Met de fiets naar het werk

Over alles wat met mountainbike te maken heeft kan je hier je ei kwijt!
G3rd
Mountainbiker
Berichten: 118
Lid geworden op: wo 20 jun 2012 12:36
Rijdt met: Merida Big Nine TFS -900D
Contacteer:

Re: Met de fiets naar het werk

Bericht door G3rd »

Juist men fietsje met den haardroger ijsvrij gemaakt. Het zat met plaatsen al goed vast.

Nu hopen dat er morgen niets bevroren is. :lol:
Gebruikersavatar
kleine mees
Mountainbiker
Berichten: 161
Lid geworden op: wo 28 mar 2007 15:01
Rijdt met: BMC TE02/ S-works

Re: Met de fiets naar het werk

Bericht door kleine mees »

Grappig, ik woon in Ouwegem:) we wonen dus niet zo ver van elkaar.
Ik heb vorige week langs de schelde gereden, op mijne mtb 29er een cannondale, rustig getraind. :-D
Gebruikersavatar
Kommander
Mountainbiker
Berichten: 26
Lid geworden op: zo 06 jan 2013 07:41
Rijdt met: 2 alu tanks en 1 carbon vliegmachien

Re: Met de fiets naar het werk

Bericht door Kommander »

Wegen zware verkoudheid verplicht van de fiets gebleven tot en met vandaag #-o morgen naar het werk met de bike, schade inhalen :-D
pride
Mountainbiker
Berichten: 175
Lid geworden op: di 06 nov 2007 12:32
Rijdt met: Scott Scale 10

Re: Met de fiets naar het werk

Bericht door pride »

Hier deze ochtend het eerste spoor mogen trekken langs de Scheldelaan in Antwerpen! :drunk:
's Middags na de vroege was het reeds helemaal sneeuwvrij gemaakt, zonde, hou wel van het ploegen door een dik tapijtje (als het niet al helemaal stukgereden is).
Gebruikersavatar
rombaft
Mountainbiker
Berichten: 1118
Lid geworden op: do 17 aug 2006 19:02
Rijdt met: Canyon 29'er, CUBE 26" fixed fork, Canyon ultimate CF 8,0

Re: Met de fiets naar het werk

Bericht door rombaft »

kleine mees schreef:Grappig, ik woon in Ouwegem:) we wonen dus niet zo ver van elkaar.
Ik heb vorige week langs de schelde gereden, op mijne mtb 29er een cannondale, rustig getraind. :-D

moet zeggen dat het terugrijden naar huis langs de schelde vrij vermoeiend was, de sporen waren grotendeels aangevroren en vervelend om in te rijden, onbereden sneeuw ook goed bevroren , serieus terten .

woon/werk en in de huidige natte omstandigheden worden vooral met de cube reaction (26") afgewekt, de 29er probeer ik een beetje in ere te houden :drunk:
G3rd
Mountainbiker
Berichten: 118
Lid geworden op: wo 20 jun 2012 12:36
Rijdt met: Merida Big Nine TFS -900D
Contacteer:

Re: Met de fiets naar het werk

Bericht door G3rd »

Hopla weer veilig op het werk. Ik was blij met de verse sneeuw waardoor de grip toch goed was op de meeste plaatsen. De bandjes stonden goed plat zodat de 29'er zelfs geen moeite mee had om tegen de ramp van de brug om hoog te fietsen.


Ik heb vandaag wel ondervonden dat te traag rijden met de MTB gevaarlijker is dan er een beetje tempo in te houden.
Gebruikersavatar
Kommander
Mountainbiker
Berichten: 26
Lid geworden op: zo 06 jan 2013 07:41
Rijdt met: 2 alu tanks en 1 carbon vliegmachien

Re: Met de fiets naar het werk

Bericht door Kommander »

Ook hier veilig op het werk geraakt! 1x bijna zwaar onderuit gegaan, maar goed kunnen corrigeren :-D Met 1.75 bar in de RR valt dat wel goed te doen. Wel ***cking fris aan de voetjes :-) Toch is moeten zien naar iets van deftige wintersokken :-D
Gebruikersavatar
peter-bastanie
Mountainbiker
Berichten: 347
Lid geworden op: do 03 jul 2008 17:27
Rijdt met: minerva starlight + granville puls 4.0

Re: Met de fiets naar het werk

Bericht door peter-bastanie »

ook juist thuis van nachtwerk....en het was serieus gevaarlijk onderweg vond ik
gisteren op weg naar werk 3 maal #-o onderuit geschoven op de baan want er was daar geen fietspad.(3bruggen in st katelijne waver)
Dat was daar levensgevaarlijk,niet gestrooid en alles vastgereden en aangevroren heb zelfs een paar honderd meter te voet gegaan in de berm in het gras om terug om op berijdbare baan te geraken.Zelfs met wild gripr op 1.5 bar geen enkele grip kunnen vinden.
Denk dat het voor deze week genoeg is geweest en de volgende dagen mijn bike thuis zal mogen blijven.
Gebruikersavatar
J.E.
Mountainbiker
Berichten: 2413
Lid geworden op: di 01 jan 2008 21:52
Rijdt met: Oud verwrongen Duikbootijzer.

Re: Met de fiets naar het werk

Bericht door J.E. »

Blijkbaar woon ik op een andere planeet. In Ninove, Pepingen, Halle, Hoeilaart en Overijse is er
geen enkel fietspad opgeruimd.

Joepie! :bounce:
Gebruikersavatar
kleine mees
Mountainbiker
Berichten: 161
Lid geworden op: wo 28 mar 2007 15:01
Rijdt met: BMC TE02/ S-works

Re: Met de fiets naar het werk

Bericht door kleine mees »

Gisteren mogen opgeven halverwege, mijn wieltjes van mijn achterversnelling zijn naar de knoppen. En met dat mijn andere mtb ook in de ziekenboeg zit, body vernieuwen, zal het met de auto zijn. :(
Plaats reactie