Met de fiets naar het werk

Over alles wat met mountainbike te maken heeft kan je hier je ei kwijt!
MirFlash
Mountainbiker
Berichten: 1408
Lid geworden op: wo 15 sep 2010 15:05
Rijdt met: Cannondale Flash

Bericht door MirFlash »

Misschien met dit eens proberen, en daarna op de kaart aandachtig bekijken of het "veilig" is.
Van bv punt 46 tot 38

http://www.fietsnet.be/routeplanner/default.aspx
Gebruikersavatar
Streets
Mountainbiker
Berichten: 3275
Lid geworden op: ma 20 sep 2004 16:25
Rijdt met: rohloff-Streets-bike;Ronin 110 voorvork; Magura firm tech remmen; Rohloff naaf
Contacteer:

Bericht door Streets »

Vandaag een schitterend wegje ontdekt om van watermaal bosvoorde naar het centrum te rijden.
een single track, met verschillende trappen erin, achter een aantal huizen.
spijtig dat ik mijn gps niet meehad.
maar het was zeker één km brusselinwaarts.

de moeite om terug eens uit te zoeken.

Streets
aimé
Mountainbiker
Berichten: 126
Lid geworden op: wo 06 okt 2004 21:14

Bericht door aimé »

MC Jo schreef:
Atzerath schreef:kent er iemand toevallig de beste route van Dilbeek naar Aalst?
Dilbeek ==> Sint-Martens-Bodegem ==> Wambeek ==> Borchtlombeek ==> Liedekerke en dan eventueel via den dender voort.
Idd da is de beste en kortste route, maar er wel rekening mee houden dat ze in Wambeek aan het werken zijn voor die spoorlijn. Je kan vanaf maandag opnieuw onder de brug door, maar het zal er nog altijd een smerig boeltje zijn.

Ik rij nu vanaf anderlecht tot halle tegen het kanaal. Dan vanuit Halle de steenweg naar Neigem/Ninove een stuk, tot iets na centrum pepingen en zo naar tollembeek/galmaarden en dan naar Appelterre.
Een serieuze omweg, maar wel leuk om te rijden.
Gebruikersavatar
MC Jo
Mountainbiker
Berichten: 1425
Lid geworden op: wo 07 jun 2006 11:49
Rijdt met: GT Zaskar 100 9R; Scott Spark 720; Merida Scultura 400 disc;

Bericht door MC Jo »

aimé schreef:
MC Jo schreef:
Atzerath schreef:kent er iemand toevallig de beste route van Dilbeek naar Aalst?
Dilbeek ==> Sint-Martens-Bodegem ==> Wambeek ==> Borchtlombeek ==> Liedekerke en dan eventueel via den dender voort.
Idd da is de beste en kortste route, maar er wel rekening mee houden dat ze in Wambeek aan het werken zijn voor die spoorlijn. Je kan vanaf maandag opnieuw onder de brug door, maar het zal er nog altijd een smerig boeltje zijn.

Ik rij nu vanaf anderlecht tot halle tegen het kanaal. Dan vanuit Halle de steenweg naar Neigem/Ninove een stuk, tot iets na centrum pepingen en zo naar tollembeek/galmaarden en dan naar Appelterre.
Een serieuze omweg, maar wel leuk om te rijden.
Die wil ik wel eens mee rijden. Ik rij ook veel langs het kanaal naar Halle. Ik heb dit ooit ook eens gedaan die rit en ik herinner mij dat dit een zware bedoening was!! Of was mijn fysiek niet goed misschien toen? :-D
Gebruikersavatar
Gwen
Mountainbiker
Berichten: 1348
Lid geworden op: wo 23 aug 2006 09:58
Rijdt met: Cannondale CAAD9 - Kona Jake the Snake
Contacteer:

Bericht door Gwen »

aimé schreef:
MC Jo schreef:
Atzerath schreef:kent er iemand toevallig de beste route van Dilbeek naar Aalst?
Dilbeek ==> Sint-Martens-Bodegem ==> Wambeek ==> Borchtlombeek ==> Liedekerke en dan eventueel via den dender voort.
Idd da is de beste en kortste route, maar er wel rekening mee houden dat ze in Wambeek aan het werken zijn voor die spoorlijn. Je kan vanaf maandag opnieuw onder de brug door, maar het zal er nog altijd een smerig boeltje zijn.

Ik rij nu vanaf anderlecht tot halle tegen het kanaal. Dan vanuit Halle de steenweg naar Neigem/Ninove een stuk, tot iets na centrum pepingen en zo naar tollembeek/galmaarden en dan naar Appelterre.
Een serieuze omweg, maar wel leuk om te rijden.
van in Liedekerke richting Sint Katharina Lombeek pakken, daar zijn ook werken aan van het GEN bezig maar je kan er de fietser/voetgangersbrug (omleiding "fiets" volgen) nemen over de spoorweg D'leeuw-BXL. Doe ik nu ook en scheelt in afstand bijna niks dan over Wambeek te rijden
BeeMeRke
Mountainbiker
Berichten: 222
Lid geworden op: za 29 mei 2010 12:03
Rijdt met: CUBE

Bericht door BeeMeRke »

Pfff, vanmorgen na de nacht was het stoempen en afzien met serieus veel tegenwind... Toen ik eindelijk thuiskwam had ik veel zin om de fiets in stukken te zagen tbh. Vanavond laatste nacht toch maar met auto :oops: Koud was het dan weer niet en tegen ik thuis was, begon het zelfs al licht te worden (misschien door er veeeel te lang over te hebben gedaan :cry: )
Gebruikersavatar
marb
Mountainbiker
Berichten: 330
Lid geworden op: ma 30 jun 2003 12:08
Rijdt met: Cannondale scalpel 26"

Bericht door marb »

@ Gwen welkom bij de WW-rijders :wink:

Hoeveel km's is het nu heen en terug? dan kan ik beginnen panikeren en beginnen bijtrainen...
Gebruikersavatar
Gwen
Mountainbiker
Berichten: 1348
Lid geworden op: wo 23 aug 2006 09:58
Rijdt met: Cannondale CAAD9 - Kona Jake the Snake
Contacteer:

Bericht door Gwen »

marb schreef:@ Gwen welkom bij de WW-rijders :wink:

Hoeveel km's is het nu heen en terug? dan kan ik beginnen panikeren en beginnen bijtrainen...
Denjeratom-Brissel-Denjeratom = 62km en oneffen
's morgens doe ik er zo'n 1u10 à 1u20 over afhankelijk van 't verkeer in BXL city en het aantal bijna doodservaringen :lol: . 't rapste da'k al thuis geraakt ben was 1u09min mor da was mee de koersvelo
aimé
Mountainbiker
Berichten: 126
Lid geworden op: wo 06 okt 2004 21:14

Bericht door aimé »

MC Jo schreef:
aimé schreef:
MC Jo schreef: Dilbeek ==> Sint-Martens-Bodegem ==> Wambeek ==> Borchtlombeek ==> Liedekerke en dan eventueel via den dender voort.
Idd da is de beste en kortste route, maar er wel rekening mee houden dat ze in Wambeek aan het werken zijn voor die spoorlijn. Je kan vanaf maandag opnieuw onder de brug door, maar het zal er nog altijd een smerig boeltje zijn.

Ik rij nu vanaf anderlecht tot halle tegen het kanaal. Dan vanuit Halle de steenweg naar Neigem/Ninove een stuk, tot iets na centrum pepingen en zo naar tollembeek/galmaarden en dan naar Appelterre.
Een serieuze omweg, maar wel leuk om te rijden.
Die wil ik wel eens mee rijden. Ik rij ook veel langs het kanaal naar Halle. Ik heb dit ooit ook eens gedaan die rit en ik herinner mij dat dit een zware bedoening was!! Of was mijn fysiek niet goed misschien toen? :-D
Ik ben rond 16u15 aan het kanaal in Anderlecht (aan de slachthuizen)
dus moest ge goesting hebben :-)
Nu vertrek ik om 14u , doe nog een omweg langs de muur en Bosberg
Heb dat gisteren ook gedaan en met de wind tegen was dat niet iets te veel om goed te zijn :-)
Gebruikersavatar
Big
Mountainbiker
Berichten: 466
Lid geworden op: ma 08 aug 2005 22:05
Rijdt met: Trek 8500 (2011)
Contacteer:

Bericht door Big »

Vorige week ook extra setje kleren op het werk gelegd, dus vanaf morgen weer met de bike richting Duitsland 8)
Plaats reactie