Met de fiets naar het werk

Over alles wat met mountainbike te maken heeft kan je hier je ei kwijt!
tolkien
Mountainbiker
Berichten: 136
Lid geworden op: do 27 jun 2013 16:01

Re: Met de fiets naar het werk

Bericht door tolkien »

Volgende week start ik ook met het fietsen naar het werk, 21,5 enkel. Wegens verbouwingen heb ik in het weekend en savonds de tijd niet meer om te gaan mtb'en. Er zijn enkele kilo's bijgekomen en de fysiek staat beneden alle peil.
Ik heb niet de mogelijkheid om mij te douchen op het werk, daardoor zal ik het rustig aanpakken. Waarschijnlijk is het beter om dan geen 'koerstenutje' aan te doen aangezien dit het zweet niet echt opneemt. Ik denk dat 'natuurlijke' lichte kleding dan wel wat beter is.
Verder heb ik ook een bagadrager besteld waarop ik mijn rugzakske met mijn gerief op kan monteren.
We zullen zien wat het geeft
daar moet je toch niet naar kijken? doe gewoon de kledij aan wat jou het beste lijkt.
Na mijn revalidatie ben ik op mijn racevelo in outfit ook verschillende keren voorbij gestoken door atb'ers
Gebruikersavatar
BerggeitCasualFietser
Mountainbiker
Berichten: 2935
Lid geworden op: ma 09 jan 2012 12:06
Rijdt met: Trek Superfly 7, Lapierre X629

Re: Met de fiets naar het werk

Bericht door BerggeitCasualFietser »

Ik ben ook op die manier begonnen na vader te worden en te weinig tijd te hebben. Qua douchen, ik was me aan de lavabo in de toiletten, en dan keertje met de deo. Ik werk tussen bijna allemaal vrouwen, en heb nog geen een horen klagen van geurhinder ...
Gebruikersavatar
freezy
Mountainbiker
Berichten: 2328
Lid geworden op: za 06 sep 2003 16:18
Rijdt met: Endorfin Speed II, TREK OCLV 5200 en een Triumph...

Re: Met de fiets naar het werk

Bericht door freezy »

tolkien schreef:
Waarschijnlijk is het beter om dan geen 'koerstenutje' aan te doen aangezien dit het zweet niet echt opneemt. Ik denk dat 'natuurlijke' lichte kleding dan wel wat beter is.
daar moet je toch niet naar kijken? doe gewoon de kledij aan wat jou het beste lijkt.
Na mijn revalidatie ben ik op mijn racevelo in outfit ook verschillende keren voorbij gestoken door atb'ers
Naar mijn mening neemt koerskledij (met degelijke onderkledij) nog altijd veel beter zweet op dan 'gewone lichte kledij'. Ik doe ook rond de 20-21km enkele rit woon-werk en zou het me eerlijk gezegd niet kunnen inbeelden om dat te moeten doen in een gewone korte broek en t-shirt.
D'Haese
Mountainbiker
Berichten: 87
Lid geworden op: zo 30 jun 2013 15:25
Rijdt met: Cube LTD Pro 2013 (29er)

Re: Met de fiets naar het werk

Bericht door D'Haese »

Gewone kleren is voor mij = NO GO. Naar mijn werk is het 19 km en in koerskledij (wel douche op het werk).

Naar school vroeger een goeie 10 km was in gewone kleren en dat is tot aan de middag met een nat gat en rug zitten. Gezellig hoor... :roll:
Gebruikersavatar
Zotte Marre
Mountainbiker
Berichten: 1129
Lid geworden op: wo 24 mei 2006 13:53
Rijdt met: TR-Smuggler, On One Scandal 29", S.I.R.9 Kermit, WAW109 (verkocht)
Contacteer:

Re: Met de fiets naar het werk

Bericht door Zotte Marre »

Koerskledij of niet, straks is ALLES nat !! :drunk: :bounce: #rit5TourDeFrance!!
tolkien
Mountainbiker
Berichten: 136
Lid geworden op: do 27 jun 2013 16:01

Re: Met de fiets naar het werk

Bericht door tolkien »

d'haeses situatie komt me bekend voor 8)
gewoon je wieleroutfit aan doen.

Vroeger zelf nog veel gewassen met enkel water uit een teiltje en een waslap. dat lukte vrij goed.
(mijn grootouders hadden thuis niet eens een douche of bad, die wasten zich altijd aan de lavabo)
G3rd
Mountainbiker
Berichten: 118
Lid geworden op: wo 20 jun 2012 12:36
Rijdt met: Merida Big Nine TFS -900D
Contacteer:

Re: Met de fiets naar het werk

Bericht door G3rd »

Vandaag eindelijk nog eens droog en lekker warm. Als ik met mijn koersbroek in combinatie met een marcelleke kan rijden dan gaat het precies ééns zo rap vooruit. :bounce:
JasperB
Mountainbiker
Berichten: 15
Lid geworden op: ma 09 jan 2012 20:49
Rijdt met: Cube Acid 29"

Re: Met de fiets naar het werk

Bericht door JasperB »

Het toch geprobeerd zonder wielertenue, voor woon-werk ritjes van 22km vind ik dat niet echt nodig... Een casual loop t-shirt en loopbroek die wat meer ademen dan mijn wielertenue waren ideaal.
Gebruikersavatar
freezy
Mountainbiker
Berichten: 2328
Lid geworden op: za 06 sep 2003 16:18
Rijdt met: Endorfin Speed II, TREK OCLV 5200 en een Triumph...

Re: Met de fiets naar het werk

Bericht door freezy »

Dat begrijp ik toch niet goed? Hoogstwaarschijnlijk is het identiek hetzelfde materiaal waaruit ze gemaakt zijn.

Je gaat toch ook niet lopen met een koersbroek?!
Gebruikersavatar
Maaike
Mountainbiker
Berichten: 718
Lid geworden op: do 02 okt 2008 21:55
Rijdt met: Duncon Amstaff

Re: Met de fiets naar het werk

Bericht door Maaike »

Dat was ik ook aan't denken...?

Rij je dan zonder zeem JarperB?
Plaats reactie