Met de fiets naar het werk

Over alles wat met mountainbike te maken heeft kan je hier je ei kwijt!
The Doctor 46
Mountainbiker
Berichten: 496
Lid geworden op: wo 15 sep 2010 00:58
Rijdt met: Trek & epic 29er

Bericht door The Doctor 46 »

Ixxel schreef:Chapeau aan iedereen die met de fiets na Brussel gaat! Ben ermee gestopt. In de vakantie periode ben ik in die kalme periode bijna 3x van de baan gereden. 2 x daarvan heb ik me moeten wegsmijten of zat onder de wielen.

Zolang er geen veilig alternatief is om in Brussel veilig en wel van Jette tot aan Shuman te geraken zien ze me niet terug. Niet dat van Opwijk na Jette superveilig is, ma daar hebt gé nog iets dat op een fietspad trekt. ALS het niet volgeparkeerd staat wagens
Rij ook heel het jaar door met de fiets ,al een geluk dat ik maar tot steenokkerzeel moet en niet door Brussel.
Maar ik snap wat je bedoeld er zijn toch altijd een paar gevallen per jaar waarvan je beseft , hier ben ik door de oog van de naald gekropen.
ninety
Mountainbiker
Berichten: 30
Lid geworden op: zo 30 dec 2007 21:44
Rijdt met: CANNONDALE

Bericht door ninety »

Vanmorgen 50min. door de regen. Reservekleding om straks naar huis te rijden heb ik mee, maar die fietsschoenen gaan nooit droog zijn. Hoe doen jullie dat?
Gebruikersavatar
apoZ
Mountainbiker
Berichten: 68
Lid geworden op: wo 24 mar 2010 23:35
Rijdt met: Trek 8500. Trek 1.5.

Bericht door apoZ »

ninety schreef:Vanmorgen 50min. door de regen. Reservekleding om straks naar huis te rijden heb ik mee, maar die fietsschoenen gaan nooit droog zijn. Hoe doen jullie dat?
Overschoenen en laten drogen onder de chauffage in de kleedkamers.
Gebruikersavatar
hondahornet
Mountainbiker
Berichten: 279
Lid geworden op: ma 31 mei 2010 12:47
Rijdt met: Thompson Zeus (voor 90% gerenoveerd)

Bericht door hondahornet »

ninety schreef:Vanmorgen 50min. door de regen. Reservekleding om straks naar huis te rijden heb ik mee, maar die fietsschoenen gaan nooit droog zijn. Hoe doen jullie dat?
Krantenpapier in je schoenen steken, dat neemt het vocht goed op.
Maar volledig droog zul je ze wel niet krijgen.
Gebruikersavatar
Dacuba
Mountainbiker
Berichten: 2504
Lid geworden op: wo 03 mar 2010 20:25
Rijdt met: Trek ProCaliber 9.7 2017, Trek Emonda ALR5 2018

Bericht door Dacuba »

Of u fietsschoenen volledig losdoen (velcro uit de haakjes) en zo op de verwarming leggen. Normaal tegen da je terug vertrekt zijn die droog.
Gebruikersavatar
Phille81
Mountainbiker
Berichten: 832
Lid geworden op: zo 24 apr 2011 23:23
Rijdt met: Specialized Epic Comp (2012) + Cube Reaction GTC Team (2011) + Ridley Compact (baanslet)
Contacteer:

Bericht door Phille81 »

hondahornet schreef:
ninety schreef:Vanmorgen 50min. door de regen. Reservekleding om straks naar huis te rijden heb ik mee, maar die fietsschoenen gaan nooit droog zijn. Hoe doen jullie dat?
Krantenpapier in je schoenen steken, dat neemt het vocht goed op.
Maar volledig droog zul je ze wel niet krijgen.
+1
en tijdens uwe middagshift nieuw krantenpapier insteken (als ge die mogelijkheid hebt)
ninety
Mountainbiker
Berichten: 30
Lid geworden op: zo 30 dec 2007 21:44
Rijdt met: CANNONDALE

Bericht door ninety »

Bedankt voor de tips. De verwarming staat nog niet aan hier, maar krantenpapier steekt nu in mijn schoenen.
Gebruikersavatar
ManuF
Mountainbiker
Berichten: 22
Lid geworden op: ma 19 okt 2009 13:11
Rijdt met: Scott scale 40

Bericht door ManuF »

je kent waarschijnlijk het gevoel wel, op t werk je fiets nemen om naar huis te rijden en dan:

Afbeelding
Gebruikersavatar
MC Jo
Mountainbiker
Berichten: 1425
Lid geworden op: wo 07 jun 2006 11:49
Rijdt met: GT Zaskar 100 9R; Scott Spark 720; Merida Scultura 400 disc;

Bericht door MC Jo »

Ixxel schreef:Chapeau aan iedereen die met de fiets na Brussel gaat! Ben ermee gestopt. In de vakantie periode ben ik in die kalme periode bijna 3x van de baan gereden. 2 x daarvan heb ik me moeten wegsmijten of zat onder de wielen.

Zolang er geen veilig alternatief is om in Brussel veilig en wel van Jette tot aan Shuman te geraken zien ze me niet terug. Niet dat van Opwijk na Jette superveilig is, ma daar hebt gé nog iets dat op een fietspad trekt. ALS het niet volgeparkeerd staat wagens
Daarom dat ik eerst met de auto naar Halle rij. Ik rij dan met de fiets van Halle naar Brussel, gans de baan langs het "jaagpad". Dat is redelijk veilig te noemen. Af en toe nozems op hun brommerkes die rare toeren uithalen, maar dat deed ik ook zeker als ik jong was!! :):) En dat is alleen in de zomer, vanaf nu zie je die niet meer.
Je moet anders by the way eens de fietskaart van Brussel kopen (1euro). Daarop kan je eens checken of er geen veiligere route bestaat van Jette naar Shuman.
Gebruikersavatar
MC Jo
Mountainbiker
Berichten: 1425
Lid geworden op: wo 07 jun 2006 11:49
Rijdt met: GT Zaskar 100 9R; Scott Spark 720; Merida Scultura 400 disc;

Bericht door MC Jo »

ManuF schreef:je kent waarschijnlijk het gevoel wel, op t werk je fiets nemen om naar huis te rijden en dan:

Afbeelding
't is precies "in" tegenwoordig. Ik ben al een tijdje aan het vechten met supermoto's om die luchtdicht te krijgen (heb de strijd opgegeven), en verleden week stond ik plat met mijn furious freds!!!
Plaats reactie