Met de fiets naar het werk

Over alles wat met mountainbike te maken heeft kan je hier je ei kwijt!
Gebruikersavatar
Kraura
Mountainbiker
Berichten: 474
Lid geworden op: vr 19 sep 2008 07:40
Rijdt met: Trek 8500

Bericht door Kraura »

Ik heb niet heel de topic doorlezen maar wel de eerste 20 en de laatste 5 pagain's en mijn antwoord niet gevonden. Dus een vraagje voor de WW'ers; ik krijg een km-vergoeding voor autowwverkeer. Als ik nu met de fiets kom, komt die premie daar dan bovenop? Of is het kiezen voor welke vergoeding je gaat het hele jaar door (ofwel fiets ofwel auto), of is dit afhankelijk van het bedrijf?
Thanks!
Gebruikersavatar
Streets
Mountainbiker
Berichten: 3275
Lid geworden op: ma 20 sep 2004 16:25
Rijdt met: rohloff-Streets-bike;Ronin 110 voorvork; Magura firm tech remmen; Rohloff naaf
Contacteer:

Bericht door Streets »

Kraura schreef:Ik heb niet heel de topic doorlezen maar wel de eerste 20 en de laatste 5 pagain's en mijn antwoord niet gevonden
Het staat er ergens tussenin :wink:
Gebruikersavatar
Streets
Mountainbiker
Berichten: 3275
Lid geworden op: ma 20 sep 2004 16:25
Rijdt met: rohloff-Streets-bike;Ronin 110 voorvork; Magura firm tech remmen; Rohloff naaf
Contacteer:

Bericht door Streets »

Kraura schreef:ik krijg een km-vergoeding voor autowwverkeer. Als ik nu met de fiets kom, komt die premie daar dan bovenop? Of is het kiezen voor welke vergoeding je gaat het hele jaar door (ofwel fiets ofwel auto), of is dit afhankelijk van het bedrijf?
Thanks!
Een fietsvergoeding krijgen is niet noodzakelijk een recht, het hangt af van in welk partitair comité je zit.
Aangezien dit geen recht is, zijn er duizend en één varianten op de fietsvergoeding.
een km beperking, minstens zoveel fietsdagen per jaar, per maand kiezen voor fiets of wagen....
Daar is dus geen eenduidig antwoord op
vb
bij ons krijgt er iemand 3 vergoedingen.
1 met de wagen naar het station (60 procent van een bustticket, omdat ik geen autovergoedingen terubetaal)
2 treinabbonnement (100 procent)
3 fietsvergoeing om met de fiets het laatste traject af te leggen, nu 21ct/ km

veel hangt af van de flexibiliteit van het sociale secretariaat van uw werkgever.

Streets
vienne
Mountainbiker
Berichten: 157
Lid geworden op: za 04 sep 2010 16:09
Rijdt met: VR46.IT

Bericht door vienne »

Bij ons ist simpel;
ge komt OF met de fiets OF met den otto, moto, bus, tram...
Dat voor een ganse maand, dus in de winter zijn er die met de bus komen enzo.
Bij ons is de vergoeding 0.144 euro de kilometer.
Gebruikersavatar
freezy
Mountainbiker
Berichten: 2328
Lid geworden op: za 06 sep 2003 16:18
Rijdt met: Endorfin Speed II, TREK OCLV 5200 en een Triumph...

Bericht door freezy »

Bij ons nog veel stommer. Daar moet je meteen voor 1 jaar vast leggen...

Je kan dan kiezen voor ofwel
- auto: vastgelegd tarief per km, maar belastbaar
- fiets: zelfde tarief als auto, maar onbelast
- bus van het werk aan goedkoop tarief

Ik breng gewoon mijn motor in, brengt me meer op dat dan ik voor de fietsvergoeding zou kiezen.

Al denk ik eraan om weer de fiets uit te halen als je de brandstofprijzen ziet... Alleen vind ik het steeds lastiger worden om me te motiveren om 's morgens na de nachtshift nog naar huis te rijden. Misschien als het wat warmer wordt 's morgens.
BeeMeRke
Mountainbiker
Berichten: 222
Lid geworden op: za 29 mei 2010 12:03
Rijdt met: CUBE

Bericht door BeeMeRke »

freezy schreef: Alleen vind ik het steeds lastiger worden om me te motiveren om 's morgens na de nachtshift nog naar huis te rijden. Misschien als het wat warmer wordt 's morgens.

+1

Vanmorgen was het nog goed koud ze en jhad een storing gehad op 't werk, dan kan je zitten vloeken op die velo zenne :)
PVB
Mountainbiker
Berichten: 96
Lid geworden op: vr 19 sep 2008 10:09
Rijdt met: cube

Bericht door PVB »

BeeMeRke schreef:
freezy schreef: Alleen vind ik het steeds lastiger worden om me te motiveren om 's morgens na de nachtshift nog naar huis te rijden. Misschien als het wat warmer wordt 's morgens.

+1

Vanmorgen was het nog goed koud ze en jhad een storing gehad op 't werk, dan kan je zitten vloeken op die velo zenne :)
Ik heb het idd ook steeds moeiljker. Ganse winter nochtans met fiets gegaan maar vanmorgen nu nochtans mooi weer (wel -2) en toch met wagen gegaan. Wetende dat er geen file ging zijn. Gewoon beu van altijd 17 laagjes aan te doen uit te doen terug aan te doen.. etc. Zie er echt naar uit van eens in tshirt en korte broek te kunnen gaan fietsen [-o<
Gebruikersavatar
Emperor of the Mud
Mountainbiker
Berichten: 915
Lid geworden op: za 13 okt 2007 10:31
Rijdt met: Beach/Road: Granville Pulse 40/// Dry: Granville Pulse Team Custom
Contacteer:

Bericht door Emperor of the Mud »

PVB schreef:
BeeMeRke schreef:
freezy schreef: Alleen vind ik het steeds lastiger worden om me te motiveren om 's morgens na de nachtshift nog naar huis te rijden. Misschien als het wat warmer wordt 's morgens.

+1

Vanmorgen was het nog goed koud ze en jhad een storing gehad op 't werk, dan kan je zitten vloeken op die velo zenne :)
Ik heb het idd ook steeds moeiljker. Ganse winter nochtans met fiets gegaan maar vanmorgen nu nochtans mooi weer (wel -2) en toch met wagen gegaan. Wetende dat er geen file ging zijn. Gewoon beu van altijd 17 laagjes aan te doen uit te doen terug aan te doen.. etc. Zie er echt naar uit van eens in tshirt en korte broek te kunnen gaan fietsen [-o<
twas vanmorgen nochtans goed te doen hoor... en daarstraks teruggekeerd met 3/4 broek 8)
Atzerath
Mountainbiker
Berichten: 249
Lid geworden op: ma 02 aug 2010 01:26
Rijdt met: 'n ouwe gazelle die'k geërfd heb

Bericht door Atzerath »

kent er iemand toevallig de beste route van Dilbeek naar Aalst?
Gebruikersavatar
MC Jo
Mountainbiker
Berichten: 1425
Lid geworden op: wo 07 jun 2006 11:49
Rijdt met: GT Zaskar 100 9R; Scott Spark 720; Merida Scultura 400 disc;

Bericht door MC Jo »

Atzerath schreef:kent er iemand toevallig de beste route van Dilbeek naar Aalst?
Dilbeek ==> Sint-Martens-Bodegem ==> Wambeek ==> Borchtlombeek ==> Liedekerke en dan eventueel via den dender voort.
Plaats reactie