Met de fiets naar het werk

Over alles wat met mountainbike te maken heeft kan je hier je ei kwijt!
aimé
Mountainbiker
Berichten: 126
Lid geworden op: wo 06 okt 2004 21:14

Re: Met de fiets naar het werk

Bericht door aimé »

superflip schreef:
aimé schreef: ik doe het nu al 6 jaar.
elke dag tussen de 75 en 80 km
Ik sla geen dag over. Regen, sneeuw maakt niet uit.

Een mooie stimulans is de fietsvergoeding.
Ook geen file, ik vertrek om 6u thuis en ben altijd om 7u30 gewassen en kan beginnen.
Ben ook altijd rond 17u30 thuis en hoef dan ook niet meer te sporten, dus een hele avond "vrij"

Ik heb een aantal parcours om naar het werk te rijden maar 8/10 neem ik toch altijd dezelfde (nu al zo een 2500 (1250x2) keer gedaan :-D
Respect!

Heb jij een partner of kinderen? Hier op't werk wordt ook niet echt geapprecieerd dat je voor 8u begint, dus kan hier maar ten vroegste weg om 16u30. Voor 18u thuis zijn lukt dus nooit.
Partner en 1 zoontje van bijna 2. Tweede kindje is op komst
Naar het werk fietsen is heel veel tijd winnen ipv verliezen

Smorgen om 6 u vertrekken: nadeel is dat ik vrouw en kind niet zie, maar tijd voor een rustig ontbijtje zou er sws niet zijn, ook al ga ik met auto
Ik ben dan wel al om 17u35 thuis en heb dan al 80 km gefietst. Dus nog rap een douchke en we heel de avond is voor gezin.

Ben wel op donderdagnamiddag altijd thuis: dus dan kan ik rustig kuisen thuis (vrouw aan het werk, kleine in de creche)

Qua eten, zijn we wel gestopt met alle dagen 'savonds warm eten te maken op weekdagen
1 keer in de week soep
1 keer spaghetti (zelf gemaakt, maar saus wordt in vriezer gestoken, dus vlug eten)
1 keer croques of iets anders kleins
1 keer bij schoonouders
op vrijdag vrouwke thuis.

Vanaf volgend jaar ga ik ook wel 4/5 werken.
Met het geld dat wij besparen voor een tweede auto, kan ik gerust een dagske in de week thuis blijven

In het weekend wel niet meer fietsen, maar wel lopen.
1 week trainen op zaterdag en zondag
de andere week een stratenloop op zaterdag (en dus zondag een rustdag)
Gebruikersavatar
BerggeitCasualFietser
Mountainbiker
Berichten: 2935
Lid geworden op: ma 09 jan 2012 12:06
Rijdt met: Trek Superfly 7, Lapierre X629

Re: Met de fiets naar het werk

Bericht door BerggeitCasualFietser »

Hier zou ik het ook graag zien dat t werk dit motiveert, in het oude gebouw hier zijn douches maar niet onderhouden dus verbod op gebruik hiervan. We werken met twee mannen tussen 15 vrouwen op een bureel dus stinken naar t zweet zie ik ook niet zitten als ik me niet kan wassen dus geen bikeverplaatsing.

In het nieuwe gebouw zijn geen douches voorzien. Ik woon samen met mijn vriendin en haar zoontje, op dit moment ga ik op donderdag en dinsdag gaan trainen s avonds, al hoort er wel eens gezaag bij als ik niet thuis ben. Met fiets naar het werk zou al wat schelen op dit moment, smorgens ben ik toch de enige wakker over t algemeen tot ik vertrek dus op dat vlak zou het zeker niet erg zijn.

Wel lastig als er geen medewerking is van het bedrijf uit
aimé
Mountainbiker
Berichten: 126
Lid geworden op: wo 06 okt 2004 21:14

Re: Met de fiets naar het werk

Bericht door aimé »

BerggeitCasualFietser schreef:Hier zou ik het ook graag zien dat t werk dit motiveert, in het oude gebouw hier zijn douches maar niet onderhouden dus verbod op gebruik hiervan. We werken met twee mannen tussen 15 vrouwen op een bureel dus stinken naar t zweet zie ik ook niet zitten als ik me niet kan wassen dus geen bikeverplaatsing.

In het nieuwe gebouw zijn geen douches voorzien. Ik woon samen met mijn vriendin en haar zoontje, op dit moment ga ik op donderdag en dinsdag gaan trainen s avonds, al hoort er wel eens gezaag bij als ik niet thuis ben. Met fiets naar het werk zou al wat schelen op dit moment, smorgens ben ik toch de enige wakker over t algemeen tot ik vertrek dus op dat vlak zou het zeker niet erg zijn.

Wel lastig als er geen medewerking is van het bedrijf uit
Als ze hier morgen het douchen zouden verbieden, zorg ik gewoon dat ik een emmer heb, vul ik die in het toilet met water en was ik me in een toilet.
Een douche is niet echt nodig dan
Gebruikersavatar
eL Tee
Mountainbiker
Berichten: 861
Lid geworden op: do 19 jul 2012 00:54
Rijdt met: a Zwitsersche blonte mé ferme rondingen

Re: Met de fiets naar het werk

Bericht door eL Tee »

superflip schreef:Misschien moet ik mijn vrouw maar is leren koken... :roll:
Na de huwelijksnacht zei Boudewijn aan Fabiola: "En je kan ook niet koken zeker?"
Gebruikersavatar
Maaike
Mountainbiker
Berichten: 718
Lid geworden op: do 02 okt 2008 21:55
Rijdt met: Duncon Amstaff

Re: Met de fiets naar het werk

Bericht door Maaike »

Hier zijn de douches goed voorzien. Denk dat er ongeveer 20 douches zijn.
Er is een grote kleedkamer voor de 'arbeiders' die zich 's avonds wassen voor ze naar huis gaan.
's middags worden de douches gebruikt door de middagsporters.
's ochtends door de woonwerkfietsers.

Een klein minpuntje is wel, dat er dus 1 grote kleedkamer is met aparte douches, ik loop daar als enige dame (heel af en toe zie ik nog een tweede dame) tussen een hoop venten (meeste arbeiders) rond 's morgens wanneer zij zich omkleden. In het begin zag je dat ze zich afvroegen, wat doet die hier... Maar nu ik een maandje met de fiets kom valt die reactie dan weer beter mee.

Moesten er ineens geen douches meer zijn, zou ik meer op't gemak rijden, zodat ik niet (te veel) zweet.
Dan een flesje deo bij de propere kleren en kom ik de dag wel door. Maar ik zie de douches hier niet rap verdwijnen.

Voorlopig geen badkamer thuis (verbouwingen...) dus douchen op het werk is ideaal (en kostenbesparend). :-)
Gebruikersavatar
Streets
Mountainbiker
Berichten: 3275
Lid geworden op: ma 20 sep 2004 16:25
Rijdt met: rohloff-Streets-bike;Ronin 110 voorvork; Magura firm tech remmen; Rohloff naaf
Contacteer:

Re: Met de fiets naar het werk

Bericht door Streets »

Uiteindelijk is 2 keer op een dag wel overkill.
slecht voor uw huidje.

ik was met enkel 's avonds, dan ziet mijn vrouwtje mij volledig proper :)

Streets
Gebruikersavatar
Maaike
Mountainbiker
Berichten: 718
Lid geworden op: do 02 okt 2008 21:55
Rijdt met: Duncon Amstaff

Re: Met de fiets naar het werk

Bericht door Maaike »

Wij dus enkel 's morgens, we gaan beide met de fiets naar't werk, dus 's avonds samen stinken ( :-" ) maar op't werk fris.
Gebruikersavatar
Zotte Marre
Mountainbiker
Berichten: 1129
Lid geworden op: wo 24 mei 2006 13:53
Rijdt met: TR-Smuggler, On One Scandal 29", S.I.R.9 Kermit, WAW109 (verkocht)
Contacteer:

Re: Met de fiets naar het werk

Bericht door Zotte Marre »

Streets schreef:Uiteindelijk is 2 keer op een dag wel overkill.
slecht voor uw huidje.

ik was met enkel 's avonds, dan ziet mijn vrouwtje mij volledig proper :)

Streets
2x per dag wassen is niet noodzakelijk overkill, hoor! Ik heb nog in de tropen gewoond, dagelijks 3x douchen (en dat was van niets te doen !).

Je hoeft niet altijd zeep of champoo te gebruiken om weer fris te zijn, hé ! Op 't werk douch ik, en was ik de "zweethaarden" met neutrale zeep, en meestal mn haar. Thuis spoel ik me enkel af (zonder zeep, dus). Als je huid niet begint uit te drogen, ben je goed bezig. Door te zweten alleen, heb je je huid (porien) gekuisd, maar het zweet moet je er wel afspoelen.
Gebruikersavatar
pirke
Mountainbiker
Berichten: 65
Lid geworden op: ma 23 jul 2012 15:59
Rijdt met: Giant Talon Rabo

Re: Met de fiets naar het werk

Bericht door pirke »

Zotte Marre schreef:
Streets schreef:Uiteindelijk is 2 keer op een dag wel overkill.
slecht voor uw huidje.

ik was met enkel 's avonds, dan ziet mijn vrouwtje mij volledig proper :)

Streets
2x per dag wassen is niet noodzakelijk overkill, hoor! Ik heb nog in de tropen gewoond, dagelijks 3x douchen (en dat was van niets te doen !).

Je hoeft niet altijd zeep of champoo te gebruiken om weer fris te zijn, hé ! Op 't werk douch ik, en was ik de "zweethaarden" met neutrale zeep, en meestal mn haar. Thuis spoel ik me enkel af (zonder zeep, dus). Als je huid niet begint uit te drogen, ben je goed bezig. Door te zweten alleen, heb je je huid (porien) gekuisd, maar het zweet moet je er wel afspoelen.
Er bestaan ook zepen ‘zonder zeep’, zou een pak beter zijn voor de huid.
Ik douche me steeds ’s avonds bij thuiskomst. ’s Morgen spoel ik met op het werk goed af met water. Klein beetje deo, en niemand heeft al ooit komen klagen .

Wat een schitterend weer trouwens de laatste dagen. Weinig wind en een zonnetje op mijn smoel, ben ik blij dat ik niet meer in de wagen zit.
XVMx
Mountainbiker
Berichten: 202
Lid geworden op: di 20 aug 2002 02:00
Rijdt met: Scott Spark 30 / Thompson Zeus-SL

Re: Met de fiets naar het werk

Bericht door XVMx »

pirke schreef:Wat een schitterend weer trouwens de laatste dagen. Weinig wind en een zonnetje op mijn smoel, ben ik blij dat ik niet meer in de wagen zit.
Amai nie... Deze morgen voor het eerst sinds lang nog eens met de bike naar het werk geweest. Korte broek, korte mouwen, het zonnetje... dikke fun en in 59m op het werk (nieuw persoonlijk record 8) ...).

"Dankzij" een defecte vrachtwagen in Jette stonden een groot deel van de collega's stil op de ring en de A12, toen ze hier aankwamen en mijn smile zagen werden ze nog ambetanter :-D . Een goeie dag om met de fiets te komen dus.
Plaats reactie