Met de fiets naar het werk

Over alles wat met mountainbike te maken heeft kan je hier je ei kwijt!
Gebruikersavatar
Streets
Mountainbiker
Berichten: 3275
Lid geworden op: ma 20 sep 2004 16:25
Rijdt met: rohloff-Streets-bike;Ronin 110 voorvork; Magura firm tech remmen; Rohloff naaf
Contacteer:

Bericht door Streets »

MC Jo schreef:
Ixxel schreef:of er geen veiligere route bestaat van Jette naar Shuman.
Nou nee, die bestat niet
tenzij ge dwars door het historisch centrum (lees grote markt) rond rijd.

Maar dat blijft zoekwerk.

Toch vind ik het veiliger om in brussel rond te rijden dan door wemmel/ merchtem te rijden.
op zo een fietspad tegen 30, en dan dwarstraatjes en 4x4 die van hun oprit rijden vind ik veeel gevaarlijker.

Streets
Gebruikersavatar
J.E.
Mountainbiker
Berichten: 2413
Lid geworden op: di 01 jan 2008 21:52
Rijdt met: Oud verwrongen Duikbootijzer.

Bericht door J.E. »

Hey Jo, Furious freds en zeker Super moto's zen BROL om Woonwerk mee te doen. Veeeeel te fragiel... Marathon defence 2.0, DAT is een superbandje.
Gebruikersavatar
apoZ
Mountainbiker
Berichten: 68
Lid geworden op: wo 24 mar 2010 23:35
Rijdt met: Trek 8500. Trek 1.5.

Bericht door apoZ »

Grrrrrrr... Onderweg naar werk deze ochtend tegengekomen.

Afbeelding
Gebruikersavatar
MC Jo
Mountainbiker
Berichten: 1425
Lid geworden op: wo 07 jun 2006 11:49
Rijdt met: GT Zaskar 100 9R; Scott Spark 720; Merida Scultura 400 disc;

Bericht door MC Jo »

J.E. schreef:Hey Jo, Furious freds en zeker Super moto's zen BROL om Woonwerk mee te doen. Veeeeel te fragiel... Marathon defence 2.0, DAT is een superbandje.
Ah bon!! Die heb ik nog niet in mijn assortiment!!! Allez up, da wordt mijn volgende test dus. Tubeless of met binnenband?
jerryl200
Mountainbiker
Berichten: 25
Lid geworden op: do 15 sep 2011 21:04
Rijdt met: endorfin speed 2sl

Bericht door jerryl200 »

hey
ik probeer alle dagen met de fiets naar het werk te rijden.
13km op en 13 af.
nu vraag ik mij af aan welk tempo (welke hartslagzone) ik dit best rij?
probeer dit nu aan lsd tempo te doen.
maar heb niet de indruk dat dit telt als training zeg maar omdat de afstand zo kort is.
ben ik beter dit aan hoger tempo af te legen of niet ?(doel is basis conditie)
groeten jeroen.
gbv
Mountainbiker
Berichten: 310
Lid geworden op: vr 11 nov 2011 15:45
Rijdt met: Cube Reaction Race '12

Bericht door gbv »

op dergelijke afstand rij je met de moutainbike een half uurtje op de weg?
dat is inderdaad niet nuttig om altijd in lsd af te leggen.
ik zou opteren voor er intensieve blokken tussen te steken. bvb smorgens tempo (d2-d3). 's avonds dan 10min warmdraaien en dan over and under intervals.

andere mogelijkheid is blokjes krachttraining. opwarmen en dan 3 of 5min kracht. dit kan zowel extensief als intensief.

afhankelijk van het traject misschien ook te overwegen om er sprinttrainingen van te maken. ik heb bijvoorbeeld een traject van 20km met redelijk wat relatief veilige steenweg. bovendien loopt die in trapjes gestaag naar beneden. excellent dus om een paar keer alles uit de kast te halen, zowel gelanceerd als niet gelanceerd.

natuurlijk niet vergeten de nodige rust in te bouwen en dus enkele ritjes aan recup of lsd tempo te doen! anders hou je het geen week uit en breek je af ipv op te bouwen
jerryl200
Mountainbiker
Berichten: 25
Lid geworden op: do 15 sep 2011 21:04
Rijdt met: endorfin speed 2sl

Bericht door jerryl200 »

gbv schreef:op dergelijke afstand rij je met de moutainbike een half uurtje op de weg?
dat is inderdaad niet nuttig om altijd in lsd af te leggen.
ik zou opteren voor er intensieve blokken tussen te steken. bvb smorgens tempo (d2-d3). 's avonds dan 10min warmdraaien en dan over and under intervals.

andere mogelijkheid is blokjes krachttraining. opwarmen en dan 3 of 5min kracht. dit kan zowel extensief als intensief.

afhankelijk van het traject misschien ook te overwegen om er sprinttrainingen van te maken. ik heb bijvoorbeeld een traject van 20km met redelijk wat relatief veilige steenweg. bovendien loopt die in trapjes gestaag naar beneden. excellent dus om een paar keer alles uit de kast te halen, zowel gelanceerd als niet gelanceerd.


natuurlijk niet vergeten de nodige rust in te bouwen en dus enkele ritjes aan recup of lsd tempo te doen! anders hou je het geen week uit en breek je af ipv op te bouwen
rij hier inderdaad met de mtb ong 30min op .
gem 24-25
had al gedacht om hier s'avonds een stuk bij te doen.
maar aangezien ik 6op7(soms ook 5op 7 hoor) werk van 6uur tot 18.30 heb ik hier de zin niet meer voor :-?
Gebruikersavatar
J.E.
Mountainbiker
Berichten: 2413
Lid geworden op: di 01 jan 2008 21:52
Rijdt met: Oud verwrongen Duikbootijzer.

Bericht door J.E. »

MC Jo schreef:
J.E. schreef:Hey Jo, Furious freds en zeker Super moto's zen BROL om Woonwerk mee te doen. Veeeeel te fragiel... Marathon defence 2.0, DAT is een superbandje.
Ah bon!! Die heb ik nog niet in mijn assortiment!!! Allez up, da wordt mijn volgende test dus. Tubeless of met binnenband?
Beide zen ok! Ik reed er Tubeless mee...
Gebruikersavatar
Maaike
Mountainbiker
Berichten: 718
Lid geworden op: do 02 okt 2008 21:55
Rijdt met: Duncon Amstaff

Bericht door Maaike »

Vandaag voor de eerste keer naar't werk gereden. (Geen treinen :roll: )
Appelterre-Aalst; 23 km, op 2 km na altijd langs het jaagpad naast de Dender.
Ideaal weertje, had me wel wat te warm gekleed. Het jaagpad is wel donker 's morgens... Gelukkig had ik een redelijk goed voorlicht.
1u10min over gereden.
Hopelijk vanavond weer geen regen. :-)
Gebruikersavatar
Maaike
Mountainbiker
Berichten: 718
Lid geworden op: do 02 okt 2008 21:55
Rijdt met: Duncon Amstaff

Bericht door Maaike »

Droog naar huis is dus niet gelukt, eerder zeiknat...
Nuja na 200 meter was ik zeiknat en natter kon niet meer...
Gelukkig was het niet te koud! :-)
Plaats reactie