door Brussel en als je merkt hoe weinig fietsers en voetgangers de wegcode respecteren valt mijn weinig haar dat ik nog heb nog vlugger uit.

Voila, daarmee is mij hartje gelucht.

akkoord! en ja ik heb oranje mtb achtig ding en rijd er iedere dag maar nooit op de gewone spitsuren, ik lag nog heerlijk te ronken op dat uur haha. anders ga je mij nog verdenken :-)

je wordt in brussel wel vaak verplicht de wegcode niet te volgen, vaak is dat veiliger dan dat wel te doen (bv een zistraat van een grote baan oversteken wanneer je groen hebt tegelijk met de autos die afdraaien en waarvan 50% helemaal niet kijkt, gister zo nog ene nissan micra zwaar in de abs doen schieten zo... had het al zien aankomen dus wachtte maar goed.. als je dan gewoon over steekt wanneer je rood hebt maar je zeker weet dat er niemand komt is het vaak veel veiliger, maar deze situaties zijn vooral voor voetgangers zo natuurlijk)
fujin
Mountainbiker
Berichten: 39
Lid geworden op: zo 24 okt 2010 22:04
Rijdt met: bulls

Re: Met de fiets naar het werk

Bericht door fujin »

aresius schreef:Lampjes zoveel je maar wil maar het belangrijkste ligt bij jezelf .... zeer defensief fietsen!

In deze donkere periode ga ik er vanuit dat ze me niet gezien hebben tot ik 100% zeker ben dat de situatie veilig is.
Dat vergt wat meer vertragen en eventueel stoppen ... goed voor de intervaltraining :P
als je dat doet in brussel ben je 10 uur onderweg voor iedere 500 meter :-)
Xcarma
Mountainbiker
Berichten: 53
Lid geworden op: vr 23 mei 2008 17:55
Rijdt met: Cube Reaction SL 2012 26"

Re: Met de fiets naar het werk

Bericht door Xcarma »

Afbeelding

20 vd 25km was het gewoon 1 ijspiste... maar het was plezant ;)
Gebruikersavatar
Maaike
Mountainbiker
Berichten: 718
Lid geworden op: do 02 okt 2008 21:55
Rijdt met: Duncon Amstaff

Re: Met de fiets naar het werk

Bericht door Maaike »

Deze morgen door de Dender gereden. Het water stond 5-15 cm boven het jaagpad voor zo'n 500m. Op 't moment dat je niet meer kan zien waar de Dender is en waar het jaagpad werd het wel wat scary. Gelukkig een paar meter verder weer wel zichtbaar dus kon ik me daar op richten.

Gisteren had ik bij 'ne put' onder de N8 ook al de fout gemaakt om mijn truuckske voor plassen toe te passen.
Truuckske is volle gaas voor de plas en dan benen omhoog.
Helaas was het wat dieper dan gedacht, op het diepste zo'n 30 cm denk ik. Het water vloog langs mijn oren omhoog, voeten zeiknat.
Deze morgen was dat stuk afgezet, ik denk dat er wel 80 cm op't diepste stond nu.

Voor vanavond maar een andere route uitstippelen...?
vienne
Mountainbiker
Berichten: 157
Lid geworden op: za 04 sep 2010 16:09
Rijdt met: VR46.IT

Re: Met de fiets naar het werk

Bericht door vienne »

Maaike schreef:Deze morgen door de Dender gereden. Het water stond 5-15 cm boven het jaagpad voor zo'n 500m. Op 't moment dat je niet meer kan zien waar de Dender is en waar het jaagpad werd het wel wat scary. Gelukkig een paar meter verder weer wel zichtbaar dus kon ik me daar op richten.

Gisteren had ik bij 'ne put' onder de N8 ook al de fout gemaakt om mijn truuckske voor plassen toe te passen.
Truuckske is volle gaas voor de plas en dan benen omhoog.
Helaas was het wat dieper dan gedacht, op het diepste zo'n 30 cm denk ik. Het water vloog langs mijn oren omhoog, voeten zeiknat.
Deze morgen was dat stuk afgezet, ik denk dat er wel 80 cm op't diepste stond nu.

Voor vanavond maar een andere route uitstippelen...?

Met een bootje naar huis :-D
G3rd
Mountainbiker
Berichten: 118
Lid geworden op: wo 20 jun 2012 12:36
Rijdt met: Merida Big Nine TFS -900D
Contacteer:

Re: Met de fiets naar het werk

Bericht door G3rd »

Het was weer leuk in de verse sneeuw deze morgen om 5h30.
Gebruikersavatar
kawa
Mountainbiker
Berichten: 9962
Lid geworden op: vr 06 aug 2004 10:58

Re: Met de fiets naar het werk

Bericht door kawa »

G3rd schreef:Het was weer leuk in de verse sneeuw deze morgen om 5h30.
Niks leuk aan wat mij betreft, vuiligheid. :evil:


Dat het maar snel lente is...
G3rd
Mountainbiker
Berichten: 118
Lid geworden op: wo 20 jun 2012 12:36
Rijdt met: Merida Big Nine TFS -900D
Contacteer:

Re: Met de fiets naar het werk

Bericht door G3rd »

kawa schreef:
G3rd schreef:Het was weer leuk in de verse sneeuw deze morgen om 5h30.
Niks leuk aan wat mij betreft, vuiligheid. :evil:


Dat het maar snel lente is...
Als ik mag kiezen mag het ook rap terug lente en zomer worden.

Tussen de 20 °C en 30 °C kan ik goed mee leven. =D>
Plaats reactie