Met de fiets naar het werk

Over alles wat met mountainbike te maken heeft kan je hier je ei kwijt!
madball
Mountainbiker
Berichten: 11
Lid geworden op: za 17 mei 2008 01:28
Rijdt met: Trek 8500 (2009)

Boutersem - Leuven

Bericht door madball »

Ik ben onlangs van Kessel-Lo naar Boutersem verhuisd en werk nog steeds in Mechelen. Nu doe ik het traject Boutersem - Leuven via de Tiensesteenweg, de rest is langs het kanaal...

Kent er iemand een alternatief voor dat eerste stuk? Dus niet via de Tiensesteenweg, maar ergens binnendoor.

Alvast bedankt...
soapwater
Mountainbiker
Berichten: 187
Lid geworden op: di 22 jan 2008 13:19
Rijdt met: Xtrail3

Re: Boutersem - Leuven

Bericht door soapwater »

madball schreef:Ik ben onlangs van Kessel-Lo naar Boutersem verhuisd en werk nog steeds in Mechelen. Nu doe ik het traject Boutersem - Leuven via de Tiensesteenweg, de rest is langs het kanaal...

Kent er iemand een alternatief voor dat eerste stuk? Dus niet via de Tiensesteenweg, maar ergens binnendoor.

Alvast bedankt...
Fietsnet.be... Langs de knooppunten. Maar wel een serieuze omweg van Boutersem naar Korbeek-Lo...

Hageland 93 17.0
Hageland 31 20.0
Hageland 32 21.3
Dijleland 28 24.9
Dijleland 97 26.4
Dijleland 20 28.6
Antwerpen 54 34.8
Antwerpen 54 34.9
Antwerpen 80 36.5
Antwerpen 93 40.3

Steenwegen zijn te vermijden, uit ervaring weet ik dat ge niks dan last hebt met roekeloze blikkendoos-bestuurders die niet uitkijken en slechte fietspaden/kruispunten.
Zeker als het regent.
ravke
Mountainbiker
Berichten: 100
Lid geworden op: ma 12 mei 2008 00:52
Rijdt met: Cannondale Fsi Carbon 3

Bericht door ravke »

Hey iedereen,

Ik ben nu al een tijdje (sinds april ongeveer) bijna dagelijks naar het werk aan het fietsen i.p.v. steeds de auto te nemen. Zo'n 19 km van Ternat naar Brussel. Voor het ogenblik gebeurt dit met mijn MTB. Ik heb daar wel "Geax tattoo light" banden opliggen om wat vlotter te rijden, maar zit wel met een Cannondale Rush te fietsen (vol geveerd en niet van de lichtste).

Wat gebruiken jullie zoal om het traject af te leggen: MTB, racefiets, hybridefiets ???

En zijn banden van een racefiets te betrouwen qua sterkte en duurzaamheid. Losse steentjes of slechte fietspaden zijn alom tegenwoordig.

Greets
Gebruikersavatar
MC Jo
Mountainbiker
Berichten: 1425
Lid geworden op: wo 07 jun 2006 11:49
Rijdt met: GT Zaskar 100 9R; Scott Spark 720; Merida Scultura 400 disc;

Bericht door MC Jo »

ravke schreef:Hey iedereen,

Ik ben nu al een tijdje (sinds april ongeveer) bijna dagelijks naar het werk aan het fietsen i.p.v. steeds de auto te nemen. Zo'n 19 km van Ternat naar Brussel. Voor het ogenblik gebeurt dit met mijn MTB. Ik heb daar wel "Geax tattoo light" banden opliggen om wat vlotter te rijden, maar zit wel met een Cannondale Rush te fietsen (vol geveerd en niet van de lichtste).

Wat gebruiken jullie zoal om het traject af te leggen: MTB, racefiets, hybridefiets ???

En zijn banden van een racefiets te betrouwen qua sterkte en duurzaamheid. Losse steentjes of slechte fietspaden zijn alom tegenwoordig.

Greets
In de zomer e goedkoo koersfietske, vanaf nu ook ne c'dale, nen taurine, momenteel nog met RoRo & RaRa, maar ben op zoek naar goedkoop wielsetje om FF op te leggen.
Had vroeger ook ne rush. Zwaar hé, precies nen tank. Heb die na 1.5 jaar zoeken naar betere positie e.d. deze dan maar verkocht. Heb nu een Taurine en een Scalpel. Beiden zijn veel racier dan de rush.
Gebruikersavatar
flaming_jakke
Mountainbiker
Berichten: 1443
Lid geworden op: zo 26 mei 2002 02:00
Rijdt met: Lynskey Pro29 & Niner Air9 No Shox
Contacteer:

Bericht door flaming_jakke »

Damn ... vanmorgen was't voor mij persoonlijk heerlijk weer om te fietsen. =D> Dat de nazomer nog maar even doorgaat :drunk:
Gebruikersavatar
virtrix
Mountainbiker
Berichten: 432
Lid geworden op: zo 11 nov 2007 20:47
Rijdt met: Specialized Epic HT

Bericht door virtrix »

flaming_jakke schreef:Damn ... vanmorgen was't voor mij persoonlijk heerlijk weer om te fietsen. =D> Dat de nazomer nog maar even doorgaat :drunk:
+1 zalig met t koersfietske naar het werk.
Het deed weeral deugd se!
Gebruikersavatar
hondahornet
Mountainbiker
Berichten: 279
Lid geworden op: ma 31 mei 2010 12:47
Rijdt met: Thompson Zeus (voor 90% gerenoveerd)

Bericht door hondahornet »

virtrix schreef:
flaming_jakke schreef:Damn ... vanmorgen was't voor mij persoonlijk heerlijk weer om te fietsen. =D> Dat de nazomer nog maar even doorgaat :drunk:
+1 zalig met t koersfietske naar het werk.
Het deed weeral deugd se!
+1 heb wel motregen gehad vanmorgen in Aalter, maar mag zeker niet klagen... :wink:
Gebruikersavatar
homeboy
Mountainbiker
Berichten: 65
Lid geworden op: di 24 jun 2003 21:03
Rijdt met: Thompson Pro Team USA
Contacteer:

Bericht door homeboy »

virtrix schreef:
flaming_jakke schreef:Damn ... vanmorgen was't voor mij persoonlijk heerlijk weer om te fietsen. =D> Dat de nazomer nog maar even doorgaat :drunk:
+1 zalig met t koersfietske naar het werk.
Het deed weeral deugd se!
Yep! Om 6u 's morgens in korte broek vertrekken, het was al 16 graden. :-D
Gebruikersavatar
Streets
Mountainbiker
Berichten: 3275
Lid geworden op: ma 20 sep 2004 16:25
Rijdt met: rohloff-Streets-bike;Ronin 110 voorvork; Magura firm tech remmen; Rohloff naaf
Contacteer:

Bericht door Streets »

Deze morgen mijn tubeless ontploft in een afdeling.
aan de baseliek van koekelberg (op te rappen naar beneden

ik vrees voor de velg, hij zat vol serieuze kappen, je staat niet zo direct stil, remmend in een bergaf op trappen.

morgen steek ik mijn tubeless melk in brand.
Nu en beetje de kappen wegschuren en zien of ik biba's steek of ik hem hier opt werk kan maken.

streets
ravke
Mountainbiker
Berichten: 100
Lid geworden op: ma 12 mei 2008 00:52
Rijdt met: Cannondale Fsi Carbon 3

Bericht door ravke »

A ge weet het van het lekker weertje en nu kunnen afkomen onder een stralende zon met onder mij op de ring van Brussel één en al miserie en file.

@ MC Jo: heb mij verleden jaar laten opmeten en fiets afstellen, dus zit ik vrij goed. Maar is inderdaad wat lomp om asfaltkilometers te vreten + je verslijt je vering (onderhoud), remblokjes enz. heel wat vlugger.
Plaats reactie